• În tendințele de consum, observate la nivel global timp de patru ani, în perioada 2019-2022, consumatorii manifestă cinci preferințe cheie. În ordine inversă, acestea sunt: caramelul, vanilia, nucile, ciocolata și fructele. Aceeași sursă, Innova Insights, a pus fructele în capul listei cu un procent de 30.8%.
Pentru România, studiul Taste Tomorrow, contextualizează fidel preferințele globale ale consumatorilor locali. Aflăm astfel că, unui procent de 80% dintre respondenții studiului le place să regăsească un element familiar atunci când încearcă tipuri noi de alimente. În ultimii ani, echipa de cercetare-dezvoltare a Puratos România nu a putut să nu remarce tot mai multe brutării și cofetării care vor să experimenteze, să reinventeze și care acceptă provocarea de a lansa în piață produse finite noi. Cum putem minimiza riscul de a pierde acel element de familiar atât de dorit de public și de a păstra versatilitatea și performanța la coacere pe care trebuie să le aibă un ingredient profesional de brutărie și cofetărie?
Tot consumatorii români, de data aceasta într-o proporție de 79%, consideră că alimentele produse cu ingrediente locale sunt mai sănătoase. Expuși în ultima decadă la o explozie de informații legate de programele de tip „from farm to table”, „from field to fork”, în percepția lor s-a așezat destul de puternic asocierea de „mai sănătos” cu „ingredientele locale”.
Românii se duc și mai departe cu preferințele, astfel încât 72% dintre respondenți, consideră că alimentele produse cu ingrediente locale au un impact pozitiv asupra mediului. Regulile gustului pentru produsele de brutărie și cofetărie sunt clare: să fie cu fructe, să prezinte familiaritate, să aibă ingrediente locale și să contribuie la impactul pozitiv asupra mediului.
Echipa de R&D a Puratos propune șase soluții inovatoare, din gamele Topfil și Vivafil, care bifează toate criteriile: Topfil Apple 80%, Topfil Apple 80% Pieces, Topfil Sour Cherry 40%, Topfil Sour Cherry 65%, Topfil Plum Smooth 90%, Vivafil Apple 35%. Toate sunt produse în fabrica Puratos, din Tunari în care se produc săptămânal peste zeci de tone de umpluturi cu fructe și creme funcționale pentru aplicații de patiserie-cofetărie.
Implicarea agricultorilor români contribuie la sentimentul de apartenență locală a gustului
Din cei peste 20 de ani de inovație în brutărie, patiserie, cofetărie și ciocolaterie pe piața din România, echipa de R&D de la Puratos a deprins o maturitate în a înțelege care sunt provocările administrării unui laborator de cofetărie-patiserie și de ce versatilitatea este elementul cheie pentru orice produs, în care profesioniștii care lucrează în astfel de laboratoare își pun toată încrederea atunci când îl aleg. Gamele de umpluturi cu fructe Topfil și Vivafil, pe lângă versatilitate, au o stabilitate extraordinară la coacere, testată de specialiștii Puratos în ultimele 12 luni. În toate testele realizate s-a observat că umplutura rămâne în produs așa cum o pui. Nu dispare. Nu curge și se păstrează gustul de fructe proaspete. Totodată, sunt ușor de integrat într-o multitudine de rețete.
De acum, brutarii și cofetarii care vor să joace după regulile gustului exprimate de consumatorii români pot păstra acel element de familiar atunci când aleg gama de produse Topfil și Vivafil. Umpluturile cu măr au în componență cele mai iubite mere, cele de Voinești, și merele Pinova, din regiunea Clujului. Orice produs finit va putea reactiva amintirile ce își au originea în copilăriile cu veri petrecute între livezi. Folosirea umpluturilor în rețete de viennoiserie și cofetărie, de o finețe peste medie, susțin într-un mod durabil afacerile agricultorilor locali. Și dau încrederea că merele românești și-au redescoperit potențialul de a impresiona prin gust.
Material și fotografii realizate de Puratos România
Citiți pe Arta Albă și: Puratos a înființat prima biblioteca de maiele din lume