Trendul aromelor și condimentelor pentru anul 2021

  •  Pe lângă ciocolată, ananas, banană, mere sau nuci, anul 2021 aduce în trendul deserturilor prune, lavandă, citrice, ghimbir și biscuiți de tip Speculass

Aromele și ingredientele care vor influența în acest an trendul gusturilor în lume, pentru întreaga paletă a preparatelor alimentare, se inspiră din mediul familial și clasic. În același timp, tendințele actuale evindențiază dorința consumatorului, încă izolat din cauza pandemiei, de a evada prin experiențe culinare în spații exotice.

Aceste tendințe au fost prezentate recent în rezultatele studiilor anuale publicate de compania Kerry. Anual, compania Kerry, lider mondial în analize de gust și nutriție pentru industria alimentară și a băuturilor, realizează cercetări la nivel mondial și stabilește trendurile. În acest proiect sunt implicați peste 1000 de oameni de știință și nutriționiști cu înaltă calificare în alimentație. Împreună cu echipe de cercetători de piață, aceștia oferă informații relevante pentru producătorii din industria alimentară și a băuturilor.

Consumatorii optează în general spre gusturi reconfortante și familiare, în care deserturile clasice, precum banana split, plăcinta cu mere și cremele sunt prezentate ca arome în diferite categorii – inclusiv în categoriile „dulce” și „băuturi”.

Arome de citrice, vanilie, ciocolată barbecue – relevante în 2021

„Aromele tradiționale de citrice, vanilie, ciocolată și barbecue vor rămâne în topul preferințelor în 2021, însă consumatorii își doresc să se poată bucura de aceste gusturi / arome prin produse cât mai ecologice sau cu origine certificată. Totodată, plante precum lavanda, curcuma și busuiocul, recunoscute pentru calitățile lor deosebite asupra sănătății, conform metodelor holistice, sunt tot mai utilizate în produsele alimentare și băuturi, ca răspuns la cererea consumatorilor”, explică Christina Matrozou, manager de marketing pentru Europa și Rusia, la Kerry Taste and Nutrition.

Mierea se va impune la capitolul ,,alternative”

Experții Kerry au împărțit ingredientele anului 2021 în trei mari categorii: funcționale, alternative și multisenzoriale. În categoria funcționale, în anul 2021, se vor evidenția ca trend turmericul, cacao, gurana, ashwagandga sau Gingseng-ul Indian. Este ,,pe val” și cafeaua verde. Mierea se va impune la capitolul ,,alternative”. Pe lista ,,senzoriale” printre vedetele aromelor distingem vanilia, caramelul, ciocolata ruby, bezeua, nucile, dar și atle arome puternice.

Trendul aromelor pentru deserturi în 2021

Funcție de preferințele consumatorului, analiștii Kerry clasifică aromele și gusturile în patru mari categorii: mainstream (consum de masă), key (esențiale), Up & coming (nou intrate), emerging (în creștere).

Pentru domeniul deserturi,

aromele mainstream (consum de masă):

  • Ciocolată – cu lapte și neagră;
  • Vanilie;
  • Nuci – alune de pădure și migdale;
  • Caramel – sărat și toffee;
  • Fructe de Pădure – căpșuni și zmeură;
  • Citrice – portocală și lămâie;
  • Plante Medicinale – Peppermint, rozmarin și cimbrișor;
  • Arome specifice unor deserturi – Tiramisu si Crème Brulee.

aromele key (esențiale):

  • Ciocolată – albă și praline;
  • Fructe de Pădure – merișoare, afine și coacăze negre;
  • Nuca de Cocos și Fructul Pasiunii;
  • Maracuja si Ananas;
  • Lămâie și Tutti Fruity;
  • Banană și Măr;
  • Ceai verde și Cola;
  • Nuci – Macadamia și Pecan, alune și fistic;
  • Cafea cu lapte și Bezea;
  • Chili și Scorțișoară

aromele Up & coming (nou intrate):

  • Citrice – mandarină, clementină și portocală roșie;
  • Lactate – brânză tartinabilă, unt și smântână;
  • Note alcoolice – Cognac, Mojito, Punch și Rom;
  • Golden Berry și Kiwi;
  • Arome specifice unor deserturi – Turtă Dulce și Biscuiți Speculaas; Banana Split, Budincă, Placintă cu mere, Baklava, Madeleine și Eclair;
  • Plante Medicinale – mentă, lavandă și salvie;

aromele emerging (în creștere):

  • Citrice – Lime și Yuzu;
  • Fructe de Pădure – zmeură albastră;
  • Vișine si Prune;
  • Anason și Turmeric;
  • Note alcoolice – Limoncello, Vin Fiert, Gin și Whiskey;
  • Arome specifice unor deserturi – Fursecuri;
  • Cafea Espresso și Chai;
  • Arome de Cacao și Unt de Alune.
Trendul aromelor pentru Snack-uri în 2021

Europenii își doresc să ronțăie în acest an snack-uri cu arome tradiționale, dar și asiatice. Pe lângă aromele și gusturile grecești de gyros, în tendințe rămân bine definite ,,gusturile” italienești, dar intră în trend în egală măsură avocado și wasabi. La categoria emerging (în creștere) se remarcă gustul Texas Barbecue și ghimbir.

Cum sunt realizate graficele de gusturi

Cum realizează Kerry graficul de gusturi și cum stabilește anual trendurile?

Compania se bazează pe studiul modelelor de achiziție cu amănuntul ale consumatorilor, folosindu-se și de influențele din serviciul alimentar dar și de susținerile experților companiilor din gastronomie, băuturi și mixologie.

Trendspotter™ de la Kerry este o inteligență artificială brevetată care prezice tendințele gastronomice ținând cont de conținutul rețelelor de socializare globale. (raportul complet Kerry, AICI)