• Piața globală a biscuiților dulci este evaluată la 109 miliarde de dolari în 2023 și se preconizează că va crește cu un CAGR de 5,8% din 2023 până în 2033, potrivit companie de cercetare de piață Fact.MR..
Piața globală este segmentată în biscuiți simpli, fursecuri, biscuiți umpluți, biscuiți acoperiți cu ciocolată și alte varietăți, în funcție de tipul de produs. Dintre acestea, se preconizează că segmentul de biscuiți se va extinde cu un CAGR ( Compound Annual Growth Rate ) de 4,4% din 2023 până în 2033. La nivel global, biscuiții dulci sunt cel mai consumat tip de biscuiți în rândul persoanelor de toate vârstele.
Piața biscuiților dulci în funcție de canalul de distribuție este segmentată în supermarketuri/hipermarketuri, comercianți cu amănuntul specializați, magazine de proximitate, magazine online și altele. Se prognozează că segmentul magazinelor online va deține o cotă de piață semnificativă datorită frecventelor reduceri oferite. De altfel,cumpărăturile online au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani datorită livrării convenabile la domiciliu.
Se estimează că cererea de biscuiți dulci va ajunge la o valoare a pieței de 192 miliarde USD până la sfârșitul anului 2033. Analiștii se așteaptă ca cererea tot mai mare de snackuri și sectorul de retail în creștere să stimuleze vânzările de biscuiți dulci în întreaga lume, spune compania de cercetare.
În topul preferințelor consumatorilor sunt în prezent biscuiții de tip sandwich, în special în rândul generației tinere și al copiilor, datorită gamei diversificate de arome. Tendința este proiectată să stimuleze vânzările acestui tip de produs și în perioada următoare.
Comod și accesibil
Sectorul comerțului cu amănuntul trece prin progrese semnificative, cu o accesibilitate și o comoditate în creștere în achiziționarea de alimente. Acest lucru include noi metode populare, cum ar fi cumpărăturile cu telefonul mobil și supermarketurile virtuale. Consumatorii pot cumpăra acum biscuiți dulci de oriunde, cu un simplu click. Iar promoțiile și ofertele, cum ar fi pachetele „buy one, get one free” sau pachetele de tip discount, se așteaptă să stimuleze și mai mult vânzările de biscuiți dulci.
Specialiștii semnalează însă și aspecte ce ar putea avea un impact negativ asupra pieței de profil. Un aspect este reprezentat de consumatorii care devin din ce în ce mai preocupați de sănătate și încearcă reducerea aportul de zahăr, ceea ce ar putea restricționa creșterea pieței biscuiților dulci.
În plus, fluctuațiile prețurilor materiilor prime și costurile ridicate de transport pot crește prețul produsului final, afectând astfel cererea de biscuiți dulci. Aceste neajunsuri pot fi evitate însă de către producători prin reformularea rețetelor sau lansarea de noi produse adaptate exigențelor și necesităților din piață.
Zonele cu cea mai mare creștere la nivel mondial
Se preconizează că America de Nord va juca un rol major pe piața globală a biscuiților dulci datorită consumului tot mai mare de biscuiți tip sandwich în rândul populației aflată în câmpul muncii. Factori precum schimbarea stilului de viață, urbanizarea, creșterea venitului și disponibilitatea unei game tot mai mari de arome sunt așteptate să stimuleze cererea de biscuiți dulci în America de Nord.
Și pentru Japonia se preconizează că cererea de biscuiți dulci va crește cu un CAGR de 3% până în 2033. Această creștere estimată a consumului de biscuiți, canalele de distribuție solide și prezența în piața japoneză a mărcilor consacrate este de așteptat să stimuleze vânzările de biscuiți dulci în zonă, prognozându-se și augumentarea sectorului de biscuiții dulci premium.
O creștere în preferințele consumatorilor pentru snackuri dulci, dar bune pentru sănătate în același timp, se înregistrează și în Germania. Se estimează că vânzările de biscuiți dulci în această țară vor înregistra o rată de creștere anuală de 4% între 2023 și 2033. În plus, introducerea unei game diverse de produse noi alimentează și mai mult această cerere.
Piața de biscuiți dulci în România
În România piața biscuiților dulci arată o tendință de creștere atât în ceea ce privește varietatea ofertei de produse, cât și ca valoare generală, analiștii prognozând creșteri de peste 10% la anumite segmente.
Inovațiile în rețeta de produs și în ambalaj, diversificarea ofertei pe segmentele de produse sunt punctele principale care susțin această creștere, în ciuda contextului economic dificil.
Conform RetailZoom, în ianuarie – aprilie 2023 față de aceeași perioadă din 2021, în România cererea pentru biscuiții cu cremă și pentru cei cu topping a fost în ușoară creștere, în timp ce sectorul biscuiților simpli și cei de tip sandwich a scăzut ușor.
În același timp, consumatorii români rămân atenți la raportul cantitate / preț, dar sunt din ce în ce mai atrași de produsele noi lansate, mai ales de cele care promit pe lângă momente de răsfăț și beneficii pentru sănătate.
Se înregistrează o creștere semnificativă pe segmentul biscuiților percepuți drept „sănătoși“. Astfel, tot mai mulți producători lansează pe piața de profil varietăți care să se alinieze cerințelor consumatorilor precum: „Bogat în fibre” sau „Cu grâu integral”, „Cu cereale și fructe”, „Cu cereale și alune”, „Cu ovăz, fără gluten”, „Dietetici, integrali cu germeni de grâu” sau „Fără zahăr”.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Piața de panificație din România