• Industria de ciocolată dezvoltă produse adaptate noilor tendințe din piața mondială de consum. Pentru a avea succes în domeniu, companiile trebuie să țină cont de trendul care acaparează treptat domeniul alimentației publice.
„Pe bază de plante“ a devenit, din tendință globală, un mod de viață pentru un număr din ce în ce mai mare dintre locuitorii Planetei. Se consideră chiar că acesta va fi trăsătura majoră a alimentației viitorului.
Un articol TasteTomorrow subliniază importanța conștientizării acestei mișcări la nivel mondial. Companiile investesc din ce în ce mai mult în cercetare, pentru a putea oferi pe piață produse „plant-based“, dar care păstrează caracteristicile produselor convenționale.
Industria de ciocolată a înțeles printre primele că atracția consumatorului către produsele „plant-based“ nu este doar o modă trecătoare. Și, cum ciocolata este alegerea multora pentru momentele de răsfăț, producătorii inovează și lansează pe piață de profil tablete de ciocolată savuroase, sănătoase și … „pe bază de plante“.
1. Nucao – ciocolata cu „plus valoare“
Ciocolată bună pentru consumator și prietenoasă cu mediul? Se poate! Nucao, tableta de ciocolată produsă de o companie germană și câștigătoare a titlului de „cea mai bună tabletă de ciocolată vegană“ în cadrul Vegan Food Awards, susținut de PETA Germania, promite cea mai bună aromă, ingrediente de calitate superioară și fără calorii goale. Dacă la faptul că este „plant-based“, se adaugă ambalajul fără plastic și plantarea unui copac la vânzarea fiecărei tablete de ciocolată, misiunea companiei producătoare este cu adevărat deosebită și importantă în lupta pentru protejarea Planetei.
2. Booja Booja – trufe de ciocolată vegană
Înainte de a lua amploare această tendință globală, încă din anul 1999, apar trufele de ciocolată vegană Booja Booja, produse de o companie din Norfolk, Anglia, urmate, mai târziu, de înghețata vegană Booja Booja.
Într-un interviu acordat pentru greenscents.co.uk, Simon Middleton, reprezentantul companiei britanice, declară că portofoliul de produse vegane Booja Booja cuprinde 12 varietăți de trufe de ciocolată vegană, cea mai neobișnuită aromă având-o trufele „Rhubarb & Vanilla Fool,“ o combinație inedită de rubarbă și vanilie. Tot Simon Middleton ne spune că, favoritele consumatorilor, rămân primele trufe vegane create de fondatorul companiei, „Hazelnut Crunch“, sau „Booja Classic“ cum le supranumește.
3. Nohmad – ciocolata raw, paleo și vegană
Abordarea companiei americane în producerea ciocolatei vegane Nohmad se distanțează de căile tradiționale. Și asta pentru că utilizează organic raw cacao, ingredient cu procesare minimă, obținut din boabe de cacao fermentate, uscate și măcinate într-o pastă. Cacaoa raw este bogată în antoxidanți și are un conținut redus de zaharuri. Totodată, ajută la îmbunătățirea stării de bine, prin conținutul important de magneziu și triptofan.
4. Pascha – gustarea care te răsfață
Ciocolata Pascha este dezvoltată de o companie americană care își caracterizează produsul drept „o evadare din stresul cotidian, într-o oază de pace și fericire“. Și toate astea le oferă într-o tabletă de ciocolată vegană și sănătoasă!
Pascha este produsă din boabe de cacao Criollo, organice, cu o aromă fină, cultivate la poalele Munților Anzi. Se obține prin metoda numită „Bean to Bar At Source“, ceea ce înseamnă prospețime maximă a boabelor de cacao, care sunt recoltate, apoi transportate rapid la fabrică, pentru procesarea în ciocolată. Tabletele de ciocolată Pascha fără zahăr sunt îndulcite cu stevia, iar alte sortimente conțin doar 4 grame de zahăr per porție.
5. Ciocolata Hip – ciocolată cremoasă din lapte de ovăz
Pe bază de lapte de ovăz, cremoasa ciocolată Hip este de origine britanică. Pentru a-și atinge dezideratul de a produce cea mai cremoasă ciocolată vegană de pe piață, compania britanică, fondată de James Cadbury, descendent al faimosului John Cadbury, decide să folosească laptele de ovăz.
Ciocolata Hip se găsește în mai multe versiuni, cum ar fi „Salted Honeycomb“, sau „Salted Caramel“ și „Gingerbread“, dar cea mai interesantă este varianta albă, numită „White Berry Crunch“, devenită preferata consumatorilor încă de la apariția pe piață.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Rețetă – Tort Caprese