De Paște, jumătate dintre români vor prepara cozonacii acasă

• Pâinea albă este preferata românilor, iar 38% dintre consumatori declară că o consumă zilnic

România înregistrează cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar și cel mai mic preț pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftină față de media europeană, potrivit datelor Eurostat. Exportăm produse de panificație în Europa, dar și în afara continentului, inclusiv cozonaci și produse congelate. Având în vedere aceste date, precum și apropierea sărbătorilor de Paște care pot influența decizia de cumpărare, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de panificație.

38% dintre români consumă zilnic pâine albă

Pâinea albă este preferata românilor, astfel că 38% dintre consumatori declară că o consumă zilnic. Ca sortimente, 37% dintre respondenți spun că pâinea feliată/ambalată se află zilnic pe masă, urmată de franzelă menționată de către 33%. Vedem că românii se arată mari consumatori ai produselor de panificație, dar preferă să le cumpere, nu să le prepare singuri. Astfel că 70% dintre respondenți le achiziționează din magazinele fizice, în special pâinea feliată/ ambalată (88%), covrigii (85%), franzela (80%) și chiflele (78%). Deși comenzile online au luat cu asalt industria alimentară în ultimul an, atunci când vine vorba despre produse de panificație, doar 3% aleg această variantă.

16% au intenționat să înceapă această activitate în panificație

Pentru că în ultimul an obiceiurile de consum s-au schimbat considerabil și s-a observat tendința oamenilor de a prepara pâine sau alte produse de panificație în casă, studiul a investigat dacă aceste modificări se reflectă și în comportamentul românilor. 36% dintre respondenți au spus că în ultimele 12 luni au preparat pâine sau alte produse similare în propria bucătărie, în timp ce 48% declară că și-au păstrat aceleași obiceiuri, preferând să le cumpere, nu să le pregătească singuri. Apoi, există un segment al celor care au intenționat să înceapă această activitate, dar au renunțat, deoarece li s-a părut dificil. E vorba de 16% dintre repondeți.

37% dintre consumatori  preferă să cumpere cozonac  din magazin

Deși în general pâinea este achiziționată din magazin, totuși, atunci când vine vorba despre cozonaci, cei mai mulți dintre români (42%) păstrează tradițiile și îi prepară acasă. Pentru că aproape jumătate dintre respondenți (47%) afirmă că obișnuiesc să consume cozonac doar cu ocazia sărbătorilor de Paște, atunci efortul de a pregăti o rețetă complexă pare mai mic. Chiar și cu ocazia sărbătorilor de Paște din 2021, cei mai mulți (48%) declară că vor coace cozonacul în cuptoarele de acasă, în timp ce 37% preferă să-l achiziționeze dintr-un magazin.

45% din cei care cumpără cozonaci preferă brutăria

Cei care aleg varianta a doua spun că obișnuiesc să cumpere cozonaci din supermarketuri sau hipermarketuri în cea mai mare măsură (65%), iar 45% se duc la brutărie. Doar 24% cumpără cozonaci de la cofetării.  Motivul principal pentru care unii români evită să prepare cozonaci în casă este faptul că produsele din comerț sunt evaluate ca fiind mai bune decât ceea ce ar găti singuri, aspect menționat de către 37% dintre respondenți. Totodată, 30% dintre ei sunt de părere că este un proces prea îndelungat, iar 18% consideră că rețeta este prea complicată.

Românii preferă brandurile  românești  de cozonac

Dacă aleg să cumpere cozonacul, majoritatea respondenților (89%) declară că preferă brandurile românești, care au rețete tradiționale. Alți 26%, deși aleg mărcile din România, spun că le preferă pe acelea care urmează rețete internaționale, cum ar fi cozonacul Panettone. Doar 9% dintre români aleg branduri străine de cozonac. Apetența pentru produsele și brandurile locale se reflectă și în preferințele consumatorilor în ceea ce privește pâinea. Întrebați cât de des consumă anumite tipuri de pâine, 38% dintre români spun că nu consumă niciodată ciabatta, iar 32% nu consumă niciodată focaccia.

Cercetarea  s-a derulat în perioada 13- 20 aprilie 2021

Reveal Marketing Research  a făcut acest studiu prin metoda CAWI, în urma a 1013 interviuri online cu repondenți cu vărsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban si rural, în perioada 13- 20 aprilie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.