Top 3 tendințe care vor modela industria de panificație în 2024

• Top 3 tendințe pentru industria de panificație în 2024 au fost prognozate de Taste Tomorrow în baza unui sondaj global de consum realizat în rândul a 20.000 de persoane din 50 de țări, precum și a datelor online analizate cu ajutorul inteligenței artificiale.

Pentru a-și menține un avantaj competitiv în sectorul produselor de panificație, este esențial ca producătorii să rămână proactivi în ceea ce privește satisfacerea cerințelor consumatorilor.

În sprijinul acestora, Taste Tomorrow, cel mai amplu program de cercetare a consumatorilor din industria de panificație, patiserie și ciocolată, analizează tendințele din piață bazate nu doar pe alegerile alimentare populare, ci și pe motivele care stau la baza acestor preferințe.

Abordarea unică a Taste Tomorrow îmbină perfect sondajele extinse în rândul consumatorilor cu o urmărire online avansată și permanentă, folosind cele mai recente tehnici de inteligență artificială semantică, dezvăluind nevoile și motivațiile de bază ale consumatorilor care susțin aceste tendințe.

1. Plantele la putere! – de la „pe bază de plante“ la „unicitate vegetală“

Schimbarea radicală și constantă a preferințelor consumatorilor, de la alimentele de origine animală la cele de origine vegetală, remodelează industria de panificație. În timp ce multe sorimente de pâine sunt deja complet vegane, unele produse de panificație se bazează în mare măsură pe ouă, unt și produse lactate.

Conform cercetării realizate, 56% dintre consumatorii din întreaga lume sunt interesați de opțiuni pe bază de plante pentru produsele de panificație dulci. Așadar, nevoia pentru inovații în materie de produse de panificație pe bază de plante este masivă, în special în Orientul Mijlociu și Africa (74%), America de Sud (70%) și în multe țări din regiunea Asia-Pacific (68%).

Companii precum Soy Concha Bakery au profitat deja de această oportunitate. Acestea au dezvoltat versiuni pe bază de plante ale „pan dulce“, chiflele dulci tradiționale mexicane. Dar, pe măsură ce tendința bazată pe plante evoluează și se maturizează, vedem că acum consumatorii doresc mai mult decât simple versiuni vegane ale clasicilor.

Top 3 tendințe panificație 2024

52% dintre consumatori consideră deja că alternativele pe bază de plante au un gust la fel de bun ca și produsele alimentare pe bază de animale, așa că acum inovatorii și cei care stabilesc tendințe caută rețete distincte pe bază de plante care să încorporeze proprietățile unice ale plantelor.

Asistăm, așadar, la o schimbare radicală în percepția produselor de panificație de la „baza vegetală“ la „unicitatea vegetală“. Preparatele vegane încorporează acum ingrediente pe bază de plante pentru propriile lor caracteristici senzoriale sau gustative, nu ca o substituire sau imitație a ingredientelor de proveniență animală.

2. Maiaua și sănătatea intestinală – digestie fericită, viață fericită

Cu siguranță, nu este cel mai atrăgător subiect de discuție, dar consumatorilor nu le pasă de asta. Sănătatea intestinală este un subiect în trend, iar oamenii sunt determinați în a avea o digestie corectă și un intestin sănătos. Aceasta este o veste excelentă pentru industria de panificație, deoarece 85% dintre consumatori spun acum că fibrele au un efect pozitiv asupra digestiei, iar pâinea integrală este una dintre cele mai populare și cunoscute surse de fibre.

Top 3 tendințe panificație 2024

Odată cu această conștientizare din ce în ce mai mare a sănătății intestinelor la nivel mondial, consumatorii devin mai bine informați cu privire la funcționarea exactă a intestinului și la ingredientele pentru care ar trebui să opteze. De asemenea, 7 din 10 consumatori sunt acum de acord că bioticele (probiotice, prebiotice și postbiotice) sunt ingrediente de încredere pentru îmbunătățirea digestiei. La nivel global, aceasta reprezintă o creștere de 7% față de 2021, cea mai mare schimbare venind din Europa (54% în 2021 față de 65% acum).

De asemenea, consumatorii au încredere că îmbunătățirea sănătății intestinale are un efect pozitiv asupra bunăstării mentale, o convingere susținută de un procent uriaș de 79% dintre consumatori. Acest lucru se traduce prin căutarea de alimente multifuncționale prietenoase cu intestinele.

Stabilizarea stării de spirit

Studiul Taste Tomorrow ia ca exemplu gustările prietenoase cu digestia care îmbunătățesc, de asemenea, starea de spirit, cum ar fi prăjiturile de la Toto Foods. Prăjitura lor aniversară cu chipsuri de ciocolată albă vegană și decorațiuni colorate este promovată ca fiind „o petrecere în gură (și în tot corpul)”, deoarece îmbunătățește sănătatea intestinelor, dar ajută și la stabilizarea stării de spirit, îmbunătățind performanța și concentrarea.

Top 3 tendințe panificație 2024

Acest interes sporit pentru sănătatea intestinelor merge mână în mână cu preferința pentru aluatul cu maia. Nu mai este vorba doar de aspectul frumos și artizanal care atrage consumatorii către produsele de panificație din aluat cu maia. Pâinea fermentată cu aluat natural se remarcă prin digestibilitatea sa superioară, rezultat al procesului de fermentare prelungit. Această fermentație lentă deblochează o serie de avantaje: eliberarea sporită de vitamine, minerale și aminoacizi, contribuind la un conținut nutrițional sporit.

62% dintre consumatori percep în acest moment produsele din aluat cu maia ca fiind sănătoase, o creștere uluitoare în comparație cu anul 2021, când doar 52% dintre oameni aveau această convingere.

3. Natural și Organic – farmecul incontestabil al alimentației curate

Pentru ce beneficii ale produselor de panificație sunt consumatorii dispuși să plătească în plus în acest moment? Prospețimea este, incontestabil, numărul 1, dar cel de-al doilea ar putea să vă surprindă: naturalul și o listă de ingrediente „curată”. Etichetele produselor curate și ușor de înțeles sunt, în mod evident, la mare căutare. Nu numai că consumatorii preferă produsele de panificație care sunt minim procesate și fără aditivi artificiali, dar 28% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru acestea.

De fapt, 71% dintre consumatorii la nivel global ar cumpăra mai mult de la brutăriile în care totul este copt cu ingrediente naturale. În 2021, acest lucru era valabil doar pentru 66% dintre consumatorii din întreaga lume. În special consumatorii nord-americani și-au schimbat puternic atitudinea față de aceste brutării complet naturale, cu o creștere de la 54% la 66%.

Ingrediente naturale

Pâinea făcută cu ingrediente naturale este percepută ca fiind mai sănătoasă. Astfel, oamenii studiază acum cu atenție produsele pe care le cumpără, sperând să mănânce cât mai curat posibil. 3 din 4 persoane din sondajul realizat de Taste Tomorrow au declarat că s-au uitat recent la informațiile de pe ambalajele produselor de panificație, cu focus pe lista de ingrediente.

Așadar, producătorii din industria de panificație trebuie să se asigure că comunică foarte clar pe ambalajul produsului ingredientele naturale. Pe lângă utilizarea unor etichete precum „fără OMG”, „fără aditivi artificiali” și „fără îndulcitori artificiali”, aceștia ar putea îndrăzni să comunice clar lista de ingrediente pe partea din față a produsului. O mișcare care este deja populară în rândul companiilor producătoare de batoane energizante, cum ar fi RXBAR, care au umplut întreaga față a batonului lor proteic cu nimic altceva decât lista de ingrediente, pe care o încheie cu un foarte ironic „No B.S.”.

Sursa: THE 3 HOTTEST BAKERY TRENDS FOR 2024

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: O nouă eră de instabilitate economică globală

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.