• Un studiu realizat deTaste Tomorrow desprinde cele mai importante 3 tendințe de consum pentru 2024 pentru industria de patiserie.
Studiu efectuat de Taste Tomorrow se bazează pe trei direcții de cercetare:
– AI & Data Science – analiza permanentă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor din social media în 9 limbi, pentru descoperirea semnalele de tendințe emergente și pentru a putea prognoza traiectoria de creștere a acestora.
– Sondaj la nivel mondial în rândul consumatorilor – inteligența culturală umană, indispensabilă pentru a descifra ce nevoi, motivații și paradigme ale consumatorilor stau la baza fiecărei tendințe. Acesta reprezintă cea mai mare și mai cuprinzătoare inițiativă de acest gen din lume, adunând informații de la 20.000 de consumatori din 50 de țări.
– Cadrul general al tendințelor – experții Taste Tomorrow în materie de consumatori folosesc o analiză coerentă la nivel mondial pentru a da sens întregului sistem de tendințe.
Acestea sunt cele mai importante 3 tendințe care modelează industria patiseriei în 2024:
– Tehnologie de top pentru o experiență de suflet
– Clasicul rămâne în preferințe
– Gusturi locale autentice
1. Armonizarea meșteșugului tradițional cu tehnologia de ultimă oră
Susținută de cercetarea de pionierat Taste Tomorrow, mișcarea „Tech Inspired” este forța motrice care modelează peisajul patiseriei în 2024. S-a impus cu fermitate ca fiind tendința globală cu cea mai rapidă creștere din industrie.
În centrul ei se află integrarea tehnologiei de ultimă oră, cum ar fi AI, determinată de apetitul tot mai mare al consumatorilor pentru experiențe culinare unice și memorabile – o tendință pe care Taste Tomorrow a botezat-o „Experience Delight”. Această transformare este deosebit de evidentă pe măsură ce consumatorii îmbrățișează confortul cumpărăturilor online, determinând cofetăriile și patiseriile fizice să ofere produse pentru experiențe excepționale, de neuitat.
Un procent semnificativ de 42% dintre consumatorii din întreaga lume pledează acum pentru mai multe magazine automatizate, o creștere substanțială față de procentul de 35% raportat în 2018. Această statistică subliniază cererea în creștere pentru experiențe de cumpărături inspirate de tehnologie și memorabile, extinzând această cerere la sectorul patiseriei.
Dorința de noutate
Tendința „Tech Inspired” se referă la satisfacerea dorințelor consumatorilor de noutate și inedit prin intermediul tehnologiei. În condițiile în care consumatorii moderni sunt irezistibil atrași de soluțiile inspirate de tehnologie care să le ofere o adevărată aventură culinară, patiserii ar trebui să ia în considerare potențialul ChatGPT ca un instrument revoluționar de inteligență artificială.
ChatGPT îi poate ajuta pe patisieri să creeze rețete revoluționare care redefinesc aroma și deserturi în scopul de a surprinde papilele gustative. În plus, ChatGPT excelează în optimizarea utilizării ingredientelor, reducând risipa, oferind în același timp recomandări personalizate pentru consumatorii care caută experiențe culinare extraordinare în cadrul mișcării „Experience Delight”.
Localurile pot profita de acest interes al consumatorilor, oferind produse atrăgătoare, care stârnesc indulgență într-un mediu de neuitat. Proprietarii de cofetării și patiserii trebuie să le ofere clienților o experiență care pur și simplu nu poate fi reprodusă online.
Taste Tomorrow ia ca exemplu laboratorul cu pereți de sticlă din sala de ceai barocă și superb ornamentată de la Demel din Viena. Oaspeții îi pot urmări pe patiseri în acțiune în timp ce savurează o bucată iconică de sachertorte sub candelabrele de cristal. Acest lucru oferă divertisment și, aparent, chiar face ca prăjitura să aibă un gust mai bun, deoarece oaspeții pot observa cum a fost preparată.
2. Clasicul rămâne în preferințe
Unul dintre produsele de patiserie care a devenit viral pe TikTok anul acesta a fost croissantul cubic al brutăriei londoneze Le Deli Robuchon. Acest produs de patiserie laminată are o formă perfect geometrică și vine într-o varietate de arome, cum ar fi vanilie, ciocolată și matcha cu zmeură. TikTokkerii au fost încântați de această reinterpretare a unui clasic și au împărtășit recenzia lor cu lumea.
Cu această inovație, bucătarul patiser Ait Elamouam a știut exact că va avea succes. În timp ce consumatorilor le place să încerce alimente noi, ei nu sunt dornici să se aventureze prea departe în teritorii necunoscute. Ei caută inovații cu un aspect familiar, cum ar fi clasicul croissant într-o formă nouă și surprinzătoare, care este interesant de consumat, dar care oferă o aromă și o textură bine cunoscute.
Se pare că consumatorii rămân fideli produselor clasice cu care sunt obișnuiți și în care au încredere, deoarece 73% dintre consumatori declară că preferă să aibă un element familiar atunci când încearcă noi tipuri de alimente. În 2021, această proporție era de doar 67% dintre persoanele din întreaga lume. Cu un scor de 79%, consumatorii din America de Sud, Orientul Mijlociu și Africa sunt deosebit de atenți la tot ceea ce este prea nou și diferit.
Produse pentru confort
Producătorii îi pot mulțumi pe consumatori prin oferirea de produse care să le provoace sentimente de căldură și confort. Tradiționalele „hot cross buns“, croissantele sau prăjiturile „tres leches“ oferă arome dulci și cremoase îndrăgite de toți și invocă amintiri fericite ale reuniunilor de familie.
Pentru componenta experimentală, aventuroasă, patiserii pot propune produse cu texturi diferite și în formate noi. Acum, mai mult ca oricând, textura este o componentă valoroasă care poate oferi noutate sau familiaritate unui produs de patiserie. De exemplu adăugarea unei umpluturi de caramel surprinzător la produsele de patiserie bine cunoscute sau, pur și simplu, obținerea unui aluat de tort foarte pufos.
O atenție deosebită trebuie acordată și aspectului, pentru că termenul „eye-candy” nu a fost niciodată mai potrivit decât astăzi. Dacă în urmă cu cinci ani, 54% dintre consumatori erau de acord că alimentele care arată bine au și gust bun, acest număr a crescut acum la 64%.
Suntem atrași de produsele de patiserie perfect aurii, strălucitoare și aerisite, deoarece o creație frumoasă din aluat laminat este un semn de pricepere și măiestrie, la fel ca o pâine din aluat cu maia cu o crustă frumoasă sau o bomboană impecabilă, cu luciu satinat. Aspectul este un indicator al calității, iar o estetică artizanală este apreciată mai mult decât simpla perfecțiune vizuală.
3. Gusturi locale autentice
Înainte, produsele aduse de departe erau investite cu o aură de exclusivitate și singularitate, dar situația s-a schimbat. Consumatorii preferă acum să cumpere alimente locale sau produse la nivel local. 39% dintre oameni cumpără cel puțin o dată pe săptămână alimente care sunt produse la nivel local sau realizate cu ingrediente locale. Acum, patiseria și pâinea locală sunt apreciate pentru autenticitatea lor, datorată rețetele lor speciale.
Doi din trei consumatori vor să știe de unde provin alimentele lor, așa că transparența este esențială. Producătorii trebuie să se asigure că împărtășesc modul în care pregătesc produsul lor, ce ingrediente sunt folosite și de unde provin acestea.
Inspirație din rețete locale
Cererea de transparență este cea mai mare în Orientul Mijlociu și Africa. 81% dintre consumatori doresc să fie informați cu privire la aceste specificații ale produselor. Acolo, patiseri renumiți, precum Sahar Parham Al Awadhi, se inspiră din rețetele locale și caută cele mai bune ingrediente locale pentru creațiile lor.
Fostul pastry chef de la Burj Al Arab – unul dintre cele mai luxoase hoteluri din lume, situat în Dubai – adoră să lucreze cu produse precum apa de trandafiri sau cardamomul pentru creațiile sale emblematice, cum ar fi reinventarea clasicului umm Ali egiptean sub forma unei sfere de ciocolată albă cu mousse de trandafiri, blat de fistic și caramel. Ea preferă să folosească ingrediente de proveniență locală pentru a lucra în mod mai durabil și pentru a susține agricultura din Emiratele Arabe Unite.
Sustenabilitatea este un factor important care îi determină pe consumatori să opteze pentru alimente produse la nivel local. 70% consideră că acest lucru este mai bun pentru mediu, iar alți 65% consideră că este mai sănătos să mănânci produse locale.
Sursa: 3 HOTTEST PATISSERIE TRENDS FOR 2024
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: „La plăcinte-nainte! “– istoria preparatului de patiserie iubit de mulți dintre noi