De ce iubim ciocolata?

• Avem poftă de ciocolată și o iubim pentru că este pur și simplu bună! Are un gust bun. Miroase bine. Răsfață papilele gustative când se topește pe limbă. Supranumită „darul zeilor“, ciocolata este, într-adevăr, un produs multisenzorial, care produce un răspuns în chimia întregului organism.

Barry Callebaut, producător de ciocolată din Elveția, realizează, în august 2021, un studiu cu privire la comportamentul consumatorilor  din Brazilia, China, Franța, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii în ceea ce privește varietățile de ciocolată existente pe piață.

Ciocolata – un produs pentru starea de bine

ciocolata

Iubită de către un număr impresionant de oameni, ciocolată este prima alegere pentru mulți atunci când doresc să se răsfețe cu ceva bun și dulce. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care oamenii consumă ciocolată.
54% dintre consumatori spun că ciocolata și produsele din ciocolată sunt legate de sentimentul de răsfăț. Conținând compuși care cresc nivelul serotoninei și dopaminei din organism, supranumiți și „hormonii fericirii“, ciocolata ne ajută să fim mai relaxați și mai bine dispuși.
Studiul efectuat de Barry Callebaut Group menționează că, întrebați ce produs ar alege dacă ar fi să sărbătorească ceva ( o zi de naștere, o promovare, o aniversare sau orice altă sărbătoare), 56% dintre consumatori au răspuns ciocolată.
Totodată, 27% dintre respondenți au recunoscut că în ultimul an au mâncat mai multă ciocolată, lucru legat de perioada prin care se trece la nivel global.

Gustul – criteriu principal de alegere

Zeci de sortimente de ciocolată s-au perindat de-a lungul timpului pe rafturile magazinelor spre încântarea consumatorilor, gustul fiind criteriul principal de alegere a produsului preferat.
La nivel global, ciocolata cu lapte rămâne pe primul loc în preferințele a 44% dintre consumatori, în timp ce 33% preferă beneficiile aduse de ciocolata neagră, mult mai bogată în antioxidanți.
Nu trebuie să uităm de popularitatea în creștere a ciocolatei roz, care, de la lansarea din 2017, a câștigat tot mai mulți adepți mai ales în rândul tinerilor.

ciocolataChiar dacă consumul unei tablete de ciocolată stimulează toate simțurile, gustul este cel mai important factor de decizie pentru 61% dintre intervievați. Pe locul doi ca factor de decizie se situează aspectul atrăgător, pentru ca ultimul loc să fie ocupat de conținutul de zahăr.

Tendințe în consumul de ciocolată

ciocolata

Chiar dacă răsfățul și sărbătorirea rămân foarte importante pentru consumatori, aceștia sunt din ce în ce mai mult atenți la alegerile sănătoase. Astfel, 81% dintre consumatori sunt de acord că ciocolata trebuie să fie gustoasă, dar în același timp bună pentru sănătate și cu impact minim asupra mediului.
Această tendință, supranumită „Mindful indulgence“, se atinge prin obținerea produsului din ingrediente organice, pe bază de plante, cu un conținut redus de zahăr și din surse sustenabile.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citește pe Arta Albă și: Top 6 tendințe de urmărit în patiserie, cofetărie, ciocolaterie și panificație

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.