Top 6 tendințe de urmărit în patiserie, cofetărie, ciocolaterie și panificație

• Cum țin pasul cu consumatorii din ziua de azi producătorii din industria de patiserie, cofetărie, cicolaterie și panificație?
Prin observarea comportamentului consumatorilor de pe tot globul, brandul Barry Callebaut, producător elvețian de ciocolată, folosind date oferite de firme de top din domeniul studiilor de piață, ne permite să modelăm o perspectivă unică asupra tendințelor în patiserie, cofetărie, ciocolaterie și panificație pentru perioada imediat următoare.

Domeniu în continuă dezvoltare

Potrivit datelor furnizate de Euromonitor, industria de panificație și patiserie din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa)  valorează 91 de miliarde de euro și este probabil să crească cu  încă 1,3% până în 2025, așa că rămâne un domeniu extrem de generos, care va prezenta în continuare o mulțime de oportunități de dezvoltare.
Dacă analizăm diferitele categorii, prăjiturile/produsele de patiserie și biscuiții dulci reprezintă segmentul cel mai mare, iar snacks-urile reprezintă segmentul cu cea mai rapidă creștere.
Ce motivează acest dinamism și această creștere? Aflăm mai multe în cele 6 tendințe cheie ale consumatorilor care se conturează pentru debutul anului 2022 pe piața de patiserie, cofetărie, cicolaterie și panificație din EMEA.

Tendințe de top în patiserie, cofetărie, ciocolaterie și panificație:

1. Experiențe extraordinare

Top 6 tendințe Mai mult ca oricând, consumatorul caută trăiri noi, modalități de evadare din cotidian, experiențe multi-senzoriale și surprinzătoare. Produsele de patiserie și cofetărie rămân modalitatea preferată de „răsfăț“ și în anul 2022, astfel încât producătorii vor avea nevoie să își pună toată creativitatea la lucru pentru a satisface cerințele pieței. Potrivit Innova, 48% dintre consumatorii europeni sunt interesați să încerce noi experiențe senzoriale (arome și gusturi noi, texturi inedite, combinații neașteptate, culori vibrante și senzații neobișnuite).

2. Aspect atrăgător

În lumea actuală bazată pe rețelele de socializare, „atracția instagenică“ a unui produs este de o importanță capitală și rămâne factorul principal în decizia cumpărătorilor de a-l alege.
Culorile puternice, combinația surprinzătoare de decorațiuni, atracția vizuală în general influențează modul în care gustul și aroma sunt percepute. Dacă ținem cont de faptul că 57% dintre consumatorii europeni sunt utilizatori Instagram, conform unui studiu efectuat de Foresight Factory în 2021, este evidentă importanța creațiilor de excepție. Producătorii din industria de patiserie, cofetărie, ciocolaterie și panificație ar trebui să se asigure că și în anul 2022 lansează produse „instagramabile”, cu un aspect inedit și atrăgător.

3. Sărbătoare

Top 6 tendințe Datorită contextului pandemic, cu un impact emoțional important la nivel global, poate mai mult decât oricând, oamenii caută ocazii noi pentru a sărbători, pe lângă sărbătorile tradiționale sau cele de sezon.
Astfel produsele trebuie să se ridice la nivelul exigențelor celebrării unor momente prețioase atât prin aspectul festiv, cât și prin gust și aromă.

4. Sănătate

Top 6 tendințe Tot mai mulți consumatori se preocupă în ultima vreme de alimentația sănătoasă. Piața de panificație și patiserie se adaptează acestei tendințe prin înmultirea produselor fără gluten, fără E-uri, fără lactate, cu conținut redus de zahăr, sau chiar cu înlocuirea acestuia cu alternative mai sănătoase.
De asemenea se diversifică gama de batoane, biscuiți, covrigi cu un conținut mare de semințe sau nuci.
Un trend ascendent îl deține și micșorarea dimensiunii produselor, pentru a oferi momentul de răsfăț dorit, dar păstrând sentimentul de vinovăție la minim, prin diminuarea porțiilor.

5. Preocupare pentru Planetă

Top 6 tendințe Astăzi, conform studiului Foresight Factory, 40% dintre consumatorii europeni sunt influențați de impactul alimentelor și băuturilor lor asupra mediului și tendința este de continuă creștere.
Următoarea generație de consumatori își dorește ca răsfățurile să fie cât mai prietenoase cu Planeta și locuitorii ei, dar totuși să fie delicioase.
Pe bază de plante, organice, naturale, provenite din surse de încredere devin atributele căutate în produsele de panificație și patiserie ale viitorului.
Ca răspuns la tendința pieței de creștere a cererii pentru produse pe bază de plante din Marea Britanie, brandul Sainsbury a lansat o întreagă gamă de produse ecologice, refrigerate și congelate pe bază de plante, inclusiv alternative pentru carne proaspătă, cum ar fi fripturile vegane, precum și produse de patiserie și cofetărie pe bază de plante, din materii prime organice și fără lactate.

6. Proveniență cunoscută și cumpărare locală

Top 6 tendințe

Consumatorii își doresc mai multă transparență în ceea ce privește proveniența alimentului ales. Cine l-a făcut? Care sunt metodele de cultivare a materiei prime? De unde vin ingredientele? Care este povestea din spatele preparării produsului preferat de panificație?
Se caută creații autentice și spectaculoase. Consumatorii sunt atrași de produsele artizanale care spun „o poveste“, de rețete și metode de preparare tradiționale readuse în actualitate, care transmit senzația de apartenență la un segment exclusivist.
Rețetele vechi reproduse prin intermediul ingredientelor provenite de la ferme ecologice locale, vor câștiga teren în continuare. Ingredientele „curate “, aromele deosebite, condimentele atent selecționate și promisiunea prospețimii determină 56% dintre consumatorii europeni să se îndrepte spre achiziționarea produselor locale.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Trenduri în cofetărie: Prăjituri și vinuri

 

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.