• Potrivit Bloomberg, citat de Agerpres, creșterea prețurilor la alimente a afectat cererea de ciocolată la nivel mondial.
Joi, 13.07.2023, compania europeană de procesare a boabelor de cacao Barry Callebaut AG, a anunțat o scădere a volumelor de vânzări cu 2,7% în primele luni ale anului curent. Agerpres transmite că acţiunile companiei au scăzut cu până la 2%, în timp ce cotaţiile futures la cacao au scăzut joi la Bursa de la Londra până la cel mai redus nivel din ultimele două săptămâni.
Directorul general de la Barry Callebaut, Peter Feld declară: „Am constatat o diminuarea a volumelor într-un context de inflaţie persistentă care a afectat cererea consumatorilor. Volumele noastre sunt în linie cu tendinţa generală de scădere a pieţei de ciocolată.”
După revenirea post-pandemică a pieței de ciocolată, noile date arată o diminuare a acesteia, pe fondul situației economice mondiale. În condițiile crizei costului vieții, consumatorul își reduce cheltuielile pentru articole care nu sunt considerate esențiale, cum este și cazul ciocolatei.
Cotaţiile la cacao au crescut cu aproximativ 17% la Bursa de la Londra în acest an, atingând la începutul acestei luni cea mai ridicată valoare din ultimii 13 ani, pe fondul îngrijorărilor cu privire la recoltele din Africa de Vest. Acest fenomen a dus la creşterea preţurilor la batoanele de ciocolată şi a redus marjele producătorilor.
Activitatea de procesare a boabelor de cacao în Europa diminuată
Aceleași date publicate joi, 13.07.2023, arată pentru al doilea trimestru al anului comercial în curs o scădere cu 5,7% a activității de procesare a boabelor de cacao în Europa, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. European Cocoa Association trasmite că în al doilea trimestru din acest an au fost procesate 343.283 de tone de boabe de cacao, cel mai redus nivel de după 2020.
Pentru activitatea de procesare din America de Nord și Asia datele vor fi publicate în cursul acestei săptămâni, însă deja se știe că piața de ciocolată din aceste regiuni este mai puțin afectată de inflație. Un sondaj al agenției Euromonitor International Ltd arată că pe piața americană, consumatorul este dispus să cheltuie mai mult pentru ciocolată, mai ales în condițiile în care, datorită consturilor de producție mari, primește o cantitate diminuată pentru același preț.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Prețul zahărului în regiunea 3 a Europei