• Cu o experiență de peste 30 de ani în industria de panificație, Roel Orsel pornește într-o ambițioasă nouă aventură.
Zero Carb Company este un „joint venture“, cu sediul în apropierea campusului Universității Wageningen, Olanda. Este o colaborare între companiile Wiltink, o brutărie olandeză de ultimă generație, lider în domeniul produselor de panificație fără gluten, BOX NV, o companie privată „ incubator și accelerator de afaceri“, entitate care furnizează suport, resurse și servicii antreprenorilor și startup-urilor pentru a-i ajuta să-și dezvolte afacerile mai rapid și mai eficient, cu sediul în Food Valley Wageningen, Olanda și Grupo Bimbo, lider global în domeniul panificației și una dintre cele mai etice companii din lume, conform unei analize realizate de Ethisphere.
Zero Carb Company creează și produce o gamă de produse de panificație fără carbohidrați, fără gluten, cu conținut redus de zahăr și ridicat de proteine și fibre și o tehnologie de coacere unică brevetată.
Zero Carb Company este condusă de Roel Orsel cu o vastă experiență în panificație și ingrediente alimentare la nivel mondial în companii precum CSM Bakery Solutions, Kerry, Quest International.
În cadrul târgului dedicat industrie de panificație IBA 2023, în secțiunea de Start Up, Redacția Arta Albă a schimbat câteva cuvinte cu Roel Orsel pentru a înțelege mai bine demersul companiei pe care o conduce în această direcție revoluționară. Cu o deosebită amabilitate, acesta ne-a oferit o privire de ansamblu asupra tendințelor în ceea ce privește evoluția preferințelor consumatorilor și ne-a argumentat necesitatea pâinii produse de ZCC în piața de profil.
-
Spuneți-ne câteva cuvinte despre dumneavoastră. Cine este Roel Orsel?
Roel este un cetățean olandez și un „veteran“ de peste 30 de ani în industria de panificație și a ingredientelor de panificație, care se lansează acum într-o nouă aventură în fruntea unei companii proaspăt înființate, abordând una dintre cele mai mari probleme din industria de panificație: oferirea unei alternative la pâinea convențională.
-
Cum a apărut această idee unică? De ce această pâine specială?
Tot mai mulți consumatori își reduc consumul de pâine sau renunță complet la aceasta. În special segmentul tinerilor. Aceștia consumă mai puțină pâine obișnuită datorită conținutului de gluten și carbohidrați. Așa a apărut necesitatea de a oferi în piață o alternativă care să întrunească specificațiile dorite de consumatori.
-
Cum prognozați evoluția acestei pâini în piața de profil?
Preconizăm că se va dezvolta o piață pentru pâinea aceasta care răspunde nevoilor specifice ale consumatorilor și anume preferința pentru o calitate nutrițională ridicată a alimentelor lor. Anticipăm că această tendință va acapara 10-20% din piața pâinii, care va include variante de pâine cu conținut ridicat de proteine, fără gluten, cu conținut scăzut de carbohidrați.
-
Credeți că va fi posibil ca pâinea dumneavoastră să aibă succes și pe piața românească?
Ne pregătim cu siguranță pentru asta și am început discuțiile cu posibili viitori parteneri de afaceri și pe piața de panificație din România.
Interviu realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Pâinea fără gluten și cu zero carbohidrați