Interviu cu Luciano Rabboni – Președintele și Directorul Executiv al companiei PreGel

• Povestea companiei PreGel începe acum peste 50 de ani. Afacerea de familie bazată pe tradiție, angajament și pasiune a devenit unul dintre principalii inovatori din industria de gelaterie. Astăzi, fondatorul Luciano Rabboni conduce alături de fiii săi PreGel în continuare, fiind mereu în căutare de soluții inovatoare pentru industrie.
• Cu o echipă de peste 700 de angajați în Italia și în străinătate, peste 65.000 de metri pătrați de spații de producție în Italia și o fabrică de 60.000 de metri pătrați și în America, precum și peste 20 de școli de gelaterie și patiserie, compania PreGel este un punct de referință global în producția de semifabricate pentru înghețată.

1. Cum a apărut, cu mulți ani în urmă, ideea de a crea arome pentru înghețată?

A fost o necesitate. Mătușa mea avea o mică fabrică de cornete de înghețată și mă rugase să o ajut să creeze noi arome. La acea vreme, eram asistent al profesorului de Tehnologie Alimentară la Universitatea din Parma și începusem o carieră universitară. Am ales să părăsesc această cale pentru a-mi ajuta mătușa.

La început a fost foarte dificil, nu aveam experiență în industrie și nici măcar cunoștințe comerciale, nu aveam echipamente sau alte mijloace. Încetul cu încetul, zi de zi, am căpătat experiență și recunosc că dezavantajul meu s-a dovedit a fi un mare avantaj până la urmă, deoarece mi-a stimulat creativitatea în a inventa ceea ce nu exista încă pe piață.

Acest lucru a dat naștere unor produse noi, inovatoare în comparație cu cele convenționale realizate la momentul respectiv de alte companii din domeniu.

interviu cu Luciano Rabboni
Luciano Rabboni în 1982, în fața construcției sediului din provincia Reggio Emilia.

2. Piața înghețatei a fost revoluționată de PreGel datorită unor produse inovatoare precum Gran Stracciatella Reale, pasta clasică Zabajone Vittoria și Yoggi®. Care a fost inspirația din spatele acestor creații și cum au influențat ele industria?

Am pornit de la un mic garaj în 1967. Am fost primul și singurul lucrător din cadrul companiei. Cream produsele și apoi le vindeam, iar acest lucru m-a ajutat foarte mult, deoarece am putut interacționa direct cu producătorul de înghețată, l-am ascultat și i-am putut satisface exigențele cu produse perfect adaptate pieței.

În 1967, existau foarte puține arome pentru înghețată, precum ar fi nougat, alune, ciocolată, lămâie; aceste arome au fost inventate de producătorii de înghețată din nordul Italiei, din zona Cadore, care au emigrat ulterior în Germania. Aceștia foloseau oul ca liant pentru a obține doar aceste câteva arome simple.

Era un mod simplu de a face înghețată și abia odată cu sosirea semifabricatelor și a ingredientelor pentru înghețată a avut loc o mare dezvoltare în gelaterie și asta pentru a veni în întâmpinarea clientului, din ce în ce mai curios să guste noua aromă a sezonului.

Interviu cu Luciano Rabboni
Gama Sprint, 1984.

De exemplu, îmi amintesc că într-un an, la târgul Longarone, am prezentat pentru prima dată aroma de portocale. A fost un succes incredibil!

Și apoi a venit Stracciatella… în timpul unui târg, un importator m-a rugat să-i fac un produs nou. Din întâmplare, aveam la standul meu, de numai cincisprezece metri pătrați, un produs pe care îl dezvoltasem cu o pastă de ciocolată. Am pregătit o bază albă și am turnat peste aceasta pasta specială de ciocolată pe care o congelasem. Mă așteptam să se întărească compoziția, dar, în schimb, imediat ce am pornit mașina, s-a rupt, s-a sfărâmat. Și așa s-a născut stracciatella.

După cum vă puteți imagina, a fost un boom de cereri!

Interviu cu Luciano Rabboni
Gran Stracciatella Reale, prima stracciatella apărută pe piață în 1973.

Pastele concentrate de fructe

Pe lângă stracciatella, îmi amintesc că produsul care a ajutat PreGel să pătrundă în gelaterii au fost pastele concentrate de fructe. Pe atunci, înghețata se făcea folosind doar fructe proaspete. Fructele proaspete sunt foarte bune, dar atunci când le adaugi zahăr și apă, își pierd o parte din puterea aromei. I-am sfătuit pe producătorii de înghețată să încerce să adauge cincisprezece grame per litru din produsul nostru și astfel am început să distribuim pastele noastre de fructe ca agenți de fortificare.

Punctul culminant al succesului PreGel a fost cu siguranță iaurtul. Îmi amintesc că într-o duminică după-amiază eram singur în laborator și am pus laolaltă câteva ingrediente: am fost uimit pentru că s-a născut astfel o aromă unică. Înghețata de iaurt a avut un mare succes, inițial în Germania și pe urmă în întreaga lume. Apoi, de-a lungul timpului, am dezvoltat, evident, multe alte produse.

Interviu cu Luciano Rabboni
Yoggi® PreGel, 1980 – Aromă unică și inimitabilă de iaurt pentru înghețată artizanală.

Cred că succesul gelateriei italiene din întreaga lume se datorează tuturor producătorilor și companiilor italiene de înghețată care, muncind din greu, au creat noi arome. Noile arome au stimulat cererea de înghețată, deoarece exista și o mare curiozitate din partea consumatorului.

Bineînțeles, și înghețata s-a schimbat de-a lungul timpului. Gelateriile din Italia și Germania erau un punct de întâlnire în după-amiezile de duminică sau chiar în zilele lucrătoare. Spre seară, toți tinerii se aflau în gelaterie. Nu existau atât de multe localuri ca în prezent.

3. Am citit că motto-ul dumneavoastră este „Simplitate, determinare și creativitate”. Cum au ghidat aceste valori compania de-a lungul anilor?

Cred că, indiferent de mine, succesul necesită simplitate și a merge direct la subiect. O altă valoare, importantă în general în viață, cred că este corectitudinea la locul de muncă și încercarea de a oferi clientului tău ceva care este făcut cu seriozitate și transparență.

Interviu cu Luciano Rabboni
Luciano Rabboni, Președintele PreGel

4. PreGel a fost recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune companii din Italia timp de trei ani consecutivi. Ce factori credeți că au contribuit la acest succes?

Poate un pic de noroc, dar în spate se află și multă muncă și determinare.

5. În 2019 ați primit distincția de Cavaliere del Lavoro din partea președintelui Mattarella. Cum a afectat această recunoaștere compania?

A fost o recunoaștere frumoasă a muncii depuse în ultimii 55 de ani în industrie. Am fost foarte mulțumit, dar nu a afectat compania.

Interviu cu Luciano Rabboni
Înghețată făcută cu CrumbOlé Otto Caramel Biscotto și Arabeschi® Tuttarancia.

6. Cu peste 20 de școli de gelaterie și patiserie, PreGel se angajează puternic în formarea viitorilor profesioniști. Care este importanța formării de talente în domeniul fabricării înghețatei?

Atunci când deschizi o școală, transferi experiența trecutului în mâinile unui tânăr, o persoană dornică să învețe.

În școlile de gelaterie înveți o profesie și cum să conduci o afacere. Înghețata îi poate oferi gelatierului o mare satisfacție personală, mai ales atunci când clienții recunosc calitatea și când gelateria devine un loc de întâlnire unde poți petrece câteva ore în liniște.

Îmi amintesc că, în urmă cu mulți ani, nu știai unde să-ți „parchezi” bicicleta în jurul gelaterie din cauza numărului mare de tineri care o frecventau. Era un adevărat punct de întâlnire. Îmi amintesc de doamnele care se întâlneau și se așezau elegant în fața unui bol de înghețată dimineața, pentru a petrece câteva ore în compania unei prietene.

Interviu cu Luciano Rabboni
Centrul de cercetare și dezvoltare, Reggio Emilia.

7. PreGel are o prezență semnificativă atât în Italia, cât și în străinătate. Cum gestionați complexitatea unei astfel de companii?

Este nevoie de mult noroc și de colaboratori buni în toată lumea. Fiecare țară este diferită, așa că trebuie să găsești colaboratori care sunt înrădăcinați în țara în care lucrează.

Întotdeauna există probleme, dar secretul este să fii capabil să le depășești; totul devine apoi firesc.

8. Cum vedeți viitorul industriei înghețatei?

Întotdeauna îl întreb pe producătorul de înghețată: „Vrei să câștigi mai mult sau vrei să economisești mai mult? „

Iar el de obicei răspunde: „Vreau să câștig mai mult”.

Răspunsul meu este întotdeauna acesta: „Dacă vrei să câștigi mai mulți bani, trebuie să vinzi mai multă înghețată. Pentru a vinde mai multă înghețată trebuie să faci cel mai bun produs, nu trebuie să încerci să faci economii la materiile prime. Pentru că, pentru a supraviețui, gelateria trebuie să fie mereu plină de clienți, iar clienții vin la tine doar dacă faci cea mai bună înghețată din zona ta.”

Pentru a face cea mai bună înghețată posibilă, trebuie să selectați cele mai bune materii prime.

9. Ați creat o lume. Dacă vă uitați de sus, dintr-un satelit, cum vedeți acest drum din 1967 până acum?

Rememorez trecutul, dar sunt focusat pe prezent. Drumul este foarte simplu: lucrați întotdeauna cu onestitate.

Interviu cu Luciano Rabboni
Centrul logistic Polo Agroalimentare, Arceto di Scandiano (RE)

Interviu realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Înghețata – plăcerea răcoritoare a unui desert cu o istorie fascinantă

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.