În data de 21 octombrie 2020 s-a deschis AFI Mall la Brașov. Complexul comercial din centrul țării este dezvoltat pe 3 etaje și are priveliște către Tâmpa, una dintre emblemele turistice ale Brașovului. Astfel, AFI Brașov va deveni un punct de atracție pentru mulți locuitori ai orașului și turiști.
Peste 100 de branduri naționale și internaționale sunt prezente în AFI Mall Brașov, printre care și companii care oferă consumatorilor produse de cofetărie și gelaterie. Pe website-ul AFI Mall sunt menționate două branduri la categoria „Desert”: Gelateria Gioelia Cremeria și Cofetăria Zoomserie.
Gelateria Gioelia Cremeria (fosta Emilia Cremeria) produce și comercializează înghețată artizanală. Produsele de gelaterie sunt mereu proaspete, naturale, fără grăsimi hidrogenate și culori artificiale. Înghețata cremoasă, cu ingrediente de la producători locali și diferite variante de arome, se prepară după rețete tradiționale din Italia. Astfel, acest desert devine greu de refuzat atunci când vitrinele sunt atât de colorate și plăcut amenajate.
Cofetăria Zoomserie are în portofoliul său prăjituri, torturi, fursecuri, macarons, ciocolată și înghețată. Cu o tradiție de aproape 40 de ani, Zoomseria a evoluat continuu în ceea ce privește varietatea de produse, rețete, spații de vânzare, modalități de promovare etc. Compania a fost înființată în zona Thesalloniki, astfel că deserturile au influențe grecești, plăcute de români.
Pe lângă cele două branduri menționate mai sus, consumatorii se mai pot bucura de produse dulci și la restaurantul italian Prato sau la restaurantul cu specific românesc Sergiana. În scurt timp, își va deschide porțile și MOO Gelato Brașov – înghețată artizanală.
În concluzie, consumatorii au o gamă variată de deserturi din care pot alege. După câteva ore de shopping intens, produsele dulci reprezintă o opțiune perfectă pentru creșterea nivelului de energie. Complexul comercial inaugurat în centrul civic al Brașovului va putea fi o reală oportunitate de rotunjire a încasărilor pentru brandurile care au ales să își comercializeze produsele aici. Ultimele luni nu au fost tocmai cele mai fericite pentru mulți antreprenori, astfel că deschiderea unui punct de vânzare într-un spațiu aglomerat poate reprezenta un avantaj în fața competitorilor. Pe lângă vizitatorii și angajații mall-ului, un alt segment important de clienți este alcătuit din persoanele care vor lucra în parcul de birouri construit deasupra centrului comercial (15.000 mp).