Tendințe de consum ale produselor de cofetărie în pandemie

Din cauza pandemiei de coronavirus, populația și-a schimbat comportamentul de consum. Stând atât de atât de mult timp în casă, unii înconjurați de copii, alții singuri, oamenii au fost nevoiți să se adapteze situației, dezvoltând astfel noi obiceiuri.

În izolare, familiile au început să gătească și să mănânce împreună. La începutul pandemiei, prepararea pâinii sau a deserturilor acasă a fost un adevărat trend. În plus, mulți dintre consumatori au înțeles cât de importantă este sănătatea și siguranța alimentară, motiv pentru care au început să fie din ce în ce mai atenți la produsele pe care le achiziționează.  

Tendințe înainte de pandemie versus 2020

Natural vs. Sănătos
Ideea de natural, ingrediente sănătoase, eticheta curată s-a transformat în focus pe produse sănătoase care ajută la creșterea imunității, reducerea stresului și relaxare.

Artizanal vs. Valabil
Produsele locale, neambalate, achiziționate des și în cantități mici au fost înlocuite de cele industriale, cu valabilitate îndelungată, atent ambalate – pentru a putea fi depozitate pe termen mai lung.

Sustenabilitate vs. Siguranță
În pandemie, consumatorul nu a mai pus accent doar pe ambalaje bio, reciclabile, ci și pe siguranța pe care ambalajele o oferă produselor.

Produsele cu un conținut scăzut de zahăr – o nișă devenită tendință

Produsele fără zahăr sau cu un conținut redus de zahăr sunt un must have în portofoliul oricărui producător din industria alimentară. Conform unui studiu realizat de Euromonitor în 2019, în topul preferințelor consumatorilor se regăsește exact tipul de produse menționat anterior. Producătorii ar trebuie să fie conștienți de rezultatele cercetării de anul trecut și să le aprofundeze în contextul pandemiei, când interesul pentru produse sigure și sănătoase a fost ridicat. Astfel vor putea anticipa un nou trend în industria alimentară.

preferintele consumatorilor euromonitor

Principalul motiv pentru adoptarea unui astfel de regim alimentar este pierderea în greutate sau menținerea greutății în parametri optimi.

produse cofetarie fara zahar euromonitor

În condițiile în care consumul de zahăr, numărul de kilograme și diabetul sunt în strânsă legătură, este de înțeles teama consumatorilor de a nu se îngrășa dacă mănâncă produse bogate în zaharuri. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), 13% din populație suferea de obezitate în 2019, printre care se numără 38 de milioane de copii. Astfel, a început un „război împotriva zahărului” tradus în promovarea mai multor tipuri de substituenți ai acestui ingredient dulce.

Dacă înlocuirea zahărului în produse precum băuturi, lactate, dulciuri procesate se poate realiza cât de cât ușor, în cazul înghețatei, a prăjiturilor, cremelor și altor produse de cofetărie procesul este mai complicat. Astfel, băuturile și lactatele fără zahăr reprezintă cea mai mare cotă de piață a acestor tipuri de produse (35%, respectiv 26%). Produsele de brutărie și cofetărie reprezintă 11%, iar înghețata 6%. Este important ca substituentul zahărului utilizat să fie pe cât posibil natural și să nu modifice textura sau gustului produsului.

produse cofetarie fara zahar euromonitor

Definiții, conform Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului

• Produs fără zaharuri (Sugar Free) = Produs care conține mai puțin de 0,5 g zaharuri/ 100 g sau100 ml.
Produs cu conținut redus de zaharuri (Low Sugar) = Produs care conține mai puțin de 5 g zaharuri/ 100 g produs solid sau 100 ml produs lichid.
Produs fără adaos de zaharuri (No Sugars Added) = Produs care nu conține adaos de monozaharide sau dizaharide sau orice alt îndulcitor. În cazul în care produsul conține zaharuri în mod natural, pe etichetă trebuie menționat „Conține zaharuri prezente în mod natural”.
Produs cu îndulcitori = Numele produsului trebuie sa fie însoțit de expresia „cu îndulcitori”. Cel mai utilizat îndulcitor sau substituent al zahărului este zaharina. În 2018, piața globală a înlocuitorilor de zahăr era de 6,35 miliarde de dolari. Estimările arată că până în 2026 această piață va ajunge la 10, 27 miliarde de dolari.

indulcitori cofetarie zaharina

Soluții EXPERTAROM pentru produsele de cofetărie cu conținut redus de zahăr

EXPERTAROM, producătorul unei game variate de arome, ingrediente și produse semifabricate, a dezvoltat soluții naturale de îndulcire care pot fi utilizate în cofetărie și gelaterie. Ingredientele propuse de EXPERTAROM pot înlocui zahărul din produsele dulci, fără să aducă schimbări negative asupra gustului sau texturii.

• Ingrediente pentru cofetărie
Mix blaturi, mix, ecler, mix stabilizare frișcă, creme ready-to-use, umpluturi și preparate fruct, paste aromatizate, glazuri – toate au un conținut de zaharuri mai mic de 5%.

Ingrediente pentru gelaterie
Baze stabilizare înghețată cremă, baze stabilizare înghețată fructe, paste aromatizate, variegați (preparate fructe), toppinguri, glazuri – toate au un conținut de zaharuri mai mic de 5% și nu influențează negativ comportamentul la topire.

laura stefan expertarom

Informații prezentate de Laura Ștefan, director de marketing EXPERTAROM, în cadrul conferinței Ingredients Show 2020 – singurul eveniment B2B din România dedicat ingredientelor pentru industria alimentară și a suplimentelor alimentare.

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.