Studiu Südzucker asupra comportamentului de consum

• Compania Südzucker, cel mai mare producător european de zahăr, cu sediul central situat în Mannheim, Germania, a realizat un studiu asupra comportamentului de consum pentru anul 2023.

Trăim într-o lume care devine din ce în ce mai interconectată și mai complexă, iar crizele globale, cum ar fi schimbările climatice și conflictele precum războiul din Ucraina, au un impact profund asupra consumatorilor.

Factori precum disponibilitatea produselor, dar și escaladarea prețurilor pentru produsele alimentare esențiale și creșterea prețurilor la energie, îi determină pe consumatori să își pună mai serios sub semnul întrebării comportamentele de cumpărare anterioare și să devină mai sensibili la preț.

Studiu Südzucker

Totuși, acest lucru nu implică faptul că consumatorii vor cumpăra numai produse ieftine, convenționale, sau „marcă proprie“. Decizia de cumpărare a unui produs sau a altuia este influențată de mai multe aspecte, esențială fiind, în cele din urmă, obținerea unui raport corect între preț și performanță. Dincolo de preț, există și alte criterii cu o influență semnificativă, cum ar fi gustul, calitățile naturale, durabilitatea și proveniența.

Pentru a identifica tendințele viitoare, companiile producătoare realizează anual studii de consum, informațiile fiind apoi folosite pentru a dezvolta noi produse și a găsi soluții pentru ingrediente adaptate cerințelor din piața de profil.

În cadrul studiului companiei Südzucker au fost intervievați aproximativ 5.000 de consumatori din cinci state europene și anume: Germania, Franța, Belgia, Polonia și Marea Britanie.

Prețul nu este principalul criteriu de achiziție

Studiu Südzucker

La prima vedere, rezultatele sondajului arată că clienții au devenit semnificativ mai sensibili la preț, marcând al treilea an consecutiv în care prețul a fost un factor relevant în deciziile de cumpărare.

Această tendință nu este surprinzătoare și se datorează circumstanțelor și a presiunilor inflaționiste înregistrate la nivel global. Cu toate acestea, este notabil faptul că, în ciuda acestor factori, prețul își menține poziția de al treilea cel mai important considerent în toate cele cinci țări analizate, după gust și sănătate.

În timp ce sănătatea a înregistrat o ușoară creștere în ceea ce privește importanța, iar gustul a înregistrat o ușoară scădere, dar își păstrează în continuare un nivel considerabil de importanță, ambele continuă să eclipseze cu o marjă semnificativă alte criterii de cumpărare, gustul rămânând principalul criteriu de achiziționare a unui produs.

În 2022 și 2023, având în vedere rata ridicată a inflației, este de înțeles că criterii precum ingredientele naturale, durabilitatea și calitățile ecologice pierd teren în comparație directă cu prețul, iar importanța provenienței ingredientelor a rămas constantă în ultimii trei ani.

Transparența în ceea ce privește ingredientele și originea acestora

Studiu Südzucker

Datele studiului arată că transparența în ceea ce privește proveniența ingredientelor a crescut ca și criteriu de cumpărare în unele țări, cum ar fi Germania și Franța, unde a căpătat mai multă relevanță pentru consumatori decât în celelalte state analizate.

Importanța originii ingredientelor se reflectă și în faptul că 53% dintre consumatori doresc mai multă transparență în ceea ce privește ingredientele, inclusiv: proveniența ingredientelor, metodele de producție, implicațiile sociale și impactul asupra mediului.

În acest context, problema sustenabilității joacă, de asemenea, un rol important, chiar dacă acest criteriu și-a pierdut din relevanță în comparație directă cu prețul. O analiză amănunțită a datelor din sondaj arată că sustenabilitatea este importantă pentru mai mult de jumătate (51%) dintre consumatorii chestionați din toate categoriile. Există diferențe minime la nivel de țară, cu excepția Germaniei, unde sustenabilitatea are o prioritate mai mare în comparație cu celelalte țări. Acest aspect nu este de neglijat nici în celelalte țări, unde relevanța sa ca și criteriu de achiziție rămâne substanțială, la puțin sub 50%.

Studiu Südzucker

În ciuda numărului mare de studii efectuate de către agențiile de profil și de companiile producătoare din întreaga lume, nevoile consumatorilor sunt o chestiune complexă, existând multiple aspecte care modelează alegerile anumitor produse sau branduri. Subiecte precum durabilitatea și proveniența ingredientelor rămân importante și în viitorul apropiat, estimându-se că vor reveni treptat în prim-plan și vor deveni din ce în ce mai evidente ca factori semnificativi în deciziile de cumpărare. Mărcile și companiile producătoare care continuă să lucreze constant la aceste aspecte vor fi în măsură să răspundă cel mai bine cerințelor consumatorilor.

Sursa articolului: Challenging Times Call For High Transparency

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Ce își doresc consumatorii de la alimentele și băuturile sustenabile

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.