Studiu Reveal Marketing Research: Românilor le plac gustările între mese

• Potrivit unui studiu recent realizat de Reveal Marketing Research, românii sunt mari consumatori de gustări între mese.
• Studiul și-a propus să analizeze obiceiurile alimentare și preferințele românilor în ceea ce privește gustările între mese, o practică frecvent întâlnită în viața de zi cu zi la nivel global.

Aproape 39% dintre români consumă gustări zilnic, mai ales femeile (45%, comparativ cu 33% dintre bărbați), iar 41% aleg gustările de câteva ori pe săptămână.

Conform datelor, cele mai populare gustări sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%). Persoanele de peste 55 de ani (46%) și cele din mediul urban (40%, față de 32% în mediul rural) sunt mai atrase de gustările sănătoase, aspect care reflectă interesul acestora pentru un stil de viață echilibrat.

Studiu Reveal Marketing

Motivația pentru snacking: pofta

Principalul motiv pentru care românii aleg gustările este pofta (65%), urmată de dorința de a obține energie (31%), nevoia de a potoli foamea (28%) și obiceiul de a le consuma (19%). Tinerii din Generația Z (18-24 de ani) sunt motivați în special de poftă (79%), în timp ce consumatorii între 35-44 de ani caută mai degrabă gustările pentru un aport de energie (35%).

În ceea ce privește achiziția, 60% dintre români își planifică cumpărarea gustărilor în prealabil, iar 40% le cumpără spontan. Majoritatea preferă să le achiziționeze din supermarketuri sau hipermarketuri (72%), în timp ce magazinele de proximitate atrag un procent mai mic de consumatori, de 20%.

Studiu Reveal Marketing

Interes în creștere pentru gustările sănătoase

Pentru români, cele mai sănătoase gustări sunt considerate fructele proaspete (73%), urmate de mixuri de nuci și fructe uscate (49%), iaurt grecesc cu nuci (33%), smoothie-uri (20%) și chipsuri de legume coapte (17%). De asemenea, se remarcă un interes tot mai mare pentru gustările cu beneficii specifice, precum cele care susțin energia sau imunitatea. Aproximativ 34% dintre respondenți apreciază în mod deosebit aceste produse, în special cei cu vârste între 35-44 de ani (38%), persoanele cu venituri peste 4.000 lei (44%) și cei din mediul urban (37% față de 30% în mediul rural).

Studiu Reveal Marketing

Metodologia Studiului

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online, între 2 și 8 octombrie 2024, pe un eșantion de 1.029 respondenți cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Marja de eroare este de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa articol: Studiu Reveal Marketing Research: Pofta, motivul principal pentru care românii adoră gustările între mese (65%)

Studiu Reveal Marketing

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor-Șef Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Pâinea funcțională cu proprietăți probiotice: o inovație promițătoare în prevenirea astmului

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.