Piața de ciocolată este afectată de creșterea prețurilor

• Piața de ciocolată, ca urmare a situației economice dificile la nivel mondial, este în scădere.

Potrivit celor mai recente date transmise către Reuters de principalele companii producătoare de ciocolată, consumatorii, atât în Europa cât și în Statele Unite, au început să își reducă bugetele pentru ciocolată, ca urmare a creșterii prețurilor.

Vânzările cu amănuntul de ciocolată în SUA au scăzut cu 2% până la 3% în ultimele luni, în condițiile în care prețurile au înregistrat o creștere de până la două cifre, a declarat recent vicepresedintele Hershey Co, Melissa Poole. Datele înregistrate de Hershey sunt similare cu cele înregistrate de restul producătorilor.

Piața de ciocolată este afectată de creșterea prețurilor

Ne așteptăm ca pe măsură ce înaintăm în an să vedem o diminuare a volumului vânzărilor”, a spus Melissa Poole, susținând că până la scăderea din ultima perioadă consumatorii nu și-au redus deloc consumul”.

În ultima parte a pandemiei, vânzările de ciocolată, mai ales în SUA, au înregistrat creșteri spectaculoase, la fel și alte produse de larg consum, în condițiile în care cumpărătorii au început să facă achiziții la vrac. Acest obicei al consumatorilor s-a schimbat, acum fiind preferate batoanele de ciocolată individuale.

Potrivit analiștilor de la compania americană de cercetare a pieței IRI, volumul produselor de ciocolată vândute în SUA a scăzut cu 1,5% în cele 13 săptamani analizate,încheiate pe 12 iunie, în condițiile în care prețurile au crescut cu 8,2%.

 Ciocolata devine un articol mai sensibil la preț”

Piața de ciocolată este afectată de creșterea prețurilor

Daniel Sadler, analist IRI, afirmă: Vom vedea cum ciocolata devine un articol mai sensibil la preț. Consumatorii vor continua să se răsfețe cu o mica recompensă, dar va fi una de dimensiuni mai mici. De aceea vedem o scădere a volumului vânzărilor”.

Pentru Marea Britanie, firma de consultanță McKinsey declară că 40% dintre britanici au migrat spre produsele mai ieftine atât în ceea ce privește snacks-urile cât și dulciurile în cele patru-șase săptămâni analizate, încheiate la mijlocul lunii mai.

Ciocolata mai ieftină are un conținut mai redus de cacao, ceea ce înseamnă și o scădere a cererii de cacao. Traderii susțin că invadarea Ucrainei de către Rusia a afectat și ea cererea de cacao, deoarece cele două susțin 5% din cererea mondială de cacao. Totodată nume mari de producători de ciocolată, precum Lindt și Nestle, s-au retras sau și-au redus vânzările de pe piața din Rusia.

Piața de ciocolată este afectată de creșterea prețurilor

Melissa Poole a declarat că în unele cazuri Hershey a redus mărimea sortimentelor pentru a putea păstra același preț, strategie numită „shrinkflation”. Aceeași strategie a fost aplicată și de Grupul Mondelez, care produce marcile de ciocolată Cadbury și Milka, care decide la rândul său să reducă greutatea anumitor produse”, după cum declară purtătoarea de cuvânt Tracey Noe.

Traderii și experții susțin că, dacă până acum producătorii de ciocolată se așteptau ca cererea de cacao să crească cu aproximativ 2,5% în acest an, creșterea va fi de doar 1%, urmată anul viitor de o stagnare, dacă inflația persistă iar războiul din Ucraina va continua.

Sursa articolului: agrofood.ro

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Ciocolata holografică – învăluită în culorile curcubeului

 

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente