Piața de înghețată – o privire de ansamblu la nivel global

• Piața de înghețată este analizată de compania Allied Market Research într-un studiu pentru perioada 2020-2031.

Piața de înghețată la nivel global a fost evaluată la 68.052,20 milioane de dolari în 2020 și se preconizează că va ajunge la 122.051,10 milioane de dolari până în 2031, crescând la un CAGR (Rata Anuală Compusă de Creștere) de 5% din 2022 până în 2031.
Analiza a fost realizată de către Allied Market Research și a fost structurată pe trei segmente distincte: după tipul de produs (înghețată monoporție, înghețată pentru acasă, înghețată artizanală), după aromă (vanilie, ciocolată, fructe, altele), după canalul de distribuție (supermarketuri și hipermarketuri, magazine de proximitate, magazine specializate, magazin online) și după regiune.

Produsele de gelaterie – savurate în orice sezon

Piața de înghețată

Înghețata este un desert preferat de o gamă largă de consumatori. Dacă înainte vara era incontestabil anotimpul pentru consumul de înghețată și produse conexe, creșterea industriei de înghețată și existența multitudinii de  variante ale acestui produs îl transformă într-o prezență constantă în orice sezon. Companiile prezente pe piață oferă o varietate de arome și consistențe, mărindu-și constant portofoliul de produse de gelaterie pentru a satisface cerințele consumatorilor.
Conform studiului Allied Market Research perioada pandemiei a avut un impact negativ asupra pieței de profil, din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare și a restricțiilor de izolare, însă tendința actuală este de creștere.

Piața de înghețată

Producătorii își măresc continuu gama de produse folosind ingrediente, arome și culori noi, obținute din plante pentru a se alinia trendului global. În plus, clienții atenți la sănătate preferă o înghețată cu conținut scăzut de calorii, fără lactoză, fără zahăr și cu conținut scăzut de grăsimi. Dacă preocupările legate de sănătate asociate cu înghețata ar putea limita creșterea pieței de profil, cererea de produse specifice, cum este înghețata fără lactoză și deschiderea producătorilor în a oferi acest gen de produse, înclină balanța spre pozitiv. Astfel, inovarea produselor de gelaterie conduce la creșterea și dezvoltarea pieței la nivel global.

Segmente de piață

Allied Market Research segmentează piața globală de înghețată în funcție de tipul de produs, aromă, canal de distribuție și regiune.
În funcție de tipul de produs, împarte piața de gelaterie în:  înghețata monoporție, înghețata pentru acasă și înghețata artizanală.


Pe baza aromei, piața este împărțită în vanilie, ciocolată, fructe și altele.
Rețeaua de distribuție este clasificată în supermarketuri și hipermarketuri, magazine de proximitate, magazine specializate (gelaterii) și magazine online.
Regiunile luate în calcul în cadrul studiului sunt America de Nord, Europa, Asia-Pacific și LAMEA (America Latină, Orientul Mijlociu și Africa).

Segmentul de înghețată artizanală a dominat piața cu cel mai mare CAGR de 5,2%. Înghețata monoporție s-a dovedit cel mai profitabil tip de produs de gelaterie de pe piața globală, deoarece este ușor de transportat și se bucură de o mare popularitate, în special în rândul generației tinere.
Se înregistrează o creștere semnificativă și pe segmentul înghețatei pentru acasă, deoarece este preferată de consumatori atunci când doresc o gustare dulce în confortul locuinței proprii. Se prognozează ca până în 2031 acest segment să crească continuu, mai ales datorită diversificării ofertelor producătorilor gelatieri.

Vanilia în topul preferințelor

Aroma de vanilie a dominat piața produselor de gelaterie având cel mai mare CAGR (Rata Anuală Compusă de Creștere) de 5,6%, dar și cea mai mare cotă de piață. Înghețata de vanilie este în continuare în topul preferințelor, fiind o aromă tradițională căutată de consumatorii din toate grupele de vârstă.

Vânzările online, cu un CAGR de 6,3%, au înregistrat cea mai rapidă creștere pe piața globală a înghețatei. Acest lucru se datorează creșterii utilizării internetului și a smartphone-urilor, dar și comodității de a face cumpărături la un click distanță. În plus, canalul de vânzări online oferă beneficii precum reduceri, acumulare de puncte de fidelitate și livrare gratuită la domiciliu.

Piața gelateriei europene în creștere

 

În funcție de regiune, Asia-Pacific a dominat piața cu cea mai mare CAGR de 5,8% și este de așteptat să înregistreze cea mai mare rată de creștere, datorită cererii mari din economiile în dezvoltare rapidă precum India, China și Indonezia. Australia este cea mai atractivă piață pentru producătorii de înghețată, deoarece segmentul de gelaterie din Australia deține o cotă de aproximativ 10% din industria alimentară a țării. În ceea ce privește Europa, se estimează că, până în 2031, piața de înghețată din regiune va deține cea mai mare cotă la nivel global.

Producătorii de top la nivel mondial, luați în calcul pentru raportul realizat de Allied Market Research privind piața de înghețată, sunt Unilever Group, Nestle S.A., General Mills Inc., Mars, Blue Bell Creameries, Lotte Confectionery, Wells Dairy Inc., Turkey Hill, Mihan Dairy Inc. și Meiji Holdings Co. Ltd.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Importanța culorii în industria alimentară

 

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.