Pandemia a favorizat piața snackurilor coapte   

Analiștii preconizează că industria de gustărilor sărate va continua să crească în următorii câțiva ani, chiar dacă recesiunea economică mondială provocată de COVID-19 afectează  negativ cheltuielile consumatorilor

Industria  snackurilor coapte pare să se bucure de oportunități, cererea din partea consumatorilor din Europa și alte  zone ale lumii impunând o gamă tot mai largă de produse. Chiar dacă pe piața  gustărilor sărate coapte concurența este tot mai mare,  preocuparea pentru găsirea unor produse sănătoase și noi arome poate fi  motorul succesului în această industrie. Analiștii preconizează că segmentul snackurilor coapte, cum ar fi biscuiții, covrigii sau stickurile,  va continua să crească în următorii câțiva ani, în ciuda faptului că recesiunea economică mondială provocată de COVID-19 afecteaază  negativ cheltuielile consumatorilor. Odată cu înrăutățirea situației economice, un  preț accesibil va fi însă criteriul care va influeunța în final vânzările.

Tendința consumatorilor este de a înlocui mesele principale cu gustări

Peste 90% din consumatorii americani consumă zilnic gustări coapte, iar jumătate din adulți mănâncă snackuri de 2-3 ori, în medie, pe zi. Gustările sărate coapte sunt foarte căutate mai ales în rândul tinerilor. Aproape două treimi (64%) dintre cei cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani optează pentru astfel de produse de trei sau mai multe ori pe zi, scrie worldbakers.com. De altfel, tendința este de a înlocui mesele principale cu gustări, iar alegerea de a-și potoli foamea cu „mini-mese” tinde să devină  obișnuință pentru americanul prea ocupat sau prea plictisit. Acest model alimentar este acum observat și în Europa.

Britanicii optează pentru gustări coapte cel puțin o dată pe zi

Potrivit unui sondaj recent realizat de KP Snacks, 63% dintre consumatorii din Marea Britanie optează pentru gustări coapte cel puțin o dată pe zi. Dintre acestea, 79% le consumă acasă, 47% la serviciu și 18% în timpul deplasărilor, pe jos sau în mijloace de transport. Deși gustul este principalul factor atunci când aleg un produs, mai mulți adepți ai gustărilor coapte caută produse în miniporții, pentru a păstra controlul caloriilor, dar aleg și sortimente pe care le consideră mai sănătoase. Această tendință iese în evidență mai mult în rândul adulților tineri și al familiilor cu copii.

În lockdown, oamenii au consumat mai multe snackuri în fața laptop-ului sau  televizorului

Pe multe piețe europene, vânzările de gustări coapte sărate au crescut  în perioada restricțiilor impuse de măsurile de sigurață împotriva COVID-19. În aceste perioade stresante, consumatorii (cel puțin în primele etape ale lockdown-ului) s-au orientat către diferite sortimente de gustări sărate alegând ceva comod de consumat sau ,,ceva bun” la un preț accesibil.  Imposibilitatea de a socializa în afara casei a dus, de asemenea, la creșterea consumului de snackuri coapte în fața laptop-ului sau televizorului. Aceste tendințe au fost mai evidente  în rândul femeilor decât al bărbaților (36% față de 31%). În  Marea Britanie, consumul de snackuri acasă a fost mai pronunțat al doilea trimestru al anului 2020.