Nutriția holistică – noul trend al consumatorului

• Potrivit unui studiu realizat de platforma Tastewise, este momentul oportun pentru dezvoltarea de noi produse adaptate cerințelor actuale ale consumatorilor.

Dacă până nu demult consumatorul își dorea pur și simplu produse sănătoase, din ingrediente naturale și cu cât mai puțini aditivi, acum se îndreaptă mai mult către o abordare holistică în ceea ce privește nutriția. Produsele alese vor urmări armonia și echilibrul, devenind important individul în sine, particularitățile și nevoile sale. Analiza celor de la Tastewise arată că, în momentul de față, consumatorul vorbește mai puțin despre sănătate în general și se focusează pe aspecte punctate precum stare de bine, detoxifiere, curățare, fără carbohidrați sau fără gluten.

Nutriția holistică

Nutriția joacă în continuare un rol cheie în decizia de cumpărare a unui produs sau altul. Dar nu toți consumatorii se concentrează exclusiv pe conținutul de grăsimi, sare și zahăr al unui produs, iar interesul tot mai mare pentru nutriția holistică se răsfrânge asupra sectorului alimentelor și băuturilor.

Cel puțin doi factori principali determină această tendință: în primul rând pandemia prin care am trecut a făcut ca societatea să devină mai preocupată de sănătate și de starea de bine; al doilea factor îl constituie creșterea importanței social media și mai ales a conținutului legat de nutriție de pe rețelele de socializare.

Nutriția holistică

Consumatorul de astăzi petrece ore în șir pe diferite platforme, unde este bombardat cu articole, cu sfaturi și trucuri despre nutriție, sau cum să își îmbunătățească starea de bine. Social media a ajuns să determine ce, cum și când mănâncă consumatorii.

În același timp, cumpărătorii achiziționează o varietate mai mare de produse. Dacă, în mod normal, consumatorul tipic cumpăra în mod repetat aceleași produse din supermarket, acum varietatea de produse din coșurile de cumpărături a crescut. Acest lucru este pus tot pe seama influenței mediului online asupra consumatorului.

Gustările – punctul de focus

A apus vremea sfaturilor despre diete restrictive. Abordarea s-a schimbat și comportamentul de consum devine mai sofisticat. Nu doar mesele principale sunt analizate în amănunt, ci și micile gustări. Aceasta înseamnă că consumatorii, de la Gen Z până la Millennials și chiar mai în vârstă, vorbesc acum despre nivelul de glucoză și rezistența la insulină, sau imunitate. Sunt preocupați de sănătatea digestivă, curățare și detoxifiere, precum și de alimente și băuturi „fără carbohidrați”, „fără gluten”, „fără zahăr” și „fără colesterol”.

Iar gustările reprezintă punctul de focus al producătorilor pentru a oferi consumatorilor produse adaptate tendințelor nutriționale holistice, care să susțină starea de bine, sănătatea intestinală, să stimuleze imunitatea sau să aibe un conținut ridicat de nutrienți sau proteine.

Acestea ar putea include ingrediente fermentate, cum ar fi brânza de vaci, sau probiotice și prebiotice. Tastewise a observat, de asemenea, o creștere în utilizarea ingredientelor precum ar fi nuca tigrului, spirulina și mei, pentru a susține sistemul digestiv. Iar detoxifierea deschide oportunitatea de utilizare a unor ingrediente precum țelina, kale și spirulina.

În ceea ce privește conținutul ridicat de proteine, batoanele energizante rămân în topul preferințelor. Dar, în același timp, consumatorii sunt deschiși către nou în materie de gustări, lansând provocarea către inovație companiilor producătoare din industria de profil.

Analiștii prognozează că, în următoarea perioadă, producătorii vor investi din ce în ce mai mult în inovații menite să satisfacă cerințele consumatorilor, surprinzându-ne cu produse variate și în tendințele pieței.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Grâul european pe piețele de export

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.