Euromonitor anticipează tendințele de consum pentru 2024

• Euromonitor International a publicat raportul său privind tendințele de consum pentru 2024, care evidențiază noile așteptări din partea consumatorilor.

Produse care oferă sprijin convenabil și eficient în materie de wellness, transparență în ceea ce privește sustenabilitatea mărcii și implementarea inteligenței artificiale pentru a personaliza experiența clienților – sunt principalele tendințe care se desprind din analiza agenției europene.

În cadrul raportului, Alison Angus, șefa departamentului de inovație de la Euromonitor International, subliniază că „Preferințele consumatorilor sunt strâns legate de agenda de sustenabilitate, de progresul tehnologic și de impactul problemelor socio-politice. Companiile ar trebui să trateze subiectele sensibile cu prudență, rămânând în același timp fidele valorilor de bază ale mărcii lor”.

Tendințele de consum pentru 2024

Sprijin eficient pentru wellness

Raportul afirmă că consumatorii caută soluții de sănătate eficiente și eficace, care să ofere rezultate imediate, în detrimentul regimurilor în mai multe etape sau al tratamentelor care necesită mult timp. În plus, aceștia acordă prioritate remediilor disponibile care se pot integra în mod convenabil în stilul de viață existent, cu investiții sau angajamente reduse.

Potrivit acesteia, astfel de cerințe au făcut ca consumatorii să fie mai deschiși la inovații de ultimă oră și neconvenționale în materie de sănătate pentru a obține aceste rezultate dorite, cum ar fi biohacking-ul.

Tendințele de consum pentru 2024

Acesta raportează că 85% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produse cu eficacitate sau beneficii dovedite. Principalele domenii de sănătate pentru care consumatorii caută sprijin sunt problemele de somn, controlul greutății, stresul și anxietatea. Sănătatea mintală și sănătatea pielii au fost, de asemenea, domenii cheie.

Raportul îndeamnă companiile să acorde prioritate eficacității și să investească semnificativ în studii sau teste pentru a justifica afirmațiile și a demonstra beneficiile reale pentru a crea credibilitate. De altfel, raportul subliniază că multe companii folosesc deja bioștiința și tehnologie de vârf pentru a împinge limitele inovației.

Meniurile personalizate, bogate în nutrienți, care necesită o pregătire minimă, continuă să crească în preferințe în sectorul alimentar. Bradurile continuă să perfecționeze capacitățile de personalizare în domeniul cosmeticelor și al suplimentelor pentru a viza preocupări specifice ale consumatorilor.

Asistență AI

În urma lansării ChatGPT, care a ajuns la 100 de milioane de utilizatori în primele două luni, AI-ul este considerat a fi una dintre aplicațiile de consum cu cea mai rapidă creștere. În timp ce consumatorii folosesc din ce în ce mai mult acest instrument pentru o varietate de activități, raportul spune că aceștia se vor aștepta ca mărcile să facă același lucru.

Tendințele de consum pentru 2024

Raportul explică: „Luați, de exemplu, chatbots și asistenții vocali. Mai mult de 40% dintre consumatori s-ar simți confortabil cu asistenții vocali care oferă recomandări personalizate, dar mai puțin de o cincime au avut aceeași părere în legătură cu utilizarea roboților pentru a răspunde la întrebări complexe de servicii pentru clienți. Inteligența artificială ar putea îmbunătăți sau rafina aceste funcționalități, ceea ce ar duce la o experiență mai bună pentru utilizatori.”

Raportul notează că AI ar putea ajuta companiile la crearea și rafinarea mai eficientă a conținutului, îmbunătățind în același timp experiența utilizatorului.

O companie care implementează o astfel de tehnologie este retailerul francez Carrefour, care a lansat asistentul de cumpărături online Hopla pentru a oferi sugestii de produse pe baza bugetului sau a restricțiilor alimentare. În plus, Coca-Cola a creat Y3000 Zero Sugar, cu un profil de aromă unic și un stil utopic futurist, folosind atât inteligența umană, cât și pe cea a mașinilor.

Greenwashing sau Falsa Ecologizare

Raportul observă că, pe parcursul anului 2023, consumatorii au depus un efort semnificativ pentru a trăi într-un mod mai sustenabil, peste 60% dintre ei încercând să aibă un impact pozitiv prin acțiuni zilnice. Această tendință se va păstra și pentru anul care urmează.

Cu toate acestea, în urma unor evenimente climatice extreme continue, consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de faptul că o schimbare reală trebuie să fie un efort colectiv din partea guvernelor și a marilor companii, mulți dintre ei punând la îndoială eforturile acestor instituții.

Tendințele de consum pentru 2024

Astfel, a crescut gradul de conștientizare a utilizării greenwashing-ului de către companii și a apărut o nouă cerere de transparență și trasabilitate. Greenwashing este procesul de transmitere a unei impresii false sau a unor informații înșelătoare cu privire la faptul că produsele unei companii sunt ecologice. Greenwashing implică o afirmație nefondată pentru a înșela consumatorii și a-i face să creadă că produsele unei companii sunt ecologice.

În timp ce reducerea emisiilor și cartografierea amprentei de carbon pot fi complexe, raportul evidențiază că investiția în măsuri de eficientizare energetică pe termen lung poate fi o strategie de reducere a costurilor. Parteneriatul cu furnizorii potriviți ajută companiile să evite penalizări viitoare, iar operațiunile ecologice ar putea avea un efect imediat asupra rezultatelor acestora.

Tendințele de consum pentru 2024

Platforma Provenance, cu sediul în Marea Britanie, este o companie care validează declarațiile de sustenabilitate pentru a combate greenwashing-ul, consumatorii având posibilitatea de a căuta pe site branduri cu acreditări verificate.

Sursa: Top Global Consumer Trends 2024

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Disponibilitatea hranei rămâne o preocupare globală majoră

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.