Tendințe în materie de snacking pentru 2024

• Fără sentimente de vinovăție, produse în culori vibrante și cu ingrediente adaptogene – sunt tendințele care se desprind pentru anul 2024 în ceea ce privește snackurile.

Sănătatea și starea de bine rămân în focusul specialiștilor din piața snackurilor, iar răsfățul fără culpabilizare, variantele pe bază de plante, aromele tradiționale și ingredientele adaptogene sunt direcțiile care vor da tonul în anul care urmează.

În contextul în care se iau măsuri împotriva produselor considerate bogate în grăsimi, zahăr și sare (HFSS), companiile producătoare se văd nevoite să își intensifice eforturile pentru a respecta legislația HFSS, și a fi alături de numărul tot mai mare de consumatori care adoptă un stil de viață mai sănătos. De fapt, în luna iunie a anului în curs, o analiză a Kantar Group a raportat că segmentul de chipsuri și gustări bune pentru sănătate a înregistrat o creștere de 18%.

Tendințe în materie de snacking

Există însă o anumită preocupare privind unele ingrediente și produse care nu vor putea niciodată să fie reformulate pentru a fi clasificate ca fiind non-HFSS, susțin specialiștii. Cu toate acestea, răsfățul este încă important pentru consumatori, deschizând astfel calea spre identificarea de arome noi și intense, de texturi și de ingrediente interesante, a dezvăluit Mintel în raportul său anual APAC Food and Drink Landscape.

Și mărcile de băuturi răcoritoare ar trebui să implementeze în formulele lor arome reconfortante și tradiționale, în timp ce faptul că Generația Z tinde să favorizeze obiceiul gustărilor nocturne deschide oportunități pentru producători de a crea produse adaptate acestei tendințe, arată analiza Mintel.

Aproape trei din cinci consumatori din SUA spun că iau gustări pentru a se relaxa, în timp ce doi din cinci mănâncă pentru a scăpa de stres. Având în vedere că gustările sărate, cum ar fi chipsurile și nucile, sunt preferate, producătorii ar putea explora adăugarea de ingrediente adaptogene la acestea pentru a-i ajuta pe consumatori să controleze stresul și să se relaxeze.

Tendințe în materie de snacking

Chipsurile de cartofi rămân în topul categoriei

Potrivit Asociației britanice SNACMA, datele recente de pe piață confirmă faptul că chipsurile de cartofi rămân produsul preferat din cadrul categoriei de snacking. Atractivitatea chipsurilor de cartofi se menține chiar dacă gustările sărate – un termen mult mai larg care acoperă diverse tipuri de produse, inclusiv chipsuri tortilla, gustări la cuptor, extrudatele și peletele – au crescut în popularitate în ultimii ani.

Însă datele analiștilor arată că deși cifra de afaceri a crescut, volumele au rămas relativ statice, deoarece această categorie de snackuri a fost una dintre cele mai grav afectate de criza lanțului de aprovizionare din ultimii doi ani.

2023 a fost un an dificil, în special în ceea ce privește cartofii, deoarece vremea de la începutul anului a făcut ca plantarea să fie întârziată, ducând la un anumit deficit pe piață. Dacă în Marea Britanie vremea umedă are un impact asupra recoltării cartofilor de pe câmpuri dar și asupra calității celor care intră în depozit pentru anul viitor, restul Europei se confruntă cu problema opusă. Cu o vară foarte caldă, se așteaptă ca volumele globale recoltate să scadă ușor, ceea ce ar putea ridica prețurile snackului favorit.

Vegetable Bites – gustare sănătoasă

Tendințe în materie de snacking

Consumatorii devin din ce în ce mai atenți la sănătate și doresc produse naturale, mai sănătoase, cu liste de ingrediente simple, pe bază de plante. Urmând această tendință, compania olandeză Schouten Europe și-a lansat la începutul lunii octombrie gustarea pe bază de plante, concepută pentru a atrage corporațiile din industria alimentară, din sectorul de vânzare cu amănuntul și „out-of-home“ la nivel mondial.

Vegetable Bites conține 46% legume, inclusiv porumb, morcov, mazăre de grădină, ceapă și ardei gras roșu. Având în vedere că Dutch Nutrition Center (Centrul Olandez de Nutriție) recomandă consumatorilor să mănânce cel puțin 250 g de legume pe zi, Schouten speră că va atrage consumatorii care caută gustări nutritive și axate pe sănătate.

Producătorul Vegetable Bites speră că, întrucât aportul de legume al produsului va fi mai mare, poate promova obiceiuri alimentare mai sănătoase și poate contribui la îmbunătățirea stării generale de bine în rândul consumatorilor.

Tendințe în materie de snacking

Atragerea consumatorilor prin culoare

Utilizarea culorilor evoluează rapid în sectorul de snacking. Dacă până de curând, gustările din sfera celor naturale și sănătoase aveau tendința de a prezenta culori terne, pământii și neutre sau erau chiar incolore, acum se pune mult mai mult accent pe utilizarea unor culori care să atragă atenția și pentru a ajuta la evidențierea caracteristicilor sănătoase ale produselor.

Tendințe în materie de snacking

Multe mărci promovează în prezent ingrediente emblematice, cum ar fi legumele, superfructele, cerealele antice, plantele aromatice și condimentele. Brandurile care produc biscuiți ube, snackuri de spirulină sau chipsuri de legume folosesc culori vibrante ca semnal vizual pentru a indica faptul că produsul este și gustos și bun pentru sănătate.

Pentru a ajuta producătorii să atragă cu adevărat atenția consumatorilor, GNT Group a lansat pe piața de profil coloranții săi alimentari pe bază de plante Exberry Colouring Foods.  Sub deviza „Coloring Food With Food“ și o experiență de peste 40 de ani în domeniu, compania, folosind un proces de fabricație delicat, transformă fructele, legumele și plantele aromatice în culori cu nuanțe puternice din tot spectrul, permițând în același timp păstrarea unei liste de ingrediente curată și clară. Acestea pot fi folosite și în cazul gustărilor mai puțin sănătoase, listele de ingrediente simple putând ajuta la reducerea sentimentului de vinovăție al consumatorilor.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Algele – ingredient alimentar al viitorului?

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.