• Tinerii din Generațiile Millennials și Z din România sunt în continuare preocupați de costul vieții, dar văd Inteligența Artificială Generativă ca o oportunitate de dezvoltare benefică.
Un nou studiu realizat de Deloitte Global, Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România, arată că principalul motiv de îngrijorare pentru tinerii din România este costul vieții de zi cu zi.
Astfel, 43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z consideră costul vieții ca fiind principala problemă, deși aceste procente au scăzut ușor comparativ cu anul trecut.
În ciuda acestei îngrijorări, aproape jumătate dintre cei din Generația Z (47%) și o treime dintre Millennials (33%) anticipează o îmbunătățire a situației lor financiare personale. Totuși, doar 20% din ambele generații se așteaptă la o ameliorare a economiei naționale.
Preocupări Ecologice și Sustenabilitate
Aproape 70% dintre tineri sunt dispuși să investească în produse sau servicii sustenabile.
Un procent semnificativ ia în considerare evitarea produselor fast fashion, reducerea călătoriilor aeriene și evaluarea impactului de mediu al companiilor înainte de achiziții.
84% dintre Millennials și 81% dintre cei din Generația Z consideră că mediul de afaceri trebuie să ofere opțiuni sustenabile consumatorilor. De asemenea, 82% dintre Millennials și 80% dintre cei din Generația Z așteaptă acțiuni mai ferme din partea guvernelor pentru a determina companiile să adopte măsuri împotriva schimbărilor climatice.
Peste 75% din ambele generații se implică activ în reducerea impactului personal asupra mediului.
Adoptarea Tehnologiilor Avansate
Peste 40% dintre tineri cred că soluțiile bazate pe Inteligența Artificială Generativă (GenAI) vor îmbunătăți condițiile de muncă.
În prezent, 17% dintre Millennials și 13% dintre cei din Generația Z folosesc frecvent soluții de GenAI la locul de muncă. Millennials sunt mai entuziasmați (31%) decât nesiguri (19%) de aceste tehnologii.
Utilizarea GenAI este văzută ca o modalitate de a economisi timp, de a echilibra viața personală și profesională și de a se concentra pe activități creative, lăsând acțiunile plicitisitoare repetitive în seama roboților.
Starea Psihică și Factorii de Stres
64% dintre Millennials și 55% dintre cei din Generația Z raportează o stare psihică bună sau foarte bună, cu o reducere semnificativă a stresului în rândul Generației Z (de la 52% la 38%). Proporția celor stresați rămâne constantă în cazul Millennials (35%).
Principalele surse de stres includ preocupările financiare pe termen lung și bunăstarea familiei.
Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, aflat la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de Millennials și 14.500 de reprezentanți ai Generației Z din 44 de țări.
Deloitte oferă la nivel global servicii de audit, consultanță fiscală și juridică, consultanță financiară și managementul riscului către numeroase companii din topul Fortune Global 500® și din sectorul privat. Cu o prezență în peste 150 de țări și aproximativ 457.000 de profesioniști, Deloitte se angajează să creeze un impact vizibil în societate.
În România, Deloitte este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale, oferind soluții variate printr-o echipă de peste 3.400 de profesioniști, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Freya – Inteligența Artificială pentru gelatieri