Prețul devine factorul decisiv în achiziționarea unui produs

• Conform datelor unui studiu efectuat de Deloitte Retail industry outlook pentru 2023, prețul produsului devine mai important pentru cumpărători decât brandul.

Studiul Deloitte Retail industry outlook 2023 a fost desfășurat în Statele Unite pe baza unui sondaj la care au participat 50 de directori din companiile de profil, responsabili cu luarea deciziilor strategice în cadrul companiei.

Potrivit studiului Deloitte, citat de Agerpres, două treimi dintre comercianți estimează că prețul va deveni pentru consumatori mai important decât o marcă anume. În condițiile în care acționarii pun o presiune tot mai mare pe majorarea prețurilor pentru a contracara creșterea costurilor de producție, comercianții consideră că această situație va le va crea dificultăți.

Un procent de 70% dintre comercianți consideră că deficiențele de pe lanțurile de aprovizionare vor afecta dezvoltarea companiilor în anul 2023. În același timp, șapte din zece respondenți spun că inflația își va pune amprenta asupra profitului companiilor, iar gestionarea forței de muncă rămâne principala provocare a anului în curs.

Prețul devine factorul decisiv

Îmbunătățiri pentru infrastructura comerțului online

Studiul mai subliniază și faptul că schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecințe asupra activității companiilor din retail. Totodată, recomandă comercianților să își îmbunătățească infrastructura de comerț online pentru a face față acestori schimbări în comportamentul consumatorilor. Îmbunătățirile necesare ar trebui să se desfășoare atât la nivelul serviciilor de livrare, dar și de retur și să dezvolte vânzările prin intermediul rețelelor sociale.

Aceste recomandări sunt bazate pe faptul că, în 2022, 94,4% dintre mileniali utilizau telefoane inteligente, iar timpul mediu petrecut pe rețelele sociale a crescut în ultimul deceniu cu peste 60% și a ajuns la 8 ore pe zi în 2021. În același timp, un procent de 61% dintre utilizatori urmează sfaturile influencerilor, iar doar 38% țin cont de sugestiile unui anume brand.

Prețul devine factorul decisiv

Cumpărătorii din mediul online au așteptări tot mai mari

Pe de altă parte, cumpărătorii online au așteptări tot mai mari în ceea ce privește livrarea comenzilor, astfel că deja majoritatea companiilor își anunță intenția de a investi în modernizarea lanțurilor de aprovizionare și distribuție. Aceste proiecte includ centrele automate de procesare a comenzilor, care ajută la creșterea capacității de depozitare, dar și a vitezei de transfer a produselor, ducând în final la eficientizarea întregului proces.

Raluca Bâldea, partener Servicii Fiscale Deloitte România și lider al industriei de retail și bunuri de larg consum declară: „Comerțul online câștigă tot mai mult teren și în țările europene, inclusiv România. Creșterea a accelerat în perioada pandemiei și, deși ulterior s-a temperat ușor, marcând dorința cumpărătorilor de a reveni fizic în magazine, cele mai recente date arată că, de fapt, viitorul comerțului este online.

Prețul devine factorul decisiv

Conform Eurostat, în 2022, 64% dintre cetățenii Uniunii Europene au cumpărat produse sau servicii online, cu 1% peste nivelul din 2021. Cei mai activi în această direcție sunt tinerii între 25 și 34 de ani (87% au cumpărat online în 2022). În România, procentul celor care cumpără online este de doar 46% din cetățeni, dar țara noastră se află printre statele UE cu cea mai mare viteză de creștere înregistrată în ultimii zece ani.

Așadar, comercianții trebuie să se adapteze la această tendință și să ofere clienților servicii complexe, asociate comerțului online (modalități mai atractive de prezentare a produselor, procesarea rapidă a comenzilor, retur eficient), dat fiind că, cel puțin în UE, cumpărătorii aleg tot mai des produse din alte state membre.“

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Mierea – și răsfăț și sănătate

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.