Piața produselor de panificație congelate

• Potrivit Future Market Insights (FMI), dimensiunea pieței globale a produselor de panificație congelate era estimată la 23 miliarde USD în 2021 și se preconizează că va ajunge la 49 miliarde USD până în 2032, înregistrând un CAGR de 7,4% în perioada de prognoză.

Urbanizarea și un stil de viață mai rapid au dus la creșterea acceptării panificației congelate, deoarece este ușor de obținut și poate fi preparată în mai puțin timp. În plus, costul redus al produselor de panificație congelate le face ideale pentru consumul în rândul milenialilor.

Aluatul congelat este un produs alimentar crud sau semicopt care este depozitat sau conservat la temperaturi scăzute pentru o perioadă de timp mai mare de două luni. Acestea produse sunt adesea depozitate în congelatoare sau în frigidere criogenice. Aluatul congelat sau refrigerat congelat include prăjituri, fursecuri, brioșe, aluat de pizza și alte produse.

Piața produselor de panificație congelate

Pandemia a determinat creșterea cererii de produse de panificație congelate la nivelul segmentului rezidențial. Deoarece oamenii preferau să evite să iasă din casă, iar aluaturile congelate erau o opțiune disponibilă, ușor de depozitat și de gătit, acest fapt a dus la creșterea consumului de produse congelate sau refrigerate în timpul pandemiei.

Însă, din cauza politicilor stricte de izolare, restaurantele și serviciile de alimentație, care sunt segmentele dominante ale pieței aluatului congelat, au fost închise, piața înregistrând un puternic șoc negativ. Finalul pandemiei și revenirea la normalitate au produs o revenire marcantă a pieței de produse congelate și se prognozează o creștere continuă în anii ce vor urma.

O piață în continuă creștere

Extinderea canalelor de vânzări este principalul factor care se așteaptă să contribuie la creșterea pieței de produse de panificație congelate în viitorul apropiat, iar platformele de vânzare online reprezintă segmentul cu cea mai rapidă creștere.

În prezent, mulți jucători din sectorul comerțului își gestionează propriile magazine de vânzare online, unde clienții pot afla mai multe despre companie și produsele sale.

Disponibilitatea mai multor opțiuni de produse și compararea prețurilor acestora pe platformele online determină, de asemenea, o creștere a vânzărilor online. Acest lucru este benefic pentru producători, deoarece elimină necesitatea unor puncte de vânzare sau magazine fizice și, de asemenea, ajută clienții să citească recenziile oferite de alți utilizatori și să compare diverse magazine, produse, precum și prețul practicat de diferiți vânzători pentru un anumit produs de panificație congelat achiziționat.

În plus, conform datelor Băncii Mondiale, încă din 2019, regiunea Americii de Nord este lider, cu aproximativ 88,4% din populație utilizatori de internet, urmată de Europa și Asia Centrală, care au aproximativ 83,9% din populație utilizatori de internet. Pe de altă parte, disponibilitatea produsului de panificație congelat este în creștere chiar și în magazinele de tip minimarket și magazinele de proximitate din regiunile mici, ceea ce sporește creșterea pieței.

Disponibilitatea produsului în creștere

Compania de cercetare FMI susține că, în timp ce comerțul cu amănuntul continuă să rămână canalul de distribuție preferat pentru produsele de panificație congelate, se așteaptă ca liderii din piața de profil să își îndrepte în curând atenția mai mult spre canalele de distribuție din domeniul cateringului și al producție la nivel industrial.

Pâinea este segmentul dominant din această piață la nivel global, și asta datorită consumului ridicat, urmată îndeaproape de aluatul de pizza. Se preconizează că aceste produse își vor păstra poziția dominantă pe toată perioada de prognoză.

 

Un analist al companiei de cercetare declară: „În Europa, Germania a apărut ca una dintre cele mai profitabile piețe pentru produsele de panificație congelate. Creșterea bruscă a turismului și a afacerilor în domeniul cateringului a dat un impuls creșterii observate în Europa. Este puțin probabil ca aceste tendințe să se schimbe în anii următori, ceea ce va favoriza creșterea pieței globale a produselor de panificație congelate din Europa.”

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Rețetă – Pâine cu maia naturală

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.