• Piața Snacks-urilor expandate este analizată într-un studiu efectuat de Transparency Market Research.
Piața snacks-urilor este numele generic sub care găsim de la gustări sărate gen chipsuri, tortilla, semințe și alune, popcorn, la produse de patiserie sărate cu diverse toppinguri în special cu brânză, sau covrigi. Europa este piața dominantă pentru aceste produse, urmată îndeaproape de America de Nord, cele două piețe combinate reprezentând peste jumătate din piața mondială de profil.
Conform studiului efectuat de Transparency Market Research vânzările anuale de snacks-uri sunt în creștere rapidă și în țările în curs de dezvoltare. Acest lucru se datorează în mare parte adoptării stilului de viață occidental, cu un program de lucru foarte încărcat, care afectează obiceiurile alimentare.
Segmentul produselor expandate
Produsele expandate ocupă un rol esențial pe piața snacks-urilor datorită beneficiilor pe care le aduc în alimentație, precum conținutul scăzut în calorii și bogat în proteine, sau fibre, în funcție de ingredientele folosite. Acest aspect le ridică în topul preferințelor consumatorului preocupat de o gustare rapidă, dar și sănătoasă în același timp.
Procesul tehnologic de obținere a produselor expandate, doar presiune și căldură, eliminându-se astfel prăjirea sau coacerea, se adaptează perfect noilor tendințe din piața snacks-urilor. Consumatorul îți dorește în continuare gustări rapide, dar acestea trebuie să respecte un stil de viață sănătos. Astfel, produsele expandate și-au continuat în ultimii ani ascensiunea pe piață, fiind alese drept snacks-uri alternative sănătoase.
Industria de producere a gustărilor a beneficiat în ultimii ani de o creștere semnificativă. Consumatorii au determinat dezvoltarea acestui segment de piață, datorită stilului de viață alert și a nevoii de a avea la îndemână o sursă rapidă de nutrienți. Produsele expandate, care oferă consumatorului varianta sănătoasă a unui snacks, se prognozează că își vor continua trendul ascendent.
Gusturi variate, aceleași beneficii
Chiar dacă aparent segmentul produselor expandate este acaparat de galetele de orez, această tehnologie permite obținerea de gustări și din alte ingrediente precum amarant, hrișcă, quinoa, porumb, cartofi sau năut. Nu este exclusă nici combinarea a două sau mai multe ingrediente, pentru a obține arome inedite.
Mai trebuie menționat și faptul că, aceste produse expandate, chiar dacă dețin o cotă dominantă pe piața gustărilor sărate, pot fi și dulci, acoperind astfel o gamă mult mai largă din dorințele consumatorilor.
Datorită creșterii preocupării pentru o alimentație sănătoasă, mai ales în perioada pandemică, Europa se prognozează să devină principala piață pentru produsele expandate, devansând America de Nord.
Și, chiar dacă deocamdată produsele expandate se comercializează în general în super market-uri sau magazine naturiste, se așteaptă ca atât piața de desfacere, cât și modalitatea de prezentare a produsului finit să evolueze, odată cu varietatea de gusturi și combinații de ingrediente.
Cum piața este în continuă creștere, jucătorii de top din domeniu trebuie să inoveze continuu pentru a-și păstra locul dominant. Astfel, companii axate pe domeniul gustărilor introduc rapid produsele expandate cerute tot mai mult de consumatori, creând și inovând pentru a satisface gusturi diverse.
Faptul că snacks-urile expandate sunt o opțiune mai sănătoasă, și conțin mai puține grăsimi, sunt fără coloranți artificiali, arome sau conservanți, au determinat companii ca PepsiCo – prin Popchips și Walker – să preia conducerea pieței de gustări expandate, fiind urmată de Kettle Foods, Ferrero S.P.A., Kellogs Co., General Mills, Snyder′s-Lance și ConAgra Foods.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și:Textura contează! Aspectele specifice bucătăriei asiatice devin inspirație și tendință globală