Cupffee – pahar de cafea comestibil

• Dezvoltat pentru a reduce vânzările de recipiente de unică folosință, paharul de cafea comestibil și savuros revoluționează conceptul de sustenabilitate.

Cum poți face un pahar comestibil care să adauge mai mult caracter savurării cafelei și să elimine nevoia de plastic și pahare de hârtie de unică folosință? Cupffee a demonstrat că se poate!

Cu sediul în Plovdiv, Bulgaria, Cupffee este o companie inovatoare Eco-FoodTech care produce pahare de cafea comestibile biodegradabile. Fabricate din ingrediente complet naturale, acestea sunt concepute pentru a oferi o soluție ecologică, pentru a reduce microplasticele și pentru a crea o alternativă la paharele din carton.

Compania Cupffee  a adus laolaltă mințile excepționale ale specialiștilor și iubitorilor de cafea cu intenția declarată de a proteja planeta. Și a inventat rețeta perfectă pentru cupele crocante și delicioase Cupffee, care acum acompaniază cafeaua și ceaiul oamenilor din întreaga lume.

Cupffee

Paharele de unică folosință – o mare problemă ecologică

Paharele de unică folosință sunt o mare problemă ecologică. Confecționate în principal din două materiale – un strat de hârtie și un strat de polietilenă pentru rezistență la apă și căldură – care sunt greu de separat, paharele de cafea de unică folosință sunt considerate nereciclabile. Acest lucru face ca eliminarea lor să fie dificilă.

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din British Columbia, Canada, cel mai mare consum de energie din ciclul de viață al paharelor de cafea de unică folosință este reprezentat de procesarea și fabricarea materiilor prime.

Materialele plastice de unică folosință au cauzat daune semnificative mediului și ecosistemelor la nivel global. Compania Cupffee este hotărâtă să întrerupă această tendință prin oferirea unei soluții inovatoare, realizată din ingrediente complet naturale, care nu numai că îmbunătățește experiența de a bea cafea, dar abordează și problema deșeurilor globale.

Paharele de cafea comestibile sunt produse din șapte ingrediente, inclusiv tărâțe de ovăz, făină de grâu, zahăr și ulei. Compania producătoare își declară ca misiune stimularea cererii de „produse comestibile durabile”.

Cupffee

Mai mult decât un business

Compania Cupffee, cu sediul în Bulgaria, a fost înființată în 2014 și este deținătoarea unui brevet certificat pentru paharul său de cafea comestibil. Start-up-ul, condus de Miroslav Zapryanov, în calitate de CEO, a început producția industrială în 2018 și în 2022 a atins o capacitate de producție de 2,5 milioane de pahare lunar, ajungând la clienți din peste 18 țări din întreaga lume. Marca bulgară a fost, de asemenea, servită la bordul primului zbor fără plastic al Etihad Airways de la Abu Dhabi la Brisbane, cu ocazia Zilei Pământului.

Cupffee

„Totul a început cu un vis. În anii de școală, eram foarte conștient de deșeurile de plastic din jurul meu, generate zilnic de toate cafenelele din orașul meu natal”, își amintește Zapryanov. „Asta a declanșat o întrebare esențială: ce-ar fi dacă aș putea înlocui aceste pahare de cafea de unică folosință cu o alternativă sustenabilă și comestibilă?”.

Rezultatul este un pahar din napolitană biodegradabil, fără coloranți, îndulcitori și conservanți artificiali. Start-up-ul descrie Cupffee ca fiind o „alternativă gustoasă, crocantă și complet organică la toate paharele de unică folosință”.

Cupffee este conceput pentru băuturi reci sau calde și poate rezista la temperaturi de până la 85˚C. „Cupa rămâne crocantă timp de 40 de minute și lichidul conținut nu se scurge timp de 12 ore”, a declarat Zapryanov.

În funcție de mărime (110 ml pentru espresso și băuturi scurte, 220 ml pentru cappuccino, flat whites și ceai etc.), cupele au 56kcal sau 105kcal. De asemenea, acestea sunt ușoare, având 14g, respectiv 26g, și nu schimbă cu nimic gustul băuturii conținute.

Investiții pentru dezvoltare

Cupffee își comercializează produsele B2B către companii din UE, Orientul Mijlociu, Australia și SUA și a colaborat cu marele producător de cafea Lavazza.

Însă start-up-ul dorește să își mărească prezența pe piața existentă, să își extindă echipa de vânzări și marketing și să stimuleze cererea de produse comestibile durabile. Obținerea unei subvenții de 1,3 milioane de euro de la Consiliul European pentru Inovare (EIC) și încheierea unei prime runde de investiții de 500 000 de euro din partea Eleven Ventures, îl vor ajuta să atingă aceste obiective în opinia lui Zapryanov.

„Misiunea noastră? Să transformăm experiența savurării cafelei și să determinăm o schimbare durabilă în industria alimentară, o cupă Cupffee după alta.”

Sursa foto: cupffee.me.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Maxime Bussy – un brutar ca odinioară

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.