VOTAT PRODUSUL ANULUI 2021 – înscrierile la competiție sunt deschise

votat produsul anului 2021

În fiecare toamnă, în România încep înscrierile în cadrul competiției Votat Produsul Anului. Concursul premiază produsele inovative pe baza a trei criterii exprimate de consumatorii români în cadrul unui studiu de piață. Minim 4000 de persoane din întreaga țară vor participa la sondaj și vor evalua produsele din punct de vedere al inovației, atractivității și intenției de cumpărare. Producătorii care își doresc să câștige acest premiu se pot înscrie în perioada 15 Septembrie 2020 – 15 Februarie 2021 la adresa de email: mihaela.paduraru@produsulanului.com. Câștigătorii vor fi anunțați în luna mai 2021, iar premiul constă în utilizarea logo-ului Votat Produsul Anului 2021 în toate materialele de comunicare ale produsului, precum și pe ambalaj.

Consumatorii premiază inovația

Competiția Votat Produsul Anului este dedicată companiilor din următoarele segmente: bunuri de larg consum (FMCG), sectorul bancar, asigurări, telecomunicații, pharma, electrocasnice, bricolaj (DIY, Home Improvement și Gardening). Vor exista mai mulți câștigători, fiecare pe categoria sa de produs. Inovația este unul dintre cele mai importante criterii de jurizare, iar prin acest concept se înțelege orice produs nou pe piață, reinventat sau îmbunătățit, care face viața consumatorilor mai ușoară. Indiferent că vorbim de inovație la nivel de funcționalitate, design sau ambalaj, produsele intrate în competiție trebuie să îndeplinească cele trei criterii de bază.

De exemplu, printre câștigătorii ediției anterioare se numără:
McVitie’s BISKREM PEACH – Votat Produsul Anului® 2020 în categoria Biscuiți dulci
Bella Foi de plăcintă fine – Votat Produsul Anului® 2020 în categoria Aluat Patiserie
Mini Napolitane Dare – Votat Produsul Anului® 2020 în categoria Napolitane
Prăjituri de pandișpan Adicto GO Cacao – Votat Produsul Anului® 2020 în categoria Prăjituri

votat produsul anului

Pașii înscrierii

1. Înscrierea participanților
Companiile aspirante la titlul de Votat Produsul Anului 2021 se pot înscrie în competiție în perioada 15 Septembrie 2020 – 15 Februarie 2021. Produsele trebuie să fi fost lansate pe piața românească după data de 1 Septembrie 2019 și să fie încă prezente pe piață în Februarie 2021.

2. Validare înscrierilor
Un comitet format din specialiști ai industriilor media, comunicare, protecția consumatorului etc. va evalua produsele înscrise, respectiv îndeplinirea criteriilor de inovare.

3. Realizarea studiului de piață
Studiul de piață este realizat pe un eșantion de minim 4000 de consumatori români, cu următoarele caracteristici: vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani, educație medie și superioară, utilizatori de internet. Studiul este reprezentativ la nivel urban, fiind cel mai amplu studiu pentru produsele și serviciile noi și inovative disponibile pe piață.

4. Alegerea și anunțarea câștigătorilor
Câștigătorii competiției vor fi anunțați în cadrul unei gale speciale ce va avea loc în luna Mai 2021. Produsele câștigătoare primesc dreptul de a folosi logo-ul Votat Produsul Anului ® în întreaga comunicare (TV, presă, outdoor, online, pe ambalaj etc.), timp de 12 luni de la data anunțării oficiale a câștigătorilor.

Premiul competiției Votat Produsul Anului

Logo-ul Votat Produsul Anului 2021 care va însoți produsele timp de 12 luni de la câștigarea acestei distincții, evidențiază cele mai bune produse de pe piață și producătorii lor, recompensând inovația. Câștigarea unui astfel de titlu este un puternic instrument de marketing, demonstrându-se faptul că ajută la creșterea vânzărilor, a canalelor de distribuție și a loialității clienților față de produs.

Cele mai importante beneficii ale câștigării titlului Votat Produsul Anului

Încredere în produs
Aproximativ 70% dintre respondenți sunt de părere că publicitatea cu logo-ul competiției este mai de încredere față de alte tipuri de publicitate.

incredere in produs

Percepție produs
Aproape jumătate dintre respondenți au încredere în titlul Votat Produsul Anului.

perceptie produs

Intenția de cumpărare
Aproximativ 60% dintre respondenți ar cumpăra un produs care are logo Votat Produsul Anului.

intentia de cumparare

Vizibilitate logo
Aproape jumătate dintre respondenți au observat logo-ul Votat Produsul Anului în comunicare brandurilor câștigătoare.

vizibilitate logo

Competiția Votat Produsul Anului a fost înființată în Franța, în 1987, și se desfășoară în 44 de țări. În România, concursul se află la ediția a XII-a și este reprezentat de agenția de comunicare Media Concept Store, care coordonează și gestionează activitățile întregului proiect. Studiul de piață va fi efectuat de compania specializată de research, EXACT Business Solutions și va avea loc în perioada Martie – Aprilie 2021. Rezultatele studiului vor fi anunțate în luna Mai 2021.