Preferințele românilor în ceea ce privește cumpărăturile – studiu Reveal Marketing Research

• Magazinele fizice rămân în topul preferințele românilor, arată datele celui mai recent studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research.

Datele indică faptul ca 90% dintre români preferă să își facă cumpărăturile din supermarketuri și hipermarketuri. Acest trend este constant, chiar și în era cumpărăturilor online. Conform studiului, magazinele fizice sunt alese cu precădere când vine vorba de produsele de uz casnic.

Studiu Reveal Marketing Research

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 22-27 martie 2024, pe un eșantion de 1003 repondenți din mediul urban, cu o eroare maximă de eșantionare de +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Topul preferințelor cumpărătorilor mai include și piețele ( 51% ) și magazinele de proximitate ( 42% ). Un aspect interesant este că persoanele mature peste 55 de ani ( 66% ) și bărbații ( 56% în comparație cu 47% dintre femei ) sunt mai predispuși sa aleagă piețele pentru cumpărături, poate influențați de tradiție sau de dorința de a cumpăra produse proaspete și locale.

Doar 14% preferă cumpărăturile online

În ciuda creșterii popularității cumpărăturilor online, studiul arată că doar 14% dintre români preferă această metodă, cu precădere cei cu venituri mai mari. Cei mai mulți români ( 36% ) își fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii, reflectând nevoia de flexibilitate și adaptabilitate în gestionarea timpului și accesul rapid la produsele necesare.

Studiu Reveal Marketing Research

În legătură cu propunerea de închidere a supermarketurilor și hipermarketurilor în weekend, studiul arată că există diverse opinii în rândul populației. Majoritatea românilor ( 41% ) sunt mai degraba împotriva acestei inițiative, în special barbații ( cu o pondere de 45%, față de 36% dintre femei ) și cei cu venituri mai mari ( 45% dintre cei cu venituri lunare de peste 8.000 lei ). Totuși, 33% sunt de acord cu aceasta propunere, cu o deschidere mai mare în rândul persoanelor între 35 și 44 de ani, unde procentul se ridică la 39%.

În cazul în care supermarketurile ar fi închise în weekend, majoritatea românilor ( 64% ) și-ar adapta programul de cumpărături pentru timpul săptămânii, dintre aceștia un procent de 70% având vârste peste 55 de ani. Alții ar opta pentru magazinele de proximitate sau pentru cumpăraturi online, în special tinerii cu vârste între 25 și 35 de ani.

Sursa: Studiul nr. 151 din cadrul Reveal Market Resources

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Algele – ingredient alimentar al viitorului?

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.