Conform RetailZoom, citat de Revista Piața, vânzările de biscuiți dulci au crescut cu 10,5% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 – aprilie 2017, față de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar cele de biscuiți sărați (snackuri) cu 17,4% în valoare și cu 12,7% în volum. Pe segmentul biscuiților dulci, cea mai bună dinamică în vânzări au înregistrat-o produsele cu topping (34,2% valoric, 29,3% cantitativ).
Totuși, consumul mediu anual de biscuiți este de 2,5 kg pentru o persoană, mai mic comparativ cu alte state europene (Germania – 3,6 kg, Italia şi Spania – 6,1 kg, Franţa – 5,1 kg, Bulgaria – 2,3 kg, Polonia 1,7 kg). Piața biscuiților a fost evaluată la 215 milioane de euro pentru perioada mai sus menționată.
Consumatorii sunt mai informați și preocupați de un stil de viaţă sănătos, motiv pentru care caută produse fără E-uri, fără coloranți sau aditivi, bogate în fibre sau cu adaosuri de fructe, fulgi de cereale sau caută produse dietetice, fără gluten sau zahăr. Putem spune că, în ultima perioadă, sunt apreciaţi biscuiţii premium, cu valoare adăugată mai mare.
Totodată, consumatorii se focusează pe produse funcționale, de tipul „on the go”, pachete cu gramaje mai mici, consumate ca o gustare rapidă între mese.
Cele mai căutate tipuri de biscuiţi, în funcţie de valoare, perioada mai 2016 – aprilie 2017