• Un răsfăț la îndemână, care să întrunească toate caracteristicile de savoare, dar să fie și bun pentru sănătatea și forma ta fizică, este produsul la care visează orice gurmand.
Fără adaosuri, cu etichetă curată și fără compromisuri în materie de gust este tendința principală în ceea ce privește dezvoltarea de noi produse în sectorul gustărilor și al produselor de panificație și pentru anul 2024.
Majoritatea producătorilor din industria alimentară încearcă să urmeze trendul, iar expozițiile internaționale de profil reprezintă platforma perfectă pentru promovarea noutăților din domeniu. În spațiul destinat start-up-urilor din cadrul Sigep 2024, am cunoscut un grup de tineri entuziaști, care cu o stategie de disruptive marketing au reușit să depășească barierele convenționalului și să își impună astfel produsele inovative pe piață.
Fitporn, un start-up originar din Napoli, Italia, condus de Luca Barone, își propune să schimbe perspectiva asupra alimentației sănătoase, aducând o abordare nouă și captivantă prin gama sa de produse și redefinind conceptul de „foodporn“ – popular pe rețelele de socializare ca modalitate de a prezenta mâncarea într-un mod decadent de apetisant – prin asocierea acestuia cu alimentele sănătoase și fitness-ul.
Compania napoletană merge dincolo de aspectul pur estetic și își propune să integreze în acest concept și elemente legate de nutriție și sănătate. Astfel devine mai mult decât o simplă companie producătoare de alimente – devine o sursă de inspirație și educație pentru cei care își doresc să adopte un stil de viață sănătos, fără a face compromisuri în ceea ce privește gustul.
„Healthy food, looking good“
Cu o echipă formată din 10 experți în domeniul culinar și fitness, printre care se numără Valentina Altobello, Paolo Barone, Alessio Nocera și celebrii Raffaele Del Piano și Caterina Piccirilli ( 2foodfitlovers ) cu peste 1.5 milioane de urmăritori pe rețelele sociale, start-up-ul italian se angajează să transforme rețetele tradiționale în preparate sănătoase și gustoase. De la creme și unturi până la ciocolată, gemuri și gustări, gama de produse este variată și atrăgătoare.
De la lansarea sa în 2022, compania a înregistrat o creștere semnificativă, ajungând numai într-un an la o cifră de afaceri de 400.000 de euro și atrăgând atenția atât a consumatorilor cât și a unor mari lanțuri de supermarketuri precum Conad și Carrefour. În plus, colaborarea cu peste 50 de farmacii și aproximativ 20 de săli de sport din Italia demonstrează impactul pozitiv pe care produsele sale inovative îl au în rândul celor preocupați de o alimentație sănătoasă dar și savuroasă.
Prin inovație, dedicare și pasiune pentru sănătate, start-up-ul demonstrează că este posibil să te bucuri de gusturi autentice fără a renunța la beneficiile unei alimentații echilibrate. Recunoașterea companiei italiene a venit și sub forma unor premii prestigioase, printre care și premiul pentru cel mai inovator start-up, acordat de NutraIngredients în 2022, câștigătoare a Digital Magics la Digithon în 2023 și Community Award la Sios Start-up Italia 2023.
Sub sloganul „Healthy food, looking good“, gama de produse inovative oferă reformulări ale snakurilor consacrate, pentru o gustare mai echilibrată, dar cu conținut redus de zaharuri și crescut de proteine, păstrând un gust unic și incomparabil.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Nutraceuticele transformă alimentul în medicament