Aromele anului 2024 – sub semnul nostalgiei

• În 2024, nostalgia va fi cuvântul cheie în inovația culinară. Potrivit agenției de cercetare de piață Datassential, cererea pentru alimente ce evocă amintiri va juca un rol semnificativ în dezvoltarea de noi produse și arome.

Brandurile ar trebui să acceseze arhivele de idei deoarece Millennials, generația X și Baby Boomers privesc cu nostalgie înapoi la trecut, iar generatia Z experimentează unele dintre aceste tendințe pentru prima dată. „Dacă ai un concept care rezonează cu consumatorii nostalgici, încearcă să găsești un mod de a-l aduce înapoi în 2024.” arată studiul realizat de compania de cercetare de piață.

Pentru România, asta ar însemna că este timpul să redescoperim și să reinventăm gusturile ce fac parte din cultura noastră și ne-au marcat copilăria. De la pâine cu aroma copilăriei, la plăcinte, negrese, chec, nuci umplute și fursecuri, de la cozonaci și gogoși la sărățele, covrigi și cornulețe cu gem, fiecare dintre aceste gusturi aduce cu sine un val de nostalgie și amintiri.

Aromele anului 2024

Un alt trend identificat în raport indică o creștere a dorinței pentru bucătăria europeană inovativă. Dacă până acum preferințele consumatorilor se îndreptau spre preparate mexicane și asiatice, Datassential prezice că aceștia vor începe să dorească variante ale mâncărurilor savurate în vacanțele de după pandemie în străinătate.

Exemplele includ meniuri din gastronomia italiană cu arome mai îndrăznețe și mai picante, varietăți din bucătăria franceză, cu porțiile ușoare și savuroase, sau preparate inspirate din pub-uri britanice, o combinație surprinzătoare de arome englezești și indiene.

Aromele anului 2024

Adaptarea tendințelor la piața din România

În România, ar trebui să ne inspirăm din tendințele internaționale și să aducem o abordare nouă, proaspătă, a gusturilor tradiționale românești. Fie că este vorba de o plăcintă cu un twist modern sau de un cozonac sau pâine cu arome noi și interesante, fiecare preparat ar trebui să fie o celebrare a gusturilor noastre autentice.

Pe măsură ce vârsta medie peste tot în lume continuă să crească, companiile vor trebui să acorde o atenție sporită consumatorilor maturi. Raportul Datassential pune accent și pe faptul că descoperirea nevoilor unice ale Gen X și ale baby boomerilor va fi cheia pentru creștere în 2024:

„Generatia X este mai probabil să caute experiențe premium, să călătorească des și să se bucure regulat de o băutură alcoolică decât orice altă generație, în timp ce Boomers sunt categoria de vârstă cu probabilitatea cea mai mică de a spune că își urmăresc bugetul.”

AI în dezvoltarea de produse și analiza de date

Aromele anului 2024

Alte două dintre tendințele Datassential pentru 2024 se concentrează în jurul tehnologiei, punând accentul pe inovațiile în acest domeniu: o tendința este axată pe explorarea rolului inteligenței artificiale în dezvoltarea de produse și analiza de date, iar cealaltă vorbește despre investiții în robotică, care pot reduce costurile cu forța de muncă și chiar rezolva problema lipsei forței de muncă, precum și echipamente multifuncționale care pot crește capacitatea operatorilor.

Segmentul de livrare a alimentelor va trebui, de asemenea, să se adapteze în 2024, pentru a depăși rezistența consumatorilor în acest segment. Datassential raportează că 50% dintre consumatori menționează livrarea ca fiind prea scumpă, iar aproape 40% dintre cumpărători își anulează tranzacțiile după ce văd prețul final.

Aromele anului 2024

Compania a notat că zonele cheie de îmbunătățire vor trebui să includă creșterea ușurinței de personalizare a comenzii, revizuirea descrierilor inexacte ale meniurilor și reducerea frecvenței comenzilor de calitate scăzută sau deteriorate.

Articol editat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: SAPTE SPICE și Făina Castelana – O vară de neuitat

spot_img

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

spot_img

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.