Ziarul Financiar (ZF) a realizat o analiză a producătorilor români de făină prezenți pe rafturile unui supermarket din București. Datele au arătat că 8 branduri cu capital românesc se regăseau în magazin, dintre care 4 controlate exclusiv de antreprenori români. Analiza a fost realizată în data de 18 iulie 2020, în supermarketul Kaufland Bucureşti – Vitan (strada Răcari, sector 3).
Conform informațiilor prezentate de ZF, brandurile consacrate de făină au locul asigurat pe raftul marilor magazine. În schimb, micii producători se luptă pentru a fi acceptați în supermarketuri. Printre brandurile cu capital românesc întâlnite în Kaufland Vitan se numără Băneasa, Pambac, Boromir, Natural, Delizia, Grania. În reţeaua germană există şi un brand al cooperativei agricole Ţara Mea din Vaslui, cu 1.000 de membri, furnizor principal al Kaufland. De asemenea, clienții pot achiziționa branduri românești de făină care au capital străin (Raftul Bunicii – producător GoodMills România, Vreau din România – producător Grupul german Schwarz).
Piaţa de morărit şi panificaţie este una dintre cele mai importante ramuri ale industriei alimentare. Peste 6.000 de companii activează în acest domeniu, dintre care doar 4.600 au o cifră de afaceri mai mare decât 0. Valoarea estimată a pieței este de 10 miliarde de lei/ an.