• Dimensiunea pieței globale a produselor de panificație fără gluten este de așteptat să atingă 4,15 miliarde USD până în 2030, înregistrând un CAGR de 10,8% în perioada de prognoză, potrivit unui nou raport al Grand View Research Inc. citat de worldbakers.com.
Piața globală a produselor de panificație fără gluten este influențată în principal de creșterea incidenței bolii celiace, de intoleranța non-celiacă la gluten și de cererea de alimente confortabile și sănătoase. Potrivit datelor publicate de Fundația pentru Boala Celiacă, se estimează că 1 din 133 de americani (aproximativ 1% din populație) are boală celiacă. Prevalența bolii celiace în rândul populației este în creștere și în țările europene, ceea ce amplifică substanțial cererea de produse de panificație fără gluten.
Preocuparea consumatorului pentru sănătate și starea de bine a crescut considerabil de la debutul pandemiei de coronavirus. Majoritatea oamenilor a început să acorde mai multă atenție alimentației și stilului de viață, ceea ce a dus la creșterea consumului de produse fără gluten.
Cu toate acestea, aceste produse elimină din alimentație o mare parte a fibrelor și vitaminelor necesare bunei funcționări a organismului, ceea ce poate determina apariția unor deficiențe nutriționale. Trebuie ținut cont și de faptul că majoritatea studiilor clinice au fost efectuate pe persoane cu intoleranță la gluten, prin urmare, există foarte puține dovezi despre beneficiile unei diete fără gluten asupra persoanelor clinic sănătoase. Acesta ar putea reprezenta o barieră majoră în calea creșterii pieței. Deși oferă o gamă de beneficii importante pentru sănătate și este esențială pentru echilibrul zilnic al celor care suferă de boală celiacă sau alte afecțiuni medicale asociate consumului de gluten, o dietă fără gluten nu este neapărat o dietă mai sănătoasă și adoptarea ei ar trebui să se efectueze în urma unui consult medical.
Piața de panificație fără gluten
Un raport Key Industry &Findings demonstrează că America de Nord a înregistrat cea mai mare creștere la nivelul pieței globale a produselor fără gluten în 2021 și este de așteptat să crească la un CAGR constant din 2022 până în 2030. Creșterea aceasta poate fi atribuită strategiilor de vânzare și de popularizare a produselor gluten-free ca cea mai bună opțiune într-o alimentație sănătoasă pentru toate grupele de vârstă.
Segmentul industriei de panificație gluten-free a dominat piața de profil în 2021 și se estimează că se va extinde în continuare datorită consumului crescut de pâine fără gluten în rândul pacienților cu boala celiacă. De asemenea, se preconizează că distribuția online va înregistra cea mai rapidă rată de creștere în perioada de prognoză. Utilizarea tot mai mare a portalurilor de cumpărături online și a aplicațiilor mobile pentru cumpărarea de alimente sănătoase este de așteptat să susțină creșterea segmentului.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Pâinea și sarea, semnificaţii