• Compania americană Cargill conlucrează cu producătorii din panificație pentru a crea articole „clean label” (organice, fără gluten, cu prelucrare minimă), realizate cu proteine obținute din legume, pentru a permite producătorilor de pâine să profite de tendința în creștere a consumului de produse bogate în proteine manifestată pe piața din SUA.
Avantajele proteinei din mazăre
Procesatorul american de alimente a investit, timp de mai mulți ani, în segmentul ingredientelor pe bază de plante, utilizând în principal făină de soia. Dar, din 2015, și-a extins producția de proteine din legume, optând pentru cele obținute din mazăre, în urma impresiilor primite de la clienții care consideră că proteina din mazăre are cel mai bun profil senzorial general.
Totuși, doar adăugarea de proteine din mazăre nu este suficientă pentru a crea aroma și textura ideală a pâinii.
„Există un mare avantaj rezultat din combinarea surselor noastre de proteine pentru textură, aromă și costul produselor finite”, apreciază Matthew Jacobs, şeful liniei de producţie a produselor proteice din legume a companiei Cargill.
El a adăugat că unul dintre avantaje este că mazărea are peste 80% proteine, în timp ce făina de soia are doar 50%.
„Proteina este un ingredient iubitor de apă, așa că va elimina umiditatea din compoziţia alimentului. Amestecarea celorlalte ingrediente în «cel mai bun mod» poate contribui la reducerea senzației de textură «cretată» și a cocoloașelor pe care soia le-ar putea da în pâine”, a mai spus Jacobs.
Cargill lucrează, de asemenea, cu producătorii de brioșe și batoane, pentru a încorpora proteinele din mazăre în produsele lor.
Reprezentanţii companiei americane cred că pâinea cu proteine va oferi o oportunitate „suplimentară”, fără să devină sursa principală de proteine a consumatorilor.
Datele oferite de Nielsen au arătat că în Statele Unite valoarea vânzărilor cu amănuntul ale pâinii de tip „clean label” este în creștere cu 9,9% față de anul trecut, depăşind alte segmente din zona de panificație și gustări.