Generația Z, pandemia și noul trend Dalgona Coffee

• Crește interesul noii generații – Generația Z sau Gen Z – pentru licoarea neagră sau pentru băuturile cu aromă intensă de cafea.
În 2020, chiar în perioada de început a pandemiei, s-a născut un nou trend: Dalgona Coffee. De atunci și până în prezent acest trend este în continuă creștere. Acesta, ca multe alte trenduri actuale, s-a difuzat cu rapiditate în întreaga lume, prin rețelele sociale, îndeosebi prin TikTok, rețeaua preferată a Gen Z.
• În prezent, noul trend Dalgona Coffee este considerat o interesantă oportunitate pe piață, dar și o sursă de inspirație în crearea de noi produse.

Generația Z, denumită în studii și Gen Z, este generația post-milenialilor (,,post-Millennials”), mai exact a celor născuți începând cu anul 1997. Odată cu noua generație se conturează pe piață noi trenduri, interese și comportamente de consum.

Dalgona Coffee

Astfel, chiar în perioada pandemiei de Coronavirus, s-a născut un nou trend, care își continuă creșterea. Acesta, ca multe alte trenduri actuale, s-a difuzat cu rapiditate în întreaga lume, prin rețelele de socializare. În prezent, noul trend Dalgona Coffee este considerat o interesantă oportunitate pe piață, dar și o sursă de inspirație în crearea de noi produse.

În primăvara anului 2020, în plină pandemie și carantină la nivel mondial, iubitorii de cafea de pe întreg globul, dar și cei care adorau întâlnirile cu prietenii la o cafea, s-au văzut nevoiți, de la o zi la alta, să-și petreacă tot timpul liber acasă. În aceaste circumstanțe, patronate de carantină, apare și se distribuie rapid pe rețelele de socializare un nou concept sau, de ce nu, chiar o invitație online la o cafea: stai acasă și prepară-ți o super cafea, Dalgona Coffee!

Noul concept de cafea, a cărui rețetă a fost concepută în Coreea de Sud, a apărut mai întâi în rețelele de socializare din această țară. Dalgona Coffee a cucerit imediat interesul generației tinere de astăzi, Generația Z, prin intermediul rețelei de socializare TikTok. Fiind rețeaua preferată de Gen Z, aceștia au contribuit la difuzarea rapidă și crearea acestui nou trend al cafelei pe piață.

Generația Z și noul trend Dalgona Coffee

Viralizarea pe rețelele de socializare a conceptului Dalgona Coffee a beneficiat și de multă creativitate din partea Generației Z. Iată doar câteva exemple:  #stayhome with Dalgona Coffee sau Dalgona Quarantine Coffee sau Dalgona Coffee  – Coffee or Die

Dalgona CoffeeDalgona Coffee = Korean Whipped Coffee = Quarantine coffee 

Dalgona Coffee,,Coffee or Die” – una dintre variantele de promovare ale Dalgona Coffee pe rețelele de socializare, din perioada pandemiei de Coronavirus.

Noi sortimente și combinații de arome

Trendul a fost perceput și preluat ulterior și de organizațiile din domeniu, un exemplu fiind chiar Uniunea cafelei și a băuturilor proteice.
Pornind de la noul concept Dalgona Coffee, care a stârnit atâta interes în întreaga lume, au apărut pe parcurs o multitudine de alte băuturi care au la bază crema din cafeaua solubilă. Pentru toate aceste noi sortimente se punctează îndeosebi pe partea estetică a produsului, dar și pe combinațiile de arome. Astfel, sunt cunoscute în prezent o  varietate de produse: Dalgona caldă sau rece (cu gheață), Dalgona cu adaosuri de siropuri, cacao, ciocolată sau scorțișoară, Dalgona varianta decafeneizată…

De asemenea, prin mixarea cu laptele vegetal s-au obținut și varianta Vegană a Dalgona Coffee.
Mai mult, au fost create și alte tipuri de băuturi, unele inventate acum, altele care au la bază anumite tradiții locale.

Din noul trend Dalgona nu putea lipsi nici înghețata!

Astfel, au apărut noi sortimente de gelaterie: Dalgona Coffee cu înghețată, dar și sortimente de înghețată Dalgona Coffee!

Generația Z iubește cafeaua, dar în felul său

Cine strâmbă din nas, gândindu-se că o cafea bună nu poate fi alta decât o ceașcă aburindă de cafea expresso – pe care, de altfel, adolescenții de astăzi o evită – greșește. Pentru că noile generații, datorită tendințelor globale, sunt atrași tot mai mult de băutura neagră, cafeaua, dar în variantele foarte pop, așa cum este și Dalgona Coffee.

Un sondaj, ,,National Coffee Drinking Trends”, efectuat de NCA (National Coffee Association) din USA, evidențiază că în 2022, 46% dintre tinerii americani între 18 și 24 de ani beau cafea în mod regulat. Acest  procent este în creștere cu 10 puncte față de ianuarie 2021. Procentul era de 23% în 2014 și de 31% în anul 2016. Același sondaj a relevat o creștere a popularității cafelei reci sau înghețatei cu cafea, pentru această categorie de consumatori, generația Z.

Gen Z și consumul de cofeină

Un alt sondaj recent, efectuat de Universitatea din Foggia Italia, a analizat raportul dintre generația tânără și cofeină, în patru instituții școlare din sudul Italiei. Acesta arată că 76% dintre tinerii intervievați obișnuiesc să consume zilnic băuturi ce conțin cofeină. Dintre aceștia, cel mai mare procent este înregistrat de cei care consumă direct cafea, urmat de 34,3% cei care consumă băuturi soft având la bază cofeina (ceai rece, coca cola), iar 3,4% consumă băuturi energizante.

Cafeneaua rămâne în topul preferințelor

Conform unei cercetări recente efectuate de Alianța Bernstein, 42% dintre tinerii care consumă cafea, o fac în afara locuinței. Așadar, barul rămâne teatrul predilect al generației tinere pentru acest ritual al servitului cafelei.
În aceste condiții, barurile, fast food-urile și localurile specializate au înțeles deja că ar fi greșit să nu țină cont și să ignore dorințele de consum sau acest nou trend care a apropiat noua generație de consumul de cafea. Un specialist al domeniului, din Italia, spunea recent: ,,Tinerii de astăzi nu mai iubesc cafeaua expresso? Dați-le Dalgona Coffee!”

Ce este Dalgona Coffee?

Dalgona Coffee, așa cum a fost creată pentru prima dată în Coreea de Sud, constă într-o spumă foarte densă, preparată din părți egale de cafea instant, zahăr și apă, care este apoi aplicată într-un strat abundent peste laptele cald sau rece. În varianta Dalgona rece se utilizează și câteva cuburi de gheață.

Puteți vizualiza modul de preparare a Cafelei Dalgona aici:

Articol realizat de Gabriela Poteraș, Director Adjunct Nova Pan

Citește pe Arta Albă și: Prelucrarea Ciocolatei (1)

spot_img

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

spot_img

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.