• Potrivit unei analize a agenției de marketing digital Limitless Agency, până în anul 2025 mai mult de jumătate din populația României va folosi comerțul online.
Piața de ecommerce din Europa de Sud-Est devine tot mai puternică, potrivit datelor din raportul eBook eCommerce Growth Strategies. Pentru România s-a înregistrat o creștere mai rapidă decât media globală, de 16,6% pe an, prognoza fiind că va atinge astfel o valoare totală de 10 miliarde de euro.
Potrivit raportului de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency, comerțul electronic va fi folosit de 54% din locuitorii țării în următorii ani. Veniturile de pe piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.
Piața de ecommerce locală are circa 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi și, pe baza tendințelor de transformare digitală care vor defini comerțul electronic, se așteaptă să crească până la de trei ori în următorii ani.
Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency, citat de Mediafax, declară: „Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piața de ecommerce din România va înregistra creșteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%. Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din țară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor și simplificarea procesului de achiziție online determină tot mai mulți români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunțând la achizițiile din magazinele fizice.
Astfel, piața de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va crește la aproape 900 euro per utilizator. Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului.“
Creșterea comerțului electronic
Același raport arată că numărul utilizatorilor de comerț electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populația României, și la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027. În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, în vreme ce procentul celor care comandă online în țările nordice ajunge până la 95%.
Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest și centru, deși pentru anul 2022 cei din București și județul Ilfov s-au ridicat la un procent de 58,3%.
Pentru anul 2022, piața de ecommerce din România a fost condusă de segmentul Fashion cu o cifră de 2,63 miliarde euro (46% din totalul vânzărilor realizate), urmată de Electronice cu 1,1 miliarde de euro (19% din piață) și Îngrijire personală și a casei, cu 885 milioane de euro (15% din piață).
Categoria de Jucării, hobby, bricolaj a înregistrat vânzări de 590 milioane de euro, reprezentând 10 % din totalul pieței, urmată de Mâncare cu 146 milioane de euro cu 2,65% din cota de piață, Mobilă cu 125 de milioane de euro (2,2%), Muzică, filme, jocuri cu 88,9 milioane de euro (1,5% din piață) și Băuturi cu 32,1 milioane euro (0,5%).
Un procent de 21% dintre români au comandat online de pe site-uri din afara țării. Dintre aceștia aproape o treime preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), în timp ce 23% preferă statele membre UE și 4% SUA. AliExpress ocupă locul al doilea în topul platformelor străine preferate de români, devansând platforma Amazon.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Inflația în Europa e în scădere, prețurile alimentelor sunt în creștere
Puteti sa va uitati si pe https://famshop.ro/