• Grupul belgian La Lorraine Bakery, unul dintre liderii industriei de panificație și patiserie congelată, își consolidează prezența în România printr-o serie de investiții strategice.
Până la sfârșitul acestui an, compania va finaliza o investiție de 200 de milioane de euro, destinată extinderii capacităților de producție atât în România, cât și în Belgia și Cehia.
În România, La Lorraine deține la Câmpia Turzii cea mai mare fabrică de panificație și patiserie congelată din țară, un punct de referință în industria de profil. În 2023, fabrica a înregistrat o cifră de afaceri de peste 400 de milioane de lei și a oferit locuri de muncă pentru aproximativ 430 de angajați. Și dacă în 2023 grupul belgian a investit la nivel global 189 de milioane de euro, anul acesta, compania intenționează să creeze alte 400 de locuri de muncă în cadrul expansiunii sale.
Prezență importantă la nivel mondial
În pofida provocărilor întâmpinate în 2022, inclusiv inflația ridicată și dificultățile generate de războiul din Ucraina, La Lorraine a reușit să își stabilizeze marjele în 2023 și să beneficieze de noile capacități de producție create prin investițiile realizate. Grupul, care operează în 35 de țări și deține 17 fabrici la nivel global, își extinde prezența pe piețe importante, inclusiv în Turcia, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Anul trecut și-a consolidat prezența în Germania și Norvegia.
Cu o cifră de afaceri la nivel global de 1,36 miliarde de euro, un profit operațional de 93 de milioane de euro și un profit net de 50 milioane euro în 2023, La Lorraine își propune să crească veniturile cu 50% până în 2028. Această strategie este susținută de investiții continue și de un ritm constant de creștere anuală, care a fost în medie de 10% în trecut.
Planurile de extindere ale grupului belgian reflectă nu doar angajamentul său față de piața românească, ci și ambiția de a se dezvolta în mod durabil și de a inova în domeniul panificației. La Lorraine se pregătește astfel să joace un rol și mai important în industria globală, consolidându-și poziția de lider prin investiții majore și crearea de noi locuri de muncă.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor-Șef Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Baking Show: un nou brand se adaugă universului Nova Pan Group