• În următorii ani, produsele fără gluten vor fi tot mai căutate se afirmă într-un raport al Asociaţiei Celiace Canadiene (CCA) şi a Grupului de control a alergenilor (ACG).
Aproape 1% din populalție are intoleranţă la gluten, fiind diagnosticaţi cu o boală celiacă. CCA şi ACG se aşteaptă ca metodele mai precise de diagnosticare precum şi creşterea gradului de conştientizare a populaţiei despre existenţa produselor alimentare fără gluten, va genera noi vectori de creştere pentru categoria produselor fără gluten. O cercetare separată a arătat că numărul de produse fără gluten în Marea Britanie a crescut cu 27% în ultimul an.
Jucătorii de pe piaţă văd o oportunitate în creşterea preocupării consumatorilor pentru o viaţă sănătoasă. Există deja companii de top care au investit linii de producţie pentru sortimente fără gluten şi/sau sănătoase.
Fără gluten
Domeniul „gluten free“ este în creştere. Acest fenomen vine din faptul că numărul persoanelor cu intoleranţă la gluten este tot mai mare în toată lumea, confirmă, pentru gazeta „Arta Albă“, Maurizio de Pasquale, specialist în domeniul alimentaţiei sănătoase şi „gluten free“.
Producția produselor fără gluten este o provocare, afirmă în continuare specialistul italian.
”În primul rând este vorba de tipuri de aluat cu o structură complet diferită, mult mai moi, mai puțin legate, care sunt mult mai delicate pentru prelucrare. Studiul tehnologiei alimentare a dus la o evoluţie remarcabilă a acestor aluaturi. Astăzi putem folosi, agenţi de îngroşare de origine vegetală, deci naturali, care ne ajută…”