De la Est spre întreaga lume: Ediția a II-a COFFeEAST a adus România în prim-planul culturii cafelei globale

• Între 4 și 6 aprilie 2025, Bucureștiul a găzduit a doua ediție COFFeEAST – festivalul regional dedicat culturii cafelei din Europa de Est.

Cu peste 250 de expozanți din întreaga lume și 35.000 de vizite înregistrate în cele trei zile de festival, COFFeEAST 2025 a crescut spectaculos și a devenit o destinație de neratat pentru profesioniști și pasionați.

Timp de 3 zile, participanții s-au bucurat de o varietate de activități, inclusiv competiții de barista, conferințe și workshop-uri susținute de nume internaționale, concerte live, toate punând în centru cultura și pasiunea pentru cafea.

Un line-up internațional. Un festival cât o comunitate 

A doua ediție COFFeEAST a reunit expozanți și invitați din peste 15 țări – din Europa de Est, precum România, Cehia, Slovacia, Ucraina, Bulgaria și Albania, dar și din restul Europei și din întreaga lume. Prăjitorii artizanale, barista, branduri de tehnologie, fermieri și traderi de cafea verde au fost prezenți din Italia, Germania, Olanda, Franța, Regatul Unit, Spania, Austria, Belgia, precum și din Australia, SUA, Brazilia și Thailanda – reflectând extinderea rapidă a rețelei de conexiuni internaționale create în jurul festivalului.

Ediția a II-a COFFeEAST

Mihai Panfil, fondatorul COFFeEAST, a subliniat misiunea COFFeEAST de la o ediție la alta:

„Una dintre cele mai mari mize pentru COFFeEAST este să contribuie la creșterea consumului de cafea în România și Europa de Est. Vedem deja cum publicul devine mai curios, mai educat și mai conectat la ceea ce înseamnă cafeaua ca experiență, nu doar ca produs. Festivalul creează contextul ideal pentru ca această transformare să capete ritm și profunzime – și își propune, în același timp, să atragă tot mai mulți pasionați și curioși din toată lumea, transformând cultura cafelei din Europa de Est într-un motiv de călătorie și descoperire. Cea de-a doua ediție a fost o confirmare clară a acestui parcurs și a potențialului de a uni comunități din întreaga lume în jurul culturii cafelei.”

Ediția a II-a COFFeEAST

Ce experiențe speciale a oferit COFFeEAST vizitatorilor și participanților anul acesta?

GreatEast Cup, competiția creativă cu 10 jurați și 58 de barista competitori  

Spectacolul oferit de competiția GreatEast Cup a fost una dintre cele mai așteptate momente ale festivalului, evidențiind talentul și pasiunea baristilor din regiune pentru arta cafelei. Peste 50 de profesioniști au urcat pe scena principală pentru probele individuale și de echipă.

Titlul de GreatEast Barista a fost câștigat de Alejandro Griffin Diaz (Jacob Alejander, New York), în cadrul competiției individuale Mastery Cup. Tot la individual, Răzvan Pele (Erbario, București) a fost premiat pentru GreatEast Skills, iar Adrian Avasilcăi (Origo Coffee, București) pentru GreatEast Craftsmanship. La echipe, trofeele au revenit Alexandrei Nistor & Sebastian Miriță (Perfect Simplu, București) – GreatEast Team și Deliei Avram & Horia Birtas (Arusha Roastery, Maramureș) – GreatEast Skills.

Concerte acustice cu artiști locali și internaționali 

Experiența cafelei a fost acompaniată de muzică live, într-o serie de concerte acustice pe scena secundară a festivalului. Din line-up au făcut parte: Mara Halunga & Cauê de Marinis, Diana Căldăraru, Moonlight Breakfast, Andra Andriucă și Corina Sîrghi & Toma Dimitriu Group.

Un market efervescent cu peste 150 de micro-prăjitorii, artizani și artiști locali

Aici, vizitatorii au avut ocazia să deguste și să cumpere pentru acasă o varietate impresionantă de produse, de la cafea proaspăt prăjită la preparate dulci și sărate, bere, băuturi craft, vinuri locale și obiecte de design.

Ediția a II-a COFFeEAST

Eastern Coffee Shops Carousel Bar, cu barista de la 40 de cafenele din România și Europa de Est

Una dintre zonele cele mai animate ale festivalului a fost barul unde cafenele din România, Grecia, Bosnia și Herțegovina și Albania au pregătit și servit cafea prin rotație, special pentru vizitatori.

O serie de 9 ateliere scurte de inițiere în cafea și mixologie

Participanții au învățat cum să prepare o cafea bună acasă, au experimentat tehnici de latte art, au explorat principiile mixologiei cu cafea și au aflat cum influențează alegerea apei și a laptelui rezultatul final în ceașcă. Sesiunile au fost susținute de invitați internaționali precum Carmen Clemente, Martin Hudak sau Rastislav Kašar – profesioniști recunoscuți în competiții internaționale de brewing, latte art și coffee mixology.

9 conferințe cu impact pentru industrie și comunitate

Experții locali și internaționali au abordat teme relevante pentru scena actuală a cafelei: inovație în preparare, educație și formare, sustenabilitate, mixologie, perspective din industrie și tendințe globale. Printre vorbitori s-au numărat Samo Smrke (cercetător în știința cafelei), Andre Eiermann (campion mondial, analist și consultant în cafea), Anastasiia Shishkina (Q Grader, specialist în cafea verde), Augusto Borges (fermier și educator în agricultură sustenabilă, Brazilia), Rana Ibrahim (fondatoare Barista Hustle Arabic și promotoare a cafelei de specialitate în lumea arabă) și Martin Wölfl (campion Brewers Cup, Austria). O parte dintre conversații au fost moderate de Andreea Roșca.

Ediția a II-a COFFeEAST

10 sesiuni de cupping, găzduite de importatori de cafea verde din toată lumea

Importatori internaționali de cafea verde precum Mercanta, Primavera, Ocafi, Covoya, Unroasted, Sucafina sau Chicas Industry au găzduit sesiuni de cupping în zona special amenajată din festival.

Zone de tradeshow cu 100 de expozanți, de la nume emergente la branduri iconice

Festivalul a găzduit standuri interactive semnate de branduri locale și internaționale – de la nume emergente până la actori consacrați din industria cafelei și din domenii conexe. Vizitatorii au putut explora activări creative, degustări, lansări de produse și experiențe care au transformat zona de expoziție într-un spațiu de interacțiune, descoperire și inspirație.

Ediția a II-a COFFeEAST

Mai mult decât un festival, COFFeEAST devine un ritual anual

De la o ediție la alta, COFFeEAST contribuie la poziționarea Europei de Est ca un pol emergent pe harta internațională a industriei. Este un eveniment social și profesional care nu doar reflectă evoluția pieței de cafea din regiune, ci o inspiră și o accelerează – prin educație, conexiuni valoroase și experiențe care atrag tot mai mulți vizitatori din România și din întreaga lume.

Următoarea ediție a festivalului va avea loc în 2026, organizatorii urmând să anunțe toate detaliile pe canalele de comunicare ale festivalui și pe site-ul www.coffeeast.eu.

Parteneri

Partener strategic: Banca Transilvania;
Partener principal: Napolact;
Susținut de: Victoria Arduino, Nuova Simonelli, Mini, Mobila Dalin, Oblic Studio, Biodeck, Aquaphor;
Parteneri media: Radio Guerrilla, The Perfect Daily Grind, Modern Romania, Urban.ro, De-Corina.ro.

Ediția a II-a COFFeEAST

Sursa articol: Comunicat de Presă

Citiți pe Arta Albă și: Inteligența Artificială la locul de muncă: beneficii și provocări   

spot_img

Înscriere la Newsletter

Articolul precedent
Articolul următor

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

spot_img

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.