• Un recent sondaj realizat de către platforma BestJobs evidențiază rapiditatea adoptării Inteligenței Artificiale în cadrul companiilor.
Inteligența artificială (AI) s-a impus rapid în mediul profesional, devenind nu doar un subiect tehnologic, ci și o prioritate pentru angajatori, având un impact semnificativ asupra activității zilnice a angajaților.
Potrivit unui sondaj realizat în luna ianuarie 2025 de platforma de recrutare BestJobs, pe un eșantion de 784 de utilizatori de internet, mai mult de 60% dintre angajați utilizează deja AI în diverse activități de la locul de muncă, iar alți 13% intenționează să adopte această tehnologie în viitorul apropiat. Doar 25% dintre respondenți consideră că AI nu este relevant pentru rolul lor.
În ceea ce privește încrederea în AI, majoritatea angajaților (55%) au încredere în deciziile generate de această tehnologie, în timp ce un sfert dintre aceștia menționează că AI poate produce uneori rezultate eronate. Totuși, 21% se arată sceptici față de recomandările sale.
Principalele motive pentru care angajații recurg la AI includ economisirea de timp (53%), sporirea productivității (32%) și reducerea erorilor (29%). În plus, 19% dintre participanți consideră că utilizarea AI a îmbunătățit colaborarea între echipe. Totuși, există și provocări: 19% dintre respondenți semnalează o creștere a erorilor cauzate de tehnologia AI, iar 11% cred că angajatorii susțin această tehnologie doar din motive de trend.
Utilizare pentru activități diverse
În ceea ce privește utilizarea practică a AI, aceasta este aplicată pe scară largă pentru generarea de conținut, cum ar fi texte, imagini și rapoarte (47%), automatizarea răspunsurilor la e-mailuri (34%) sau traducerea de documente (32%). Alte utilizări includ analiza de date (24%), automatizarea sarcinilor repetitive (21%) și rezolvarea problemelor complexe (18%). Printre cele mai populare instrumente AI se numără platformele de generare de conținut (62%), chatboții (39%) și software-ul de analiză predictivă (19%).
Specialiștii afirmă că AI devine un partener cheie atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, optimizând procesele și crescând productivitatea. Însă, deși beneficiile AI sunt evidente, tranziția nu a fost uniformă pentru toți angajații. Studiul arată că în timp ce 66% dintre aceștia au găsit integrarea tehnologiei relativ ușoară, 24% încă se adaptează la noile instrumente. Un obstacol important în acest proces este lipsa unui suport adecvat din partea angajatorilor: doar 18% dintre angajați au beneficiat de programe de formare, iar 49% au fost nevoiți să învețe singuri.
AI devine, astfel, o competență esențială pentru succesul profesional, angajatorii căutând tot mai des candidați familiarizați cu această tehnologie. Angajații percep AI ca pe un factor ce contribuie la creșterea eficienței (50%), o abilitate necesară în viitor (32%) și un instrument care sprijină învățarea de noi concepte (42%). De asemenea, 29% dintre angajați consideră că AI stimulează creativitatea și ajută la obținerea unor rezultate superioare în activitatea profesională.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor-Șef Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Cum este integrată Inteligența Artificială în industria de panificație și sectorul de snackuri