• Pe o piață în care producătorii de dulciuri se străduiesc să reducă adaosul de zahăr, Grupul elvețian Nestle lansează un baton de ciocolată, denumit „Incoa”, pentru care sunt folosite nu doar boabele de cacao, ci și pulpa fructului arborelui de cacao drept îndulcitor, transmite Reuters.
Fructul arborelui de cacao este de obicei aruncat
Utilizarea fructului arborelui de cacao, care în mod normal este aruncat, elimină adaosul de zahăr și reduce risipa alimentară. În același timp crește veniturile cultivatorilor de cacao care pot să vândă, atât boabele, cât și pulpă fructului. Este vorba de un produs care răspunde la mai multe îngrijorări ale consumatorilor. „Este o lansare importantă, vom pune produsul la dispoziția tuturor consumatorilor care îl doresc”, a declarat Alexander von Maillot, directorul diviziei de dulciuri de la Nestle. Grupul elvețian va lansa batonul de ciocolată neagră „Incoa”, care nu are zahăr adăugat, mai întâi în supermarketurile din Franța și Olanda, urmând că ulterior să se găsească și pe alte piețe din Europa.
O problemă de preț
Problema este că pulpa fructului arborelui de cacao nu este ieftină. Batoanele de ciocolată Incoa de pe portalul Albert Heijn costă cu aproximativ 50% mai mult decât alte mărci de ciocolată neagră. Însă Alexander von Maillot spune că, deși aceste costuri ridicate fac ca pulpa să nu fie potrivită pentru a înlocui zahărul în produsele normale, s-ar putea găși și alte utilizări pentru pulpa fructului arborelui de cacao, de exemplu la produsele coapte.
Un produs cu căutare
Și alți producători de ciocolată, precum Lindt & Spruengli din Elveția și Ritter Sport din Germania, au lansat ediții limitate de ciocolată îndulcite cu pulpa fructului arborelui de cacao. Acestea s-au vândut rapid. Ambele firme au anunțat că intenționează să lanseze produse la scară largă atunci când vor fi disponibile cantități mari de pulpă de fruct.
„Upcycling”
ONG-ul Upcycled Food Association susține că prin comercializarea la scară mondial a fructului arborelui de cacao ar putea fi reduse emisiile de gaze de seră cu peste 20 de milioane de tone pe an. Asociația definește termenul „upcycling” drept utilizarea de ingrediente alimentare pe care oamenii nu le-ar consuma, cu lanțuri de aprovizionare verificate și un impact pozitiv asupra mediului. Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume.
Citește pe Arta Albă și: Zahărul, istoria aurului dulce