• PanFree, brand fondat de antreprenorul Ovidiu Plutașu, a intrat în forță într-un segment din piața de panificație în continuă creștere.
Într-un segment de piață evaluat la 300 de milioane de lei, în care predomină produsele de import, antreprenorul Ovidiu Plutașu deschide, sub brandul PanFree, prima fabrică românească dedicată produselor de panificație fără gluten.
Fabrica din Onești, județul Bacău, a devenit operațională recent, în urma unei investiții ce a depășit suma de 4 milioane de lei, din care 1,4 milioane de lei au provenit din fonduri europene. PanFree a debutat pe piață anul trecut, iar produsele sale sunt disponibile în magazinul online al companiei, precum și în rețeaua de magazine Carrefour.
Încă din 2019, când a început cu o mică brutărie artizanală, Ovidiu Plutașu a observat cererea tot mai mare pentru produse fără gluten. Această tendință i-a inspirat decizia de a dezvolta o fabrică dedicată, care în prezent produce pâine și brioșe fără gluten. „Piața produselor fără gluten crește anual cu 3-5%, iar valoarea acesteia depășește 300 de milioane de lei. Obiectivul meu este să ating o cotă de piață de 10% întro-un an și să ajung la 20-25% în următorii trei ani”, a declarat antreprenorul în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susținut de Banca Transilvania.
Alternativă locală pentru produsele de import
Produsele fără gluten comercializate în magazinele din România sunt, în mare parte, importate, majoritatea provenind din Germania (aproximativ 85%), urmate de Polonia și Franța. „Am considerat că este important să avem o alternativă locală. Rețetele noastre sunt nu doar inovatoare, ci și foarte gustoase”, a explicat Ovidiu Plutașu. Pâinea produsă de PanFree are un termen de valabilitate de 17 zile.
Fabrica dispune de echipamente moderne și poate produce până la 250.000 de unități lunar, iar antreprenorul estimează că va atinge capacitatea maximă de producție în următorul an și jumătate. În prezent, echipa fabricii numără 17 angajați, dar planurile includ extinderea personalului la aproximativ 30 de persoane în următorul an.
Pentru viitor, Ovidiu Plutașu intenționează să extindă prezența produselor PanFree în toate rețelele mari de supermarketuri din țară, având deja discuții în curs cu Mega Image, BebeTei și Kaufland. De asemenea, plănuiește să lanseze cozonaci fără gluten pentru sărbătorile pascale. „Visul meu este ca în 3-4 ani PanFree să devină cel mai popular brand de produse fără gluten din România și să începem exportul în țările vecine”, a adăugat el în cadrul aceleiași emisiuni.
Sursa foto: PanFree.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor-Șef Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Interviu cu Roel Orsel – CEO Zero Carb Company