„Pâinea noastră cea de toate zilele“ în cinematografele din România

• „Pâinea noastră cea de toate zilele“, film documentar realizat de Șerban Georgescu, a intrat începând cu data de 15 martie în cinematografele din România.

Documentarul în regia lui Șerban Georgescu prezintă povestea unei mici brutării artizanale din București, MamaPan. Cele 70 de minute de peliculă surprind nu o simplă afacere de panificație, ci lupta unui grup de femei aflate în situații vulnerabile, care refuză statutul de asistat social și optează să muncească în acest loc.

Pâinea noastră cea de toate zilele

Conform datelor furnizate de Eurostat, în România un procent de 7% din gospodării sunt familii monoparentale și, la fel ca în majoritatea statelor europene, mama este cea responsabilă de creșterea și educarea copiilor, chiar și atunci când nu are alături un partener. În aceste condiții, când trebuie să aibă și o sursă de venit pentru a putea susține familia, realitatea de zi cu zi devine copleșitoare.

Brutăria MamaPan s-a înființat în anul 2015, la inițiativa Irinei Sorescu, absolventă de jurnalism și președinte executiv al fundației Centrul Parteneriat pentru Egalitate. Fundația militează încă de la înființare pentru drepturile femeilor aflate în situații vulnerabile. Astfel s-a născut și ideea unei afaceri sociale, care să ofere femeilor aflate în situații dificile un sprijin concret: un loc de muncă stabil.

Pâinea noastră cea de toate zilele

Adevărate eroine

Aflată în București, în cartierul Vitan, brutăria MamaPan are în prezent șase angajate, cinci în producție și una în distribuție, nu doar mame singure, ci și femei care nu și-au putut găsi de lucru sau care, din cauza problemelor din familie, nu și-au putut păstra locurile de muncă anterioare.

Deținătoarea brutăriei, Irina Sorescu subliniază că o afacere socială are un profil diferit de un business obișnuit: „Trebuie să fii foarte flexibil în raport cu nevoile angajaților, cu ce pot ei să facă, cu programul pe care îl au, cu bagajul din spate. Din punctul ăsta de vedere, e mai dificil și e puțin imprevizibil”.

Pâinea noastră cea de toate zilele

Filmul își propune să atingă mai multe aspecte, dar mesajul central este că prin brutăria aceasta sunt legate două lumi extrem de diferite: cea în care suntem noi, privitorii, și realitatea abrazivă a eroinelor peliculei. Regizorul Șerban Georgescu afirmă: „Fiecare dintre aceste femei este o adevărată eroină. Aceste femei jonglează cu creșterea copiilor, trezitul la 4 dimineața, ca să ajungă la brutărie, munca grea de acolo și de acasă, iar felul admirabil în care reușesc să le facă pe toate, de multe ori singure, mi-a demonstrat încă o dată că de cele mai multe ori, motorul schimbării în astfel de comunități lovite de probleme sociale este tot femeia. Personal, nu cunosc niciun bărbat care ar putea face toate astea mai mult de o săptămână, însă aceste femei fac tot ceea ce fac de ani de zile, cu capul sus și fără să se victimizeze.”

Sursa articol și foto: Cum a crescut pâinea frământată de femei aflate la greu într-o afacere socială de film documentar ; Cinemagia.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Brutar concediat pentru că „producea pâine cu prea multe găuri”

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.