O nouă frontieră: Inteligența Artificială va domina și scena industriei alimentare în 2024

• Inteligența Artificială (AI) va continua și în 2024 să își exercite influența asupra cotidianului, iar industria alimentară și a băuturilor nu face excepție de la această regulă.

„AI nu este viitorul, este prezentul“ susțin cei de la Tastewise, platformă digitală de monitorizare a pieței pentru produse alimentare și băuturi bazată pe tehnologia AI. Și asta pentru că Inteligența Artificială are puterea de a accelera transformarea digitală a industriei alimentare și a băuturilor, pe măsură ce companiile o folosesc pentru dezvoltarea produselor și pentru a prognoza tendințele viitoare.

Deja anul care se încheie a stat sub imperiul AI, omenirea asistând, cu uimire pe de-o parte și cu îngrijorare pe de alta, la avântul tehnologic de excepție. Inteligența Artificială a sosit într-un moment în care industria alimentară și a băuturilor se confrunta cu o serie de provocări, de la gestionarea unor probleme din ce în ce mai complexe legate de lanțurile de aprovizionare până la urmărirea tendințelor consumatorilor.

Inteligența Artificială (AI)

Însă, în ciuda progreselor recente în domeniul aplicațiilor de livrare a alimentelor și de cumpărături, industria alimentară și a băuturilor a rămas în urma altor industrii atunci când vine vorba de transformarea digitală și asta pentru că o piață atât de complexă nu poate fi digitalizată peste noapte.

De ce Inteligența Artificială?

Platforma Tastewise reprezintă primul pas în acest sens, oferind instrumente de Inteligență Artificială generativă pentru a crea campanii de marketing și fotografii de produs, precum și informații în timp real despre tendințele consumatorilor sau ingrediente populare, pe baza datelor din social-media. Dar cum ajută industria acest lucru?

Inteligența Artificială poate analiza seturi mari de date pentru a oferi o perspectivă rapidă asupra tendințelor și direcțiilor din piață, dând ocazia companiilor producătoare de a dezvolta și de a crea produse optime adaptate cerințelor consumatorilor, reducând cu aproximativ 90% eșecul noilor lansări pe piață.

Inteligența Artificială (AI)

Rămâne însă în discuție, probabil și în perioada imediat următoare, controversa prin care AI este considerat pur și simplu un instrument care va putea să înlocuiască oamenii în activitățile diverse pe care le desfășoară, dar topicul nu cuprinde tabloul complet.

Și în industria alimentară și a băuturilor, la fel ca în alte domenii, implementarea tehnologiilor AI vor determina eficientizarea muncii. Reprezentanții Tastewise susțin că cei care vor lucra cu AI vor face mult mai multe în timp mai scurt, iar cei care nu vor folosi această tehnologie revoluționară vor fi înlocuiți.

Cele opt tendințe prezentate în raportul 2024

Tastewise a folosit, de asemenea, platforma bazată pe Inteligență Artificială pentru a completa raportul său anual. Aceasta a analizat trendurile pe canalele de social media pentru a înțelege ce va influența industria pentru anul viitor .

Consumatorii își schimbă extrem de rapid preferințele, iar pentru a identifica ce motivează deciziile de cumpărare și ce modelează piața de profil AI poate rapid stabili conceptele și comportamente care determină alegerile acestora. Din analizele realizate de Tastewise se desprind astfel opt direcții de urmat pentru 2024.

Inteligența Artificială (AI)

1. Revoluție în marketingului alimentar

Milioane de consumatori au început să încorporeze în viața lor tehnologii de Inteligență Artificială, precum ChatGPT, ceea ce pune o presiune fără precedent asupra departamentelor de marketing pentru a ține pasul cu cererile. Va fi vital pentru cei care lucrează în marketing să integreze în activitatea lor instrumente de Inteligență Artificială generativă pentru a-și îmbunătăți performanțele și pentru a putea oferi o imagine aparte produselor.

2. Arta de a le avea pe toate

Indiferent că vorbim de deserturi sau de o masă principală bogată în proteine de origine animală, consumatorii își doresc experiențe deosebite prin produse savuroase și, în același timp, la un preț accesibil.

Consumatorii le cer pe toate fără compromisuri, și un ingredient surprinzător este pregătit să perturbe scena, oferind beneficii pentru sănătate, gust  și economii. Din monitorizarea rețelelor de socializare, Tastewise a desprins această tendință care crește în popularitate în rândul consumatorilor: preparatele din organe. În special pentru că acestă varietate de proteine răspunde cererii în ceea ce privește prețul, gustul și durabilitatea.

Specialiștii afirmă că, indiferent de produs, cosumatorii așteaptă să fie surprinși de gustul deosebit și de senzația de răsfăț, dorindu-și acestea și la un preț scăzut. Iar această tendință va fi în continuă creștere și în perioada următoare.

3. Noi momente pentru gustări

Atât preocuparea pentru o alimentație sănătoasă, cât și plăcerea gustărilor nocturne fiind în creștere, satisfacerea vinovatei gustări târzii în mod sănătos a devenit o prioritate.
Și aceasta pentru că se știe că mâncatul târziu poate provoca scăderea glicemiei, fapt care afectează calitatea somnului și provoacă creșterea în greutate, pe lângă multe alte probleme de sănătate.

Deoarece fibrele și proteinele sunt cunoscute că reduc aceste neajunsuri, consumatorii sunt în căutarea unor modalități de a crește proteinele și fibrele din gustările lor nocturne pentru a atenua unele dintre efectele negative ale acestora.

Astfel, gustările luate târziu, după ce au crescut cu 18% în popularitate în ultimii doi ani, își mențin trendul ascendent impulsionate și de tendința virală pe rețelele sociale a consumului de „cottage cheese“ sau brânză de vaci. Postările pe social media cu și despre brânza de vaci au crescut cu 300% în ultimii doi ani, iar în 22% dintre cazuri brânza de vaci este percepută ca o gustare sănătoasă, inclusiv la ore târzii.

4. Reconectare și comunitate

După perioada de izolare forțată, omenirea își dorește să se reconecteze, să retrăiască sentimentul de apartenență. Evenimente precum turneul „Taylor Swift Era tour“ și filmul „Barbie“ trec granița culturii pop și intră în sfera industriei alimentare, creând o comunitate care împărășește aceleași gusturi. O fotografie cu Taylor Swift în fața unei farfurii cu pui și sos ranch, a inspirat produse precum Seemingly Ranch de la Kraft Heinz, în timp ce Barbie a inspirat un val de băuturi roz, paste și alte produse în culoarea specifică.

5. Gustul picant incită simțurile

Aromele picante sunt încă un topic fierbinte, iar ardeii guajillo ar putea fi următoarea aromă importantă pentru 2024, susțin cei de la Tastewise. Discuțiile în mediul social despre ardeii guajillo au crescut de la an la an cu 9% și este de patru ori mai probabil să fie descriși de către consumatori ca fiind „autentici“, de 1,6 ori „cu un gust unic“ și de 1,8 ori mai probabil să fie descriși ca fiind „premium“ în comparație cu alte condimente.

6. Nutriție naturală

Consumatorii de sex feminin se deschid cu privire la preocupările lor de sănătate, inclusiv sănătatea hormonală și menopauza, ceea ce animă conversațiile în jurul relației dintre alimente și sănătate, arată statisticile. Acest lucru creează oportunitatea pentru dezvoltarea segmentului de îndulcitori naturali, deoarece 22% din discuțiile despre alimente și băuturi și despre sănătatea hormonală s-au învârtit în jurul zahărului. În prezent, siropul de curmale, mierea și mierea de Manuka sunt cele trei zaharuri cele mai discutate pe canalele de socializare.

Inteligența Artificială (AI)

7. Aromele din Asia de sud-est

Aromele asiatice continuă să aibă o mare trecere la consumatorii aventuroși. În materie de deserturi, „bingsu“ coreean, „mais con yelo“ thailandez și „halo halo“ filipinez generează rumoare pe rețelele de socializare, acestea crescând cu 8,6%, 42% și, respectiv, 16,5%, în ceea ce privește discuțiile pe social media.

Inteligența Artificială (AI)
Bingsu

De asemenea, interesul consumatorilor pentru pasta coreană de chili roșu „gochujang“ a crescut cu 17% de la an la an, iar înghețata picantă a crescut în popularitate cu 21% de la an la an.

Halo halo

8. America „se micșorează“

După Ozempic și alte medicamente GLP-1 se schimbă dialogul despre pierderea în greutate în SUA. Controlul porțiilor a intrat în centrul atenției și a crescut cu 52,4% de la an la an, în timp ce alimentele dense în nutrienți au intrat în centrul atenției, polifenolii crescând în popularitate cu 12,6%, ananasul cu 12,1% și proteinele din zer cu 9,6%, de la an la an.

În 2024, AI va conduce industria alimentară și a băuturilor, transformând tendințele și schimbând accentul de la mărci la consumatori într-un mediu dinamic și interconectat. AI analizează astăzi în moduri noi ceea ce preferă consumatorii în materie de alimente și băuturi, putând „asculta“ mai multe voci decât oricând. Captarea și înțelegerea cu acuratețe a tuturor acestor voci este dincolo de capacitatea umană. Acesta este motivul pentru care este cu adevărat nevoie de AI.

În timp ce multe categorii se bazează pe laboratoare și pe procese stricte pentru inovare, cele din sectorul F&B se dezvoltă organic în bucătăriile din întreaga lume, cu AI modelând deja tendințele de consum. AI este un instrument puternic de storytelling, care ajunge la audiențe diverse cu o viteză de neegalat, împingând modul în care oamenii experimentează mâncarea dincolo de nutriție.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Deserturi prețioase – folosirea aurului comestibil în cofetărie

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.