„Efectul Instagram” i-a făcut pe consumatorii din toată lumea să fie mai deschisi decât oricând noilor arome. International Taste Solutions, care fabrică și furnizează arome naturale sectorului de brutărie, patiserie, gustări, lactate s-a alăturat companiei de cercetare de piață Innova pentru a identifica tendințele de arome despre care pretinde că vor apărea în următorii doi ani.
Mulți oameni își împart pe rețelele de socializare și preferințele culinare și postează imagini suprinse în restaurante sau cofetării din lumea întreagă. ” Acum lumea este mai mică decât acum 20 de ani, așa că despre noile arome, prezente în locuri mai puțin cunoscute de pe glob, se află și se discută mult mai repede. Dacă cineva pune pe Instagram o fotografie cu un produs nou, poate fi distribuită oriunde în lume. În trecut, un produs nou devenea popular mult mai încet. Producătorii de alimente trebuie să țină cont de răspândirea rapidă a informațiilor despre arome noi sau texturi noi”, spun analiștii care au interpretat studiul.
Așa că au identificat nouă trenduri, care vor deveni pregnante în viitorii doi ani.
• Fructele de pădure – sunt sănătoase și bogate nutrițional, atractive pentru ochi, ceea ce le face postabile pe rețelele de socializare. Vorbim despre zmeură, afine, căpșuni, dar și fructe exotice cum ar fi goji sau acai
• Tentațiile tropicale – vor deveni un trend din cauză că tot mai multă lume călătorește în locuri exotice și vrea să asocieze locația cu gustul local al fructelor sau legumelor. Papaya, fructul pasiunii, mango sau guava pot fi adăugate cu succes în prăjituri, patiserie, băuturi lactate, produse de nutriție
• Verdele este de urmat – Trendul către o viață sănătoasă este cel mai bine definit de culoarea verde. Legumele verzi, fructele verzi și tot ce este verde, chiar și ierburi sau condimente își vor găsi loc în preferințele consumatorului. Atracția naturală către verde face ca aceste fructe să poată fi adăugate cu succes în shake-uri, batoane sau iaurturi
• Ciupercile – atrag mai ales prin miros, care sugerează pentru mulți mirosul unei păduri după ploaie. Trufele sau porcini vor fi apreciate în pâine, chifle, biscuiți sau crispy
• Citricele se întorc – Lămâile, in special lime, sunt deja în trend, spun cercetătorii de la ITS. Iaurturile, shake-urile, batoanele proteice, gelurile și pudrele pentru sportivi vor fi aromate cu mandarine, tangerine sau clasica portocală
• Gusturile călătoriei – cum oamenii călătoresc mult și gustă mîncarea locală, după vacanțe rămân nostalgici și după arome. Așa că multe magazine cer producatorilor să le livreze sortimente care să satisfacă cererea pentru gustul italian al pastelor și condimentelor, tendință care a crescut în ultimii doi ani. Aromele indiene, mai ales curry, dar și cele ale condimentelor și mâncărurilor chinezești sunt tot mai apreciate
• Gusturile Mediteranei estice – dacă aromele italiene clasice de busuioc, rozmarin sau usturoi au pătruns pe piață de multă vreme, în următorii doi ani consumatorii vor dori să savureze și aromele din estul Mediteranei, cum ar fi fisticul, pepenele verde, uleiul de măsline, menta, pe care producătorii se gândesc să le folosească în biscuiți, pâine, băuturi, lactate sau cereale
• Condimentele de iarnă – cum ar fi dovleacul picant, ghimbirul sau mărul și portocala amestecate cu condimente picante sunt ideale pentru produsele care se consumă iarna. Vor aparea sortimente noi de biscuiți, cereale, băuturi calde, cu aceste arome picante
• Gusturile extreme – oamenii au tendința spre extrem și când e vorba de dulciuri. Cercetătorii văd o atracție pentru produse cu temperaturi mari sau texturi inedite. Condimentele picante combinate cu multă sare, cum ar fi caramelul sărat, vor deveni la modă
Sursa articol: www.foodnavigator.com