• Atunci când pui suflet în ceea ce faci, produsele create de tine se vor ridica la alt nivel.
Acest lucru este demonstrat zi de zi la Brutăria Simplu. Respect pentru gustul autentic, ingrediente de calitate, iubire pentru oamenii din jur sunt lucruri esențiale experimentate de clientul care pătrunde în universul Brutăriei Simplu. De la pâinea în modalități diverse de exprimare, până la deserturile îmbietoare, totul te îndeamnă să revii, simțind cu adevărat că sufletul este parte din tot ce te înconjoară.
1.Spuneți-ne în câteva cuvinte: cine este Nicoleta Dinu Trifan?
Îndeplinesc câteva roluri și toate sunt importante. Sunt mamă a doi băieți minunați, sunt soție, fiică și soră și, nu în ultimul rând, sunt pastry chef și brutar artizanal pentru cel de-al treilea „copil“ al meu, Brutăria Simplu. Sunt un om care iubește oamenii și care a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a-și împlini visul din copilărie.
2. Ce v-a inspirat să alegeți calea aceasta? De ce lucrul cu aluatul?
Am decis cu sufletul și am început să pun „cărămidă“ peste „cărămidă“, pentru a construi „cetatea visului meu“: o brutărie artizanală, cu produse din ingrediente naturale și curate. ”Simplu” este universul creionat întâi în imaginație și concretizat apoi cu ajutorul familiei și al oamenilor la fel de pasionați pe care i-am atras lângă mine. Credem că o forță mult mai mare a lucrat odată cu noi. Și este o pasiune care tot crește!
3. Vă amintiți când a fost prima oară când ați copt ceva?
Am crescut într-o familie cu spirit antreprenorial și anumite abilități mi s-au imprimat fără să îmi dau seama. Mediul familial a fost scânteia ce urma să aprindă focul pasiunii mele pentru copt. Deseori, dacă închid ochii, mă regăsesc mirosind pâinea caldă pe care o cocea bunica, simt coaja crocantă și aroma ”donțului” de pâine pe care îl mâncam imediat ce primeam porția de la ea.
Cred că primul lucru pe care l-am copt a fost o budincă de paste la cuptor, pentru sora mea. Copil fiind, mă prindeam cu sora mea în jocul „De-a doamnele” în care eu mereu pregăteam mâncare și așezam masa pentru ea. Jocul continuă și acum, iar Brutăria este locul în care pot dărui ceea ce am mai bun în mine: marea pasiune pentru mâncare bună și de calitate.
4. Care aspect al profesiei aleasă de Dvs. vi se pare cel mai solicitant? Dar cel mai important?
Clar, cel mai important lucru este să îți faci treaba cu plăcere, să pui pasiune în ceea ce faci, să iubești și să te dedici proiectelor tale. Cel mai solicitant lucru mi se pare găsirea echipei care să rezoneze cu pasiunea ta. Această echipă trebuie să fie unitară și să se îndrepte în aceeași direcție cu tine.
5. De ce „Brutăria Simplu“? Ce a inspirat numele?
Povestea ”Simplu” a venit natural, ca o concretizare a pasiunii și a visului meu de a avea propria afacere de familie, o brutărie artizanală. Numele a venit firesc și oglindește modul în care noi abordăm atât afacerea, cât și relațiile cu cei din jur: cu simplitate. Iar simplitatea, de cele mai multe ori, o traducem prin onestitate, în primul rând față de noi înșine și visurile noastre. Simplu se reflectă și în faptul că pentru produsele noastre nu folosim nimic artificial, ci doar lucruri simple: făină, ouă … Ingrediente simple, necomplicate de noi, oamenii.
6. Cât de importante considerați Dvs. că sunt echipamentele performante în activitatea unei brutării?
Echipamentele de calitate sunt foarte importante în activitatea unei brutării. În condițiile actuale ne dăm seama concret cât de importante sunt. Costurile la energie au crescut foarte mult, iar un echipament, cu cât este de o generație mai nouă și este gândit să consume cât mai puțin, cu atât este mai benefic pentru activitatea noastră. La acest aspect se adaugă și calitatea produselor, care este net superioară celor coapte în cuptoare de generație mai veche. Bineînțeles că iubim cu toții cuptoarele pe vatră ale bunicii, dar când vine vorba despre produse la nivel comercial ne bazăm pe tehnologie, care este bine să fie de cea mai bună calitate.
7. Știm că ingredientele folosite pentru produsele pe care le găsim la Brutăria Simplu sunt sinonime cu tradiția pâinii autentice: făină organică, maia sălbatică, semințe. La fel, pentru deserturile produse de Dvs. sunt folosite numai ingrediente naturale. Cât de dificil vă este să vă procurați materia primă?
La început a fost puțin mai complicat până am intrat pe drumul acesta. Am încercat să identific producători și furnizori pentru materia primă de care aveam nevoie. Nu am ales calea ușoară. Dar în ultimii ani se constată o creștere și a numărului producătorilor de făină organică, atât pe plan local, cât și național.
Pentru noi este un lucru bun, la fel cum este un lucru bun și faptul că lumea începe să se gândească mai mult la ce consumă, începe să citească etichetele pentru a știi ce conține produsul respectiv. Am decis ca toate ingredientele folosite la obținerea produselor noastre să fie naturale, din surse verificabile și certificate.
Coacem cu făină organică bio, folosim maia sălbatică pentru pâine și ingrediente naturale pentru dulciuri (fără esențe artificiale, aditivi sau conservanți, ouă de la găini crescute în libertate). Credem în produsele de calitate, din ingrediente premium. Dar ingredientul nostru principal este iubirea pentru oameni și respectul pentru gustul natural.
8. Cât de mult vă afectează contextul economic actual și care credeți că vor fi efectele pe termen lung?
Perioada pandemică nu pot spune că pe noi, producătorii de pâine, ne-a afectat așa de tare, ci din contră, lumea s-a îndreptat mai mult către sectorul producătorilor locali. Am simțit un real sprijin din partea clienților noștri în toată această perioadă. Iar ceea ce va urrma, se pare că ne va afecta pe toți, însă nu știm încă în ce măsură. Dar costurile crescute la energie și materii prime se vor reflecta și în prețul produselor noastre, pe care nu le putem susține într-o marjă care să nu producă frustrări. Pe de altă parte și puterea de cumpărare în scădere afectează piața. Dar vom face în continuare același lucru cu care am pornit la drum și vom oferi în continuare produse la același standard de calitate. Tocmai datorită faptului că avem clienți fideli care mereu ne recomandă și aduc în familia Simplu alți membrii.
9. Brutăria Simplu este o destinație promovată și pe anumite site-uri pentru turiști, sau pentru cei care vor să guste un preparat de excepție. Care credeți că este cheia succesului de la Brutăria Simplu?
Da, suntem încântați de fiecare review pe care îl primim! Demonstrează că facem bine ceea ce facem. Asta ne dă putere și încredere să ne urmăm drumul pe care am pornit. Noi am creat în jurul nostru o comunitate extraordinară și nu exagerăm când spunem că, de cele mai multe ori, lângă clienții noștri, trăim sentimentul de familiaritate. Credem că dragul de oameni și dragostea pentru hrană curată ne-au ajutat foarte mult.
10. Ce planuri de viitor aveți? Ce surprize ne mai pregătiți?
În acest moment implementăm proiectul „Casa Simplu“, un proiect de antreprenoriat social. Prin acest proiect, ne-am asumat misiunea de a contribui la creșterea calității vieții, sprijinirea integrării și creșterii bunăstării sociale a reprezentanților grupurilor vulnerabile din Județul Brașov, facilitând totodată accesul comunității brașovene la produse de panificație-cofetărie-patiserie de cea mai înaltă calitate. Totodată, prin acest proiect susținem și promovăm un stil de viață sănătos. Timp de mai bine de patru ani am format în jurul nostru o comunitate incredibil de frumoasă. Ne unesc valori comune și credem că a venit timpul să îi dăm acestei comunități și un nume, în semn de recunoștință: „Casa Simplu“.
Al doilea proiect este deschiderea, foarte curând, a unui punct de vânzare și micro producție în centrul Brașovului, astfel încât să facem și turiștilor accesul mai facil la produsele noastre. Știm că suntem foarte așteptați în mai multe zone ale Brașovului, însă extinderea presupune eforturi cumulate și în prezent acesta este ritmul pe care îl putem susține.
11. Aveți o persoană anume care vă motivează, sau un motto după care vă ghidați în viață?
Motto-ul este cel care a stat la baza numelui și a tot ceea ce reprezintă „Brutăria Simplu“: „Simplu, dar nu Simplist“.
Varianta audio a interviului:
Interviu realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Consumul de produse locale este în creștere