Euromonitor – comportamentul consumatorului pentru 2023

• Compania de cercetare a pieței globale Euromonitor International a publicat raportul de referință „Top 10 Global Consumer Trends 2023″.

Pe fondul inflației, al sincopelor din lanțul de aprovizionare și al amenințărilor legate de schimbările climatice, datele Euromonitor arată că printre factorii care vor defini tendințele globale de consum în 2023 vor fi: consumatorii care cheltuiesc responsabil, creșterea digitalizării în procesele de cumpărare, atenția sporită asupra drepturilor de egalitate pentru femei și o generație Z nesupusă regulilor.

„Ultimii ani au fost orice, dar nu obișnuiți, iar 2023 nu va face excepție”, spune Alison Angus, Head of Innovation Practice la Euromonitor International. „Companiile ar trebui să se aștepte la comportamente destul de divergente, deoarece consumatorii fac față provocărilor curente, în timp ce își revin încet la rutina de dinainte.”

Euromonitor

Perioada analizată de Euromonitor a relevat faptul că 55% dintre profesioniștii din retail au răspuns la inflație prin creșterea prețurile anumitor produse sau servicii. Totodată, deși strategia de vânzare Buy Now Pay Later (BNPL- „cumpără acum, plătește mai târziu“) valorează la nivel global 156 miliarde USD, 56% dintre companiile din domeniul comerțului cu amănuntul au declarat că firma lor nu oferă opțiuni BNPL.

La nivelul comportamentului de consum, datele Euromonitor arată că, dacă 53% dintre consumatori, în 2022, au respectat strict regimul de lucru de acasă și școala desfășurată online, considerând această perioadă drept o resetare, 39% dintre consumatori declară că sunt pregătiți pentru reluarea activității zilnice ca înainte de pandemie.

10 tendințe cheie în raportul Euromonitor

Se desprind 10 tendințe cheie pe care Euromonitor le prezintă în raportul „Global Consumer Trends 2023“:

Atenție la sumele cheltuite: Criza costului vieții subminează puterea de cumpărare a consumatorilor, astfel  economisirea banilor devine prioritară. În 2022, 75% dintre consumatori nu au planificat să crească cheltuielile generale, păstrându-se rezervați în ceea ce privește achiziția de diverse produse.

Eco Economie: Comportamentele de consum sunt mai puțin legate de achiziție și mai mult de reducerea influenței asupra mediului. Dacă 43% dintre consumatori și-au redus consumul de energie anul trecut, această tendință se extinde și asupra risipei alimentare, reducându-se cantitatea produselor alimentare cumpărate.

– Game On: Jocurile de noroc au devenit un lider în materie de divertisment și au depășit barierele de generație. Acest segment, cândva de nișă, este acum o oportunitate pentru piața de masă.

Aici și acum: Soluțiile flexibile de extindere a puterii de cumpărare ușurează presiunile asupra costurilor și ajută oamenii să cheltuiască pentru satisfacția imediată. Cu alte cuvinte, „bucuria” este un motiv de cumpărare, iar strategia Buy Now Pay Later este în continuă dezvoltare.

Evoluție în comportamentul consumatorului

Reluarea rutinei:  Perioada „Post-pandemie“ modelează și ea comportamentul consumatorilor. Aceștia sunt nerăbdători să redescopere lumea, în ciuda incertitudinilor viitoare. 39% dintre consumatori au declarat că mai multe dintre activitățile lor de zi cu zi vor fi, în următorii cinci ani, ca înainte de pandemie.

– Automatizare: Tehnologia ar trebui să vină în sprijinul consumatorilor oferind soluții semnificative pentru a le îmbunătăți viața. Conexiunile emoționale nu trebuie subestimate, iar beneficiile tehnologiei trebuie să depășească nevoia de interacțiuni personale pentru a crea o experiență fără cusur.

– Deținerea controlului: Oamenii sunt încă legați de dispozitivele lor, dar timpul petrecut în fața ecranului este mai selectiv. Consumatorii își doresc o experiență digitală eficientă și personalizată.

Euromonitor

– Egalitate: Consumatorii refuză să rămână tăcuți cu privire la inegalitatea de gen. Reprezentarea corectă, echitatea și incluziunea se află în prim-planul deciziilor de cumpărare ale femeilor.

– Evoluție: Oboseala se instalează pe măsură ce consumatorii navighează într-o lume haotică. Astfel, din ce în ce mai mulți dintre ei încep să își pună nevoile personale mai presus de orice. În 2022, 53% dintre consumatori aveau o graniță strictă între muncă sau școală și viața personală și se așteaptă ca acest trend să continue și pentru 2023.

– Tânăr și neliniștit: Generația Z își apără convingerile și se impune din ce în ce mai mult. Acești consumatori sunt imuni la publicitatea tradițională. Autenticitatea și impactul social vor face diferența în alegerile lor.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Ambalajele – inovații biodegradabile

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.