• Un algoritm bazat pe inteligența artificială digitalizează gustul dulce pentru producătorii de alimente și băuturi.
Start-up-ul israelian MAMAY Technologies, fondat de antreprenorul Yuval Klein, a dezvoltat un algoritm bazat pe inteligență artificială capabil să definească în mod obiectiv „dulceața“ unui produs alimentar sau a unei băuturi.
În urmă cu aproximativ opt ani, Yuval Klein a început să studieze diferite zaharuri și dulceața lor pentru a dezvolta rețeta perfectă pentru Rosetta, o băutură israeliană preparată din zahăr și migdale, un echilibru perfect între gustul amar și cel dulce. Pentru a ajuta procesul, el a dezvoltat o aplicație special concepută pentru a descrie gustul dulce.
În 2020, devine co-fondator al companiei BlueTree Technologies, un start-up pentru reducerea zahărului din sucurile de fructe și din lapte, demonstrând determinare în a înțelege tot ce era de știut despre zaharuri, gustul dulce și impactul asupra consumatorului.
Dându-și seama că producătorii de alimente și băuturi ar putea beneficia, de asemenea, de pe urma înțelegerii a ceea ce înseamnă „dulceața” pentru consumatori, Klein fondează în 2022 compania MAMAY Technologies.
Și pentru că digitalizarea gustului este posibilă, în calitate de fondator și CEO, Klein a condus dezvoltarea unui algoritm bazat pe inteligență artificială pentru a descrie într-o manieră obiectivă gustul dulce al produselor.
Teste fizice și chimice
Pentru a realiza digitalizarea gustului dulce, start-up-ul efectuează teste fizice și chimice pe produse alimentare sau băuturi cu ajutorul echipamentelor de laborator. Aceste teste analizează moleculele produselor studiate.
Înțelegerea acestor molecule – și a impactului lor asupra gustului și mirosului atunci când sunt combinate – permite companiei MAMAY să traseze în mod obiectiv profilul de dulceață al acestora.
Compania a lansat recent prima sa platformă de software (SaaS), concepută pentru a oferi un „simulator obiectiv al gustului, mirosului și senzației produsului”. Platforma poate cuantifica impactul gustului dulce pe baza a peste 70 de îndulcitori eligibili din alimente și băuturi, iar pentru a gestiona cantitățile mari de date necesare în digitalizarea gustului, a fost necesară folosirea inteligenței artificiale.
În ceea ce privește posibilitatea ca platforma să ajungă să înlocuiască panourile senzoriale, fondatorul a sugerat că ar putea înlocui cel puțin o parte dintre acestea. Evaluările senzoriale ar fi în continuare necesare pentru a determina dacă consumatorilor le place sau nu un produs, dar algoritmul MAMAY, care funcționează cu ajutorul inteligenței artificiale, ar putea face restul.
Start-up-ul a încheiat deja parteneriate cu companii care activează în sectoarele de apă îmbuteliată, cafea, lapte și ceai, care pot utiliza platforma pentru a determina profilul de gust al propriului produs, precum și pe cel al produselor concurente.
Iar gustul dulce este doar începutul, promite reprezentantul companiei MAMAY. În perioada următoare se dorește dezvoltarea serviciilor pentru gustul sărat, amar, acru, umami și kokumi.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Irisul negru – o nouă sursă pentru zahăr