Deliciile Kronstadt – Cofetăria care combină cu succes tradiția, calitatea și arta

• Povestea Deliciilor Kronstadt începe la debutul anilor 2000, remarcându-se în peisajul antreprenorial prin abordarea aparte, axată atât pe atmosfera primitoare și caldă, cât și pe produse de o calitate ireproșabilă.

Realizate după rețete tradiționale respectate cu sfințenie, produsele pe care Deliciile Kronstadt le oferă clienților te transportă într-o altă lume, fiind susținute în demersul lor și de amenajarea inedită a spațiului cofetăriei din inima Brașovului, dar și de valorile împărtășite de fondatoarele brandului, surorile Otilia Selicean și Diana Sucuturdean.

Cofetăria, situată în Hala Agroalimentară Star din centrul istoric al Brașovului, oferă o ambianță specială, chiar dacă locația nu se ridică la așteptările deținătorilor brandului. Spațiul Deliciilor Kronstadt este amenajat cu atenție la detalii, incluzând mirosul îmbietor al produselor proaspăt coapte, culoarea decorurilor, mobilierul aparte, muzica și mini-muzeul creațiilor realizate de Radu Solovăstru. Această atenție la detalii creează o atmosferă deosebită, transformând vizita într-o experiență memorabilă pentru clienți.

Deliciile Kronstadt

O componentă importantă a ceea ce reprezintă Deliciile Kronstadt este însă colaborarea cu Radu Solovăstru, un renumit artist plastic care a ales să își exprime creativitatea prin intermediul marțipanului. Radu Solovăstru, profesor universitar și doctor în arte, prin gama de deserturi Unique Art Cake Design – Colecția Solo, aduce o abordare unică în universul dulcelui, transformând deserturile în opere de arta comestibile și infuzează brandului o notă de exclusivitate și rafinament. În Galeria Deliciile Kronstadt sunt expuse aceste opere de artă din marțipan pictat, care pot fi contemplate sau achiziționate pentru a fi consumate, păstrate, oferite cadou.

Redacția Arta Albă a susținut un dialog sincer și antrenant cu co-fondatoarea brandului Deliciile Kronstadt, Dna Diana Sucuturdean și cu Dl. Radu Solovăstru, artistul clujean care iese din tiparele obișnuite de exprimare artistică, forțând privitorul-consumator să exploreze o dimensiune spectaculoasă a vizualului într-un domeniu neașteptat.

1. Cum ați păstrat calitatea și renumele Deliciilor Kronstadt într-o piață care se reinventează constant?

Diana Sucuturdean – Mai nou, toată lumea face prăjituri și torturi… Dar Domnul Solovăstru, prin creațiile lui, dăruiește gust artei și artă gustului. Și astfel devenim unici în acest domeniu.

Calitatea produselor noastre o păstrăm pentru că evităm să lucrăm cu ingrediente sintetice, respectând cu sfințenie rețetele tradiționale, adunate din familie, rețete specifice ardelenești sau săsești, rețete de dinainte de apariția modernelor mijloace de informare, rețete notate pe hârtie și păstrate generație după generație.

Deliciile Kronstadt

2. Cât de important credeți că este spațiul pe care l-ați creat pentru clienții care vă trec pragul? Trebuie să recunoaștem că totul este prevăzut în amănunt: mirosul produselor proaspăt coapte, culoarea, muzica, mini-muzeul creațiilor Dlui Solovăstru, totul contribuie la o ambianță deosebită.

Diana Sucuturdean – Spațiul amenajat al Deliciilor Kronstadt este într-adevăr aparte. Însă locația, chiar dacă este în centrul istoric al Brașovului, lasă mult de dorit… într-o hală, lângă piață, cu toate neajunsurile aferente.

Radu Solovăstru – De pe poziția mea de colaborator al Deliciilor Kronstadt, pot adăuga și observațiile mele: oamenii intră posaci în zona asta insalubră a halei Star. Când ajung la noi, se schimbă total, îi vezi cum se destind datorită senzațiilor experimentate, începând cu mirosul îmbietor și culminând cu descoperirea produselor expuse. Unii se întorc uimiți să verifice de unde au plecat și unde au ajuns!

Deliciile Kronstadt

Datorită locației, Deliciile Kronstadt se află într-o poziție ingrată și cred că ar merita să aibă o altă dimensiune de imagine. Declarațiile celor care ne vizitează sunt diferite. Afirmații precum: mă simt ca acasă, simt că sunt într-o galerie de artă, mă simt ca într-un mic muzeu, puse cap la cap, îți dau o imagine că ai realizat ceva până în prezent și te și motivează să duci mai departe ce ai început.

Deliciile Kronstadt

3. V-ați gândit să vă relocați?

Diana Sucuturdean – Nu ne dorim să schimbăm locația, dar ne dorim ca hala agroalimentară să renască, să fie „vie”… Spațiul acesta îl deținem din 1975, este al nostru, al familiei, este dovada reinventării și evoluției noastre în care am fost și suntem susținuți și răsplătiți, de peste 30 de ani, de către clienții noștri brașoveni.

Iar, în ultimii ani, ne trec pragul din ce în ce mai mulți clienți din întreaga țară, dar și din străinătate, care revin la noi ori de câte ori vin la Brasov.

Da, avem un mare respect față de clienții noștri și le suntem deosebit de recunoscători tuturor!

Deliciile Kronstadt

4. Cum s-a născut această idee? Colaborarea cu Dl. Radu Solovăstru? Cum și-a găsit arta locul în cofetărie?

Radu Solovăstru – Mă așteptam la această întrebare. Trebuie să o luăm de la început. Eu nu sunt cofetar. În ceea ce privește arta și artiștii… sunt doi termeni, care, folosiți foarte des, se golesc de conținut. Și atunci, pentru că am așa un sentiment de repulsie față de inflația de maeștrii și de artiști din prezent, poziția pe care prefer să mă situez este cea de lucrător în zona imaginii.

Dacă se apucă careva să imi zică maestru, pe mine mă irită. După o viață petrecută în interiorul fenomenului artistic ca profesor/dr., rector la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde acum conduc doctorate și de pe dubla poziție, cea de profesor și cea de artist, ajungi să cunoști prea multe lucruri și atunci, demontate, noțiunile de artă, artist și creație artistică îmbracă o formă patetică. De multe ori par dur cu interlocutorul pentru că am senzația că nu vin pregătiți cu privire la ce înseamnă să lucrezi așa ceva. Așa apare întrebarea de unde v-a venit ideea

Deliciile Kronstadt

Însă forma asta de exprimare vine, pur și simplu, din starea ta perpetuă de a-ți pune întrebări și de a fi curios, de a cerceta. Nu are nimic spectaculos. Am descoperit acest nou material prin structura mea de cercetător și l-am folosit ca formă de exprimare în domeniul artistic. Această alegere a stârnit și o mulțime de reproșuri, mulți fiind de părere că lucrările ar fi putut fi realizate în porțelan sau în bronz, nu în marțipan… Sau afirmații cum că îmi pierd vremea. Nu este deloc așa! Dimpotrivă, mă simt mult mai liniștit și mai împlinit lucrând cu marțipanul decât revenind la ceea ce făcusem înainte, lucrări care mi-au asigurat vizibilitatatea și notorietatea, dar pe care le văd acum ca pe o zonă comună, obișnuită.

Deliciile Kronstadt

5. Să înțelegem că astfel obligați publicul să consume, la propriu, artă?

Eu vreau să lucrez cu efemeritatea, de aceea creațiile mele sunt comestibile 100%. Lucrul cu marțipanul, a fost un pas firesc în evoluția mea ca artist, mai ales datorită temelor pe care le abordez. Dacă privesc un pic înapoi, cum cream spațialitate desenând, demers care friza patologia, pentru mine devine chiar amuzant.

Marțipanul este un mediu de exprimare diferit: are gust, are miros, este maleabil, îi poți da culoare și, în final, îl poți consuma. Aici este maximul! Și este momentul în care apare vulnerabilitatea și nesiguranța din partea unora, pentru că e dificil să fiu integrat în segmentele convenționale. Dar apar și cei care recunosc că asta este cu adevărat arta cu acoperire maximă. Ca artist ești obligat să ieși din tipare, dar asta nu trebuie să fie un scop, ci un rezultat.

Deliciile Kronstadt

6. Cine sunt cei atrași de creațiile dvs? Cum arată profilul consumatorului care comandă un asemenea desert?

Radu SolovăstruE un public de nișă, care este reprezentat de oameni potenți financiar. Reprezentantul acestei noi elite achiziționează produsele, admirate și consumate în cercul din care provine, ca apoi alți apropiați să vină să comande la rândul lor. La aceștia se adaugă clienții din străinătate care ajung la noi pe baza ghidurilor de călătorie, pentru că, după cum știți, Deliciile Kronstadt sunt promovate în ghidul francez Le Routard.

7. Cum vedeți viitorul Deliciilor Kronstadt?

Diana Sucuturdean – Îmi vine în minte logo-ul nostru: „Deliciile Kronstadt – Momentul dulce al zilei tale”. Ne dorim ca prin produsele noastre să oferim în continuare „momente dulci” unui număr cât mai mare de clienți!

Acesta este motivul pentru care am creat franciza Deliciile Kronstadt, care ne dorim să depășească granițele țării, ținând cont de faptul că foarte multe din produsele noastre sunt apreciate atât în țară, cât și în străinătate.

Și-apoi, la un nivel mai subtil, dar care ne umple de bucurie și împlinire, este faptul că am reușit să completăm gustul cu un „aspect” care trezește în clienții noștri și alte simțuri, alte emoții și aici mă refer la Deserturile Unicat ridicate la rang de Artă, create de Radu Solovăstru.

Deliciile Kronstadt

Noi, oamenii, suntem atrași de înfățișare, de vizual; este posibil să ne imaginăm gustul din descrierea ingredientelor și din aspect. În momentul în care experimentăm gustul și depășește nivelul așteptărilor noastre, acesta ne-a cucerit!

Mai simplu zis, prin această Artă a Gustului și Gustul Artei, create de Radu Solovăstru, am găsit un mijloc indirect de a comunica cu oamenii și acest fapt pentru noi este atât de împlinitor și minunat!

Radu Solovăstru – Eu caut un domeniu în care unele piese create de mine, care sunt mai aproape de ideea de consum imediat, s-ar alătura ideii de excelență. Pentru că în momentul de față și în zona aceasta de HoReCa, cu forme de design dur și foarte rece, lucrurile acestea prind mai puțin. De aceea merg spre ideea de Casă Regală, considerând că acolo ar exista cu adevărat o vibrație, creațiile mele nedevenind produse de masă, păstrându-și aerul aristocratic și eleganța.

Diana Sucuturdean – Da, o colaborare cu Casa Regală a României ar fi o mare onoare și un alt vis împlinit!

Deliciile Kronstadt

8. Creațiile dvs. ar putea ajuta la educarea clienților?

Radu Solovăstru – Cei care ne trec pragul se împart în două categorii distincte: cei care vin direct la vitrina cu deserturile convenționale și, cea de-a doua categorie, cei care se opresc aici, în Galeria Deliciile Kronstadt. Aceștia, în mare parte, sunt veniți de peste hotare. Categoric este vorba de educație aici. De mult ori chiar mă gândesc dacă nu cumva, prin creațiile mele aparte, aduc un deserviciu companiei…

Diana Sucuturdean – Avem clienți fideli, clienți care odată ce au gustat din produsele noastre revin. Ei sunt baza noastră, datorită lor existăm și datorită lor am putut face față situațiilor dificile din ultimii ani. Generațiile de bunici, părinți și copii care iubesc Deliciile Kronstadt demonstrează că afacerea noastră este genul care creează o comunitate în jurul ei.

Deliciile Kronstadt

Material realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și:Marțipanul – istoria unui ingredient dulce pentru deserturi de excepție

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.